۶ ستاره فوتبال آلمان تاکنون با تیم‌های خارجی توانسته‌اند صاحب مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شنبه شب با انجام مسابقه تیم‌های فوتبال رئال و اتلتیکومادرید در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا شهر میلان، پرونده فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ فوتبال باشگاهی اروپا بسته شد.

یکی از نکات حاشیه‌ای و قابل تامل این مسابقه افتخارآفرینی تونی کروس، هافبک بازی‌ساز و پاسور رئالی‌ها بود.

ستاره‌ای که ۲ سال قبل با درخشش بسیار همراه با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد، یک عنوان نخست دیگر را در لیگ قهرمانان اروپا صاحب شد.

البته او ششمین بازیکن آلمانی شد که با یک تیم خارجی، صاحب جام قهرمانی شده است.

در این مجال نگاهی به ستارگان فوتبال ژرمن‌ها می‌اندازیم که قبلا با یک تیم خارجی صاحب این مقام شدند.

۱- رودی فولر، المپیک مارسی فرانسه

مهاجم دهه ۸۰ و ۹۰ فوتبال ژرمن‌ها که اکنون به عنوان مدیر ورزشی باشگاه بایرلورکوزن انجام وظیفه می‌کند، نخستین فوتبالیست کشورش است که توانسته با تیمی غیر آلمانی صاحب لیگ قهرمانان اروپا شود.

فولر در سال ۱۹۹۳ زمانی که عضو تیم جنوب فرانسه یعنی المپیک مارسی بود، این افتخار را کسب کرد.

۲- بودو ایلگنر، رئال مادرید

دروازه‌بان معروف ژرمن‌ها که در سال ۱۹۹۰ گلر تیم ملی آلمان بود و به مقام قهرمانی دنیا رسید، در سال ۱۹۹۸ زمانی که به عنوان لژیونر در خدمت رئال مادرید بود، صاحب افتخار لیگ قهرمانان اروپا شد.

ایلگنر که سال‌ها از دروازه‌ کهکشانی‌ها مراقبت کرد و اکنون یکی از چهره‌های محبوب مادریدی نزد هواداران تیم اسپانیایی محسوب می‌‌شود، از طرفی اولین بازیکن آلمانی است که با پیراهن رئال، لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده است.

۳- دیتمار هامان، لیورپول

در سال ۲۰۰۵ دیتمار هامان، هافبک دفاعی اسبق ژرمن‌ها که در اوج پختگی و توانمندی قرارداشت، عضو تیم لیورپول انگلیس بود که با آنفیلدی‌ها صاحب مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا شد.

۴- سامی خدیرا، رئال مادرید

در تاریخ کهکشانی‌ها یک فوتبالیست آلمانی دیگر بوده که افتخار کسب لیگ قهرمانان را به دست آورده‌ است.

این بازیکن کسی جز سامی خدیرا نیست که اکنون در تیم یوونتوس ایتالیا توپ می‌زند و یکی از بازیکنان مهم و کلیدی تیم ملی آلمان در مسابقات یورو ۲۰۱۶ است.

خدیرا ۲۸ ساله در سال ۲۰۱۴ با مادریدی‌ها به این مهم رسید و دومین فوتبالیست ژرمنی شد که با عضویت تیم اسپانیایی صاحب جام شده است.

۵- مارک آندره‌ تراشتگن،‌بارسلونا

دروازه‌بان شماره ۲ تیم ملی فوتبال آلمان در تابستان گذشته یعنی سال ۲۰۱۵ با تیم اسپانیایی بارسلونا به مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا رسید.

تراشتگن ۲۳ ساله امیدوار است در بارسا یا احتمالا در تیمی مطرح از لیگ فوتبال انگلیس، در سال‌های آینده بازهم صاحب این افتخار شود.

۶- تونی کروس، رئال مادرید

شنبه شب تونی کروس، سومین بازیکن آلمانی در تاریخ رئال مادرید شد که صاحب مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا شده است.

او در دیدار با اتلتیکو تا زمانی که در میدان بود، چهره‌ای کاملا موثر نشان داد و حتی سازنده گل اوایل بازی رئالی‌ها بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.