باشگاه ذوب‌آهن با انتشار بیانیه‌ای خواستار این شد که دیدار فینال جام حذفی مقابل استقلال به جای فردا در روز دوشنبه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در آستانه دیدار نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال در فصل ۹۵-۹۴ بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار این شد که دیدار مقابل استقلال یک روز به تأخیر بیفتد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«همه فوتبال ایران و افکار روشن و آگاه به این باور رسیدند که تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان عصر فردا باید در شرایطی مقابل تیم قابل احترام استقلال قرار بگیرد که ناملایمات زیادی از سوی برگزار کنندگان فینال حذفی متوجه این تیم شد.

در شرایطی که سال گذشته تیم فوتبال ذوب‌آهن شرایط مشابه نفت تهران را درک کرد و به این تیم به عنوان یک تیم آسیایی و ملی ایران احترام گذاشت، در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر و در حالی که ذوب‌آهن به عنوان نماینده ملی کشورمان بایستی در رقابت‌های پرفشار آسیایی شرکت می‌کرد، هیچ همراهی را از سوی متولیان فوتبال باشگاهی کشور دریافت نکرد تا تنها با فاصله سه روز استراحت از یک دیدار بسیار سنگین و سخت آسیایی مقابل یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر آسیا، رودرروی استقلال در فینال جام حذفی قرار بگیرد.

متأسفانه ذوب‌آهن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی آنچنان از سوی متولیان امر مورد فشار واقع شد که همه مردم ایران به مظلومیت ذوب‌آهن برای بازی فینال اعتراف کردند و از طرف دیگر رسانه ها‌به عنوان افکار بیدار جامعه به آن اذعان داشتند.

انتقال محرومیت سنگربان تیم استقلال به فصل بعد آن هم بر خلاف متن صریح آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر که یک بدعت تاریخی در فوتبال ایران خواهد بود و از این پس فوتبال را به هرج و مرج خواهد کشید، نکته تاریک فینال رقابت‌های جام حذفی خواهد بود، نکته‌ای که به حتم مورد اعتراض باشگاه ذوب آهن به مراجع قانونی و ذی‌ربط داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت تا حق مردم اصفهان، هواداران، کارگران زحمتکش کارخانه ذوب‌آهن، بازیکنان و... در استان شهید پرور اصفهان استیفا گردد.

از طرف دیگر فارغ از مسئله فاجعه‌بار دور زدن آیین‌نامه برای هدیه کردن رحمتی در دیدار فینال به استقلال، زمان برگزاری دیدار فینال به عنوان مسئله‌ای تأسف‌بار مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حالی که برای دیکته کردن تاریخ بی رحمانه فینال تنها با فاصله سه روز تمرینی به تیم فوتبال ذوب‌آهن، به نوعی باشگاه اصفهانی با تحمل فشاری مضاعف بایستی در دیدار فینال حضور یابد، مشخص شد که به هیچ‌وجه این فشار لازم نبوده است و برگزارکنندگان این مسابقه می‌توانستند با یک یا دو روز تأخیر همچون سال گذشته این مصاف را در تاریخ دهم یا یازدهم خردادماه برگزار نمایند.

بار دیگر جای تأسف اینجاست که مسئولان برگزار کننده دیدار فینال، تاریخ برگزاری این دیدار را به خاطر فیفادی و درخواست کارلوس کی‌روش دانستند؛ حال آنکه کی‌روش اساساً چنین درخواستی نداشته است و بازیکنان مل‌پوش ذوب‌آهن و استقلال را نیز خط زد. جالب اینکه برخی از مسئولان نیز ممنوع بودن برگزاری دیدار در روز فیفا را بهانه می‌کنند حال آنکه در فصل گذشته ما از نیمی از روزهای فیفادی استفاده نکردیم و مسابقات لیگ را پشت سر گذاشتیم.

حال سؤال اینجاست که آیا تصمیم سازان امر که باید به حتم پاسخگوی افکار عمومی و همه ارکان یک پای فینال یعنی ذوب‌آهن به خاطر پرونده عجیب رحمتی و تاریخ تحمیلی فینال باشند با وجدان آسوده این دیدار را مدیریت خواهند کرد؟ آیا این فشارها به ذوب‌آهن برای دیدار فینال هدفمند است؟ آیا اساساً حتی در صورت کسب پیروزی توسط تیم مقابل این پیروزی دلچسب خواهد بود و چندین و چند آیای دیگر...؟

امیدواریم مسئولان حالا که بهانه فشارهای تیم ملی را احساس نمی‌کنند، اجازه دهند دیدار فینال با یک روز تأخیر در روز دهم برگزار شود تا حداقل بخشی از فشارهای غیرمنصفانه و ناعادلانه در حق باشگاه همیشه با اخلاق ذوب‌آهن تعدیل گردد».

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.