دیدار پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا آیا فرصتی خواهد بود برای انتقام اتلتیکو مادرید از همشهری خود در فینال دو سال قبل در لیسبون یا کسب یازدهمین عنوان قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان؟

به گزارش خبرگزاری مهر، مردان «دیه‌گو سیمئونه» دو سال قبل در آستانه بالای سر بردن جام بودند که «سرخیو راموس» گل تساوی را وارد دروازه تیمشان کرد و در نهایت چهار بر یک شکست خوردند. رئال مادرید در سال ۲۰۱۴ موفق شد لیگ قهرمانان اروپا را برای دهمین بار بالای سر برده و دسیما را ببرد و اکنون به دنبال اون‌دسیما است. بردن این جام برای هر دو مربی افتخار بزرگی است. به ویژه زیدان که در دوران بازیگری خود هم تجربه بردن چنین جامی را دارد. این بازیکن پیش از این تجربه بردن توپ طلا و جام جهانی را هم در کارنامه دارد.

زیدان در خصوص این بازی گفت: من هنوز باید یاد بگیرم. اما قدر مسلم علاقه من برای یادگیری حد و مرز ندارد چون می خواهم پیشرفت کنم. هنوز خیلی کارها برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ پیش روی من قرار دارد.

اگر زیدان با رئال به قهرمانی برسد به جمع هفت مربی دیگر خواهد پیوست که در اولین فصل حضورشان موفق به انجام این کار شده اند. ویسنته دل بوسکه در سال ۲۰۰۰ و پپ گواردیولا هفت سال قبل این کار را انجام داده اند.

از سویی بردن این دیدار برای اتلتیکو یک الزام به حساب می آید. تیم مادریدی ۴۲ سال قبل در نخستین تجربه حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان، با بایرن مونیخ در ورزشگاه هیسل بروکسل به تساوی یک بر یک به کار خود پایان داد و دو روز بعد در تکرار این بازی، ۴ بر یک شکست خورد. در واقع برای اتلتیکو این سومین فینال لیگ قهرمانان اروپا به حساب می آید.

البته باید این را در نظر داشت که اتلتیکو برای این بازی ستاره هایی چون تیبو کورتوآ، آردا توران، دیه‌گو کاستا و فیلیپه لوییس را به خدمت نخواهد داشت؛ آنهایی که در فینال دو سال قبل در عضویت این تیم بودند. این تیم در این دوره از رقابتها دست به کار بزرگی زده و برای حضور در فینال موفق به شکست بارسلونا و بایرن مونیخ شده است.

سیمئونه در خصوص بازی فینال گفت: چیزی به اسم انتقام در فوتبال وجود ندارد؛ یا در زندگی. باید فقط از این موضوع به عنوان موقعیت های جدید نام ببریم. موقعیت یعنی خوشبینی، اعتماد و آنچه در پی می‌آید و این چیزی است که در رقابتهای لیگ قهرمانان نشان داده ایم. انتقام یک واژه منفی است؛ زیرا آن شما را به شکست بازمی گرداند.

کریستیانو رونالدو هم که در تمرینات روز قبل دچار مصدومیت شده بود در پاسخ به رجزخوانی جرارد پیکه پس از کسب عنوان قهرمانی لالیگا از سوی بارسا، گفت: ارزش لیگ قهرمانان بیشتر از کسب دوگانه در لالیگا است. بردن لیگ قهرمانان رویایی است.

مهاجم پرتغالی رئال به این بسنده نکرده و گفته است: پسر من هرگز به بارسلونا نمی رود چون ژن من را دارد. اما اگر بخواهد جلویش نمی ایستم اما من او را به نیوکمپ نمی رسانم.

قضاوت این دیدار که در ورزشگاه سن سیرو برگزار می شود بر عهده «مارک کلاتنبرگ» انگلیسی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.