دبیر فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت کامل در راه جام جهانی باید همسان‌سازی میان امکانات و توقعات حاصل شود می‌گوید، تنها راه رسیدن به موفقیت همدلی و پشتیبانی همه افراد از برنامه‌هاست.

علیرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با اشاره به شرایط پیش روی تیم ملی برای حضور در جام جهانی روسیه گفت: واقعیت این است که امکانات ما بسیار محدود است و اگر بخواهیم فقط شب تا صبح صحبت کنیم و چاره‌ای برای رفع مشکلات نداشته باشیم هیچ نتیجه‌ی متفاوتی حاصل نخواهد شد. معتقدم با این وضعیت باید بین امکانات و توقعات همسان‌سازی صورت گیرد تا در این صورت شاید بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی من موافق یا مخالف هیچ اظهارنظری نیستم. من دبیرکل فدراسیون فوتبالم و براساس شرح وظایف مسئول اجرای تصمیمات هیأت رئیسه هستم. نباید نظرات شخصی‌ام را در برنامه‌های اجرایی دخیل کنم.

اسدی تاکید کرد: موافق هیچ‌کس و هیچ اظهارنظری نیستم. معتقدم که تنها باید با توانایی که داریم متناسب با امکانات و توقعات و بدون غر زدن به فکر اجرایی شدن برنامه‌ها باشیم.

دبیرکل فدرسیون فوتبال با انتقاد از رسانه‌هایی که تنها توقعات را می‌بینند و از امکانات آسیب‌شناسی ندارند، گفت:‌ ما مشکلات زیادی داریم. تیم ملی فوتبال ایران نیز با همین مشکلات شرایطش را به پیش می‌برد اما اینکه بیاییم و تنها غر بزنیم و از کاستی‌ها بگوییم مشکلی حل نخواهد شد. مگر می‌شود با این امکانات قهرمان جام جهانی شویم. رسانه‌ها باید کمک کنند تا ابتدا امکانات به حد مطلوب برسد و پس از آن متناسب با امکانات اهداف متعالی‌مان را پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا موافق اظهارنظرهای منتقدانه کی‌روش در خصوص کمبود امکانات هستید، گفت: کمبود امکانات واقعیت بزرگ فوتبال ایران است. شما رقبای فوتبال ایران را در مسیر جام جهانی ببینید. امکانات آن‌ها را بررسی کنید، بعد با شرایط و امکانات ایران مقایسه کنید. ما هیچ تناسبی به لحاظ امکانات‌ با حریفان‌مان نداریم. معتقدم که برای موفقیت باید بین امکانات و توقعات تناسبی ایجاد شود. تنها با انتقاد کردن مشکلی حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه رسانه‌ها مدام انتقادات را پوشش دهند و برای امکانات برنامه‌ای نداشته باشند راه‌حل نهایی موضوع نخواهد بود. چرا افکار عمومی را فریب می‌دهیم؟

دبیر کل فدراسیون فوتبال تأکید کرد: گله‌ها باید با تفاهم حل شود و این کار را نیز رسانه‌ها باید انجام دهند. اینکه بیاییم حرف‌هایی را بزنیم و خارج از چارچوب‌های زیرساختی فوتبال ایران باشد غیرمنطقی است.

اسدی در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد سیاست اجرایی فدراسیون "تاج" با فدراسیون کفاشیان متفاوت است، اظهار کرد: مهم نیست که در فدراسیون چه کسی حضور دارد. هر چند معتقدم باید به رئیس جدید فدراسیون فوتبال نیز زمان داده شود. مهم این است فدراسیون به تنهایی دارد تمام تلاشش را برای رفع مشکلات انجام می‌دهد اما شما بررسی کنید ببینید توان زیرساختی فوتبال ایران به لحاظ امکانات در کجا قرار دارد. آیا به تنهایی می‌توان این اشکالات را رفع کرد؟

وی تأکید کرد: همه باید تمام توانشان را برای موفقیت تیم ملی ایران بگذارند. عده‌ای در موضوعات اجرایی، عده‌ای در رسانه‌ها و عده‌ای هم با حمایت‌های فنی. باید همه یک دل شوند تا موفقیت بزرگ معنی پیدا کند اما متأسفانه این همدلی در فوتبال ایران کمتر دیده می‌شود و هر کسی به دنبال مسائل خاص خودش است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: مثلا اگر ما با عربستان جنگ فوتبالی داریم نباید برداشت این باشد که برای موفقیت در این جنگ باید فلان فرد nدرصد توان و فلان مسئول nدرصد دیگر توان خودش را بگذارد. برای موفقیت کامل چاره‌ای نداریم جز اینکه همه تمام توان‌شان را بگذارند. کاری که تمام رقبای فوتبال ایران دارند انجام می‌دهند. برای موفقیت تیم ملی همه نیز همه باید با پرهیز از اختلافات پشت سر هم باشند تا در نهایت موفقیت نهایی حاصل شود.

اسدی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره اختلافات پیش آمده بین کی‌روش و هراتیان در موضوع اداره ایفمارک گفت: دراین باره اگر بخواهم حرفی بزنم چند کتاب مطلب و نکته وجود دارد اما همانگونه که گفتم در این موضوعات من مسئول اجرایی سیاست‌های هیأت رئیسه فدراسیون هستم ولاغیر. معتقدم که این دغدغه‌ها نیز با تفاهم حل شدنی است و همه باید کمک کنند که بهترین نتیجه از اختلافات و مسیر پیش‌رو حاصل شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.