کریستین کارمبو به تمجید از عملکرد زین‌الدین زیدان در رئال پرداخت و عنوان کرد او با قهرمانی در لیگ قهرمانان می تواند خودش را در مربیگری اثبات کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، زین الدین زیدان در اواسط این فصل در رئال مادرید جانشین رافائل بنیتس شد. رئال در آن زمان شرایط خوبی نداشت و در رده سوم لیگا حضور داشت و از کوپا دل ری هم به شکل عجیبی حذف شده بود و کمتر تیمی شانسی برای آنها در لیگ قهرمانان قائل بودند ولی او با به دست گرفتن هدایت رئال مادرید توانست این تیم را بار دیگر به سطح اول برساند و به فینال لیگ قهرمانان صعود کند. حالا در صورتی که او فردا شنبه بتواند اتلتیکومادرید را شکست دهد در اولین سال مربیگری خود قهرمان لیگ قهرمانان شده است.

کریستین کارمبو که خود بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ در رئال مادرید توپ زد با تمجید از این مربی گفت: تا همین جا نیز کار زیدان در رئال فوق العاده بوده است و اگر بتواند فردا تیمش را قهرمان کند توانسته خودش را خیلی زود در دنیای مربیگری اثبات کند. فراموش نکنید او در وضعیت بدی رئال را تحویل گرفت و توانست خیلی خوب ورق را برگرداند. آنها تا هفته پایانی برای قهرمانی در لیگ تلاش کردند و به فینال لیگ قهرمانان هم رسیدند. تیم زیدان خیلی خوب فوتبال بازی می کند و او در ایجاد فلسفه فکری خود در این تیم موفق بوده است. برای رسیدن به این جایگاه فدارکاری های زیاد و تلاش زیادی نیاز بود که بازیکنان رئال با هدایت زیدان موفق به انجام آن شدند.

کارمبو ادامه داد: همه می دانند وقتی رئال یک پای فینال باشد تنها چیزی که برای این تیم مهم است کسب برد و قهرمان شدن است و من امیدوارم آنها مزد بازیهای خوب خود در این فصل را با قهرمانی در بازی فردا شب بگیرند. برتری که رئال نسبت به اتلتیکو دارد جنبه روانی است. آنها به خوبی با جو دیدارهای فینال آشنا هستند و این کمک خیلی خوبی به آنها می کند. به عنوان یک هوادار رئال مادرید طبیعتا دوست دارم تیم سابقم برنده این دیدار باشد و فکر می کنم همین اتفاق هم برای آنها رخ دهد چرا که تجربه بازیکنان رئال برای این گونه دیدارها به مراتب از تجربه بازیکنان اتلتیکو بالاتر است. البته این را نیز باید در نظر گرفت که این اولین فینال زیدان به عنوان مربی است و سیمئونه یک بار این شرایط را تجربه کرده است. آنها نیز تیم خوبی دارند و با شایستگی به دیدار نهایی رسیدند ولی نظر من قهرمانی برای رئال است.

دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید در سال ۲۰۱۳ نیز در فینال لیسبون برابر هم بازی کردند که رئال موفق شد در یک دیدار دراماتیک در دقیقه ۹۰ به بازی برگردد و با زدن ۳ گل در وقت های اضافی به دهمین قهرمانی خود در اروپا یا دسیما برسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.