رئیس کمیته پزشکی از آغاز معاینات قلبی عروقی برای کلیه ورزشکاران فوتبالیست استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ دکتر توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی گفت: با توجه به اهمیت سلامت قلبی ورزشکاران و با عنایت به دستورالعمل ابلاغی از کمیته پزشکی به هیأت های فوتبال استان ها درباره رعایت حداقل استانداردهای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی در ورزشکاران فوتبالیست رده های مختلف سنی (نونهالان تا پیشکسوتان) و همچنین استانداردسازی اماکن ورزشی، خوشبختانه هیأت فوتبال استان تهران به عنوان اولین استان در ابتدا اقدام به تشکیل کمیته پزشکی و همچنین هیأت رئیسه برای این کمیته کرد.

وی افزود: در اقدام بعدی کمیته پزشکی هیأت فوتبال استان تهران ضمن برقراری ارتباط با مراکز پزشکی ورزشی دانشگاه های تهران و همچنین بیمارستان های قلب تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، از هفته گذشته آغاز به معاینات قلبی عروقی با پروتکل های مورد تأیید فیفا کرد.

سیف برقی تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل هیأت فوتبال استان تهران صدور مجوز پزشکی برای مسابقات در استان تهران از الزامات است. این مجوز انجام معاینات و اقدامات پاراکلینیکی را تأیید می کند. بدین منظور که از بازیکنان پیش از حضور در مسابقات نوار قلبی و در صورت لزوم اکوکاردیوگرافی و تست ورزش گرفته می شود. برآورد ما این است که بیشتر از ۵ هزار نفر در معاینات غربالگری استان تهران شرکت کنند.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین کمیته پزشکی هیأت فوتبال استان تهران براساس برنامه ریزی های هیأت رئیسه این کمیته معاینات قلبی و پاراکلینیکی از داوران شاغل در این استان را به زودی انجام خواهد داد.

وی گفت: به نظر می رسد اقدام ارزشمند هیأت فوتبال استان تهران باید به عنوان الگویی برای هیأت های فوتبال سایر استان ها قرار بگیرد تا خطر مرگ های ناگهانی در فوتبال به حداقل برسد.

سیف برقی در پایان افزود: همین جا لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال می تواند تمامی ابزارها و لوازم چه از لحاظ نرم افزاری و یا سخت افزاری را در اختیار تمامی هیأت فوتبال استان ها قرار دهد تا آنها بتوانند با مراکز پزشکی دانشگاه های استان های خود ارتباط برقرار کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.