تیم فوتبال استقلال روز یکشنبه در فینال جام حذفی در شهر خرمشهر به مصاف ذوب آهن اصفهان می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، فینال جام حذفی روز یکشنبه ساعت ۲۱ در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرمشهر بین دو تیم استقلال و ذوب آهن برگزار می‌شود.

استقلال که در لیگ برتر ۱۸ هفته در صدر جدول قرار داشت در نهایت در رده سوم جدول قرار گرفت تا حضورش در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده قطعی شود اما آبی‌پوشان تهرانی می‌خواهند با قهرمانی در جام حذفی هم ناکامی در لیگ برتر را جبران کنند و هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند. ضمن اینکه قهرمانی استقلال باعث می‌شود تیم تراکتورسازی هم به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

حریف استقلال تیم قدرتمندی به نام ذوب آهن است. ذوبی‌ها اگرچه چهارشنبه گذشته با شکست خانگی مقابل العین از گردونه لیگ قهرمانان آسیا حذف شده‌اند اما یحیی گل‌محمدی بعد از این باخت گفت که با قهرمانی در فینال جام حذفی جبران مافات خواهد کرد.

این مسابقه برای اولین مرتبه به پاسداشت آزادسازی خرمشهر و دلاور‌مردی‌های رزمندگان در ورزشگاه تازه تاسیس خرمشهر برگزار می‌شود و قرار است این شهر برای همیشه میزبان فینال‌های جام حذفی باشد.

استقلال در این مسابقه خسرو حیدری و سجاد شهباززاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. غیبت دو بازیکن تاثیرگذار آبی‌پوشان می‌تواند در کار تیمی شاگردان مظلومی خلل ایجاد کند اما استقلالی‌ها از اینکه سیدمهدی رحمتی کاپیتان خود را در اختیار دارند قطعا خوشحالند زیرا باشگاه ذوب آهن معتقد بود که طبق آئین‌نامه انضباطی این بازیکن باید در فینال جام حذفی محروم باشد اما رئیس کمیته انضباطی نظری دیگری داشت.

ذوب آهن هم هاشم بیک زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد ضمن اینکه بعید است احسان پهلوان چپ پای خوش تکنیک خود را هم در این فینال داشته باشد. ذوب آهن هم مهدی رجب‌زاده مصدوم را به این مسابقه رسانده تا کاپیتان با تجربه ذوبی‌ها مقابل بازیکنان استقلال میدان داری کند.

یحیی گل‌محمدی و پرویز مظلومی سرمربیان دو تیم قطعا هر کدام به شیوه خود تیم‌شان را تهاجمی به میدان می‌فرستند. مربی بازنده فینال ممکن است کارش را هم در فصل آینده از دست بدهد! بنابراین فینال جام حذفی یک جنگ تمام عیار فوتبالی است. جنگی که برنده‌اش قهرمان خواهد شد و آسیایی می‌شود و بازنده‌اش ناکام بزرگ است.

استقلال با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی پرافتخار ترین تیم جام حذفی است و ذوب آهن هم قهرمان فصل گذشته جام حذفی است که سه مرتبه قهرمانی این جام شده است.

استقلال ۱۶ روز برای فینال استراحت داشته اما ذوب آهن چهارشنبه گذشته بازی سنگینی را مقابل العین انجام داده است. شرایط روی کاغذ به سود استقلال است. به خصوص اینکه هواداران استقلال در خوزستان بسیار زیاد هستند و بعید است که ذوب آهن هوادار زیادی در این بازی داشته باشد.

یحیی گل‌محمدی تاکنون مقابل استقلال بازنده نبوده و آخرین قهرمانی استقلال هم با پرویز مظلومی در جام حذفی رقم خورده است. ضمن اینکه آبی‌پوشان این فصل بیرون از تهران هیچ وقت بازنده نبوده‌اند. باید دید مظلومی می‌تواند رکورد شکست ناپذیری گل‌محمدی را مقابل استقلال بشکند یا یحیی برای دومین مرتبه قهرمان جام حذفی خواهد شد؟

مسیر استقلال تا فینال جام حذفی

استقلال ۵- شهرداری سمنان صفر

استقلال ۳ - فولاد خوزستان یک

استقلال یک(۵)نفت یک(۴) ضربات پنالتی

استقلال ۲ تراکتورسازی یک

مسیر ذوب آهن تا فینال جام حذفی

ذوب آهن ۲ - بادران تهران یک

ذوب اهن یک - گسترش فولاد تبریز صفر

ذوب آهن ۲ - پرسپولیس صفر

ذوب اهن ۲(۴) - سپاهان ۲(۱) ضربات پنالتی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.