عضو هیات رییسه سازمان لیگ می‌گوید برگزاری جام حذفی در خرمشهر میثاق دوباره‌ای میان جامعه ورزش و شهداست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ساکت درباره مراسم رونمایی از مدال‌های جام حذفی فوتبال ایران در خرمشهر و منطقه شلمچه اظهار کرد: طبق مصوبه سازمان لیگ فوتبال ایران از این پس دیدار پایان رقابت‌های جام حذفی در خرمشهر برگزار می‌شود که امسال نخستین سال برگزاری این مسابقه در خرمشهر است و برنامه‌ ویژه‌ای برای آن داریم.

او با اشاره به برگزاری این مراسم در محل یادمان شهدای شلمچه (کربلای ۵) افزود: مسئولان و نمایندگان دو باشگاه استقلال و ذوب آهن به همراه چند تن از ورزشکاران در این مراسم حضور دارند و با رونمایی از جام و مدال‌های جام حذفی در این محل، آن‌ها تبرک می‌شوند.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ گفت: این مراسم با کمک فرمانداری خرمشهر، شرکت نفت و گاز الوند، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و خرمشهر و نهادهای مختلف برگزار شده و پس از تبرک شدن در محل یادمان شهدای شلمچه، مدال این مسابقه‌ها تا پل آزادی خرمشهر برده می‌شود و از آنجا آن را به غواصان می‌سپارند. غواصان جام را از طریق رود کارون تا حوالی مسجد جامع خرمشهر می‌رسانند و این جام تا نماز مغرب و عشا مهمان مسجد جامع خرمشهر است.

ساکت با بیان اینکه برگزاری این مسابقه‌ها در خرمشهر میثاق دوباره‌ای میان جامعه ورزش و شهداست، گفت: فردا هم این کاپ تقدیم تیم قهرمان می شود. مدال‌های این مسابقه‌ها هم شبیه به پلاک شهدای ۸ سال دفاع مقدس است. ما از جمله "پلاک‌شان مدال‌شان شد" الهام گرفتیم. این مراسم ارزش‌های فرهنگی فوتبال را نشان می‌دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )