دیدار فینال رقابت‌های فوتبال جام‌حذفی در شرایطی روز یکشنبه بین تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن برگزار می‌شود که دو تیم با شرایطی متفاوت به مصاف هم می‌روند اما برگ برنده با استقلال است.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: فینال جام حذفی در واقع هم یک جام است و هم جنگ بر سر سهمیه. ذوب آهن یک طرف است و استقلال تهران طرف دیگر. بررسی شرایط این دو تیم قبل از فینال شاید به پیش بینی وضعیت این دیدار که در خرمشهر برگزار می شود کمک کند. هر دو تیم را بررسی می کنیم:

استقلال با اوضاعی بهم ریخته

استقلال تهران با اینکه از نظر فنی تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته است اما درون این باشگاه اوضاع به آرامی تمرینات نیست و شکاف مدیریتی و بی ثباتی کمی اوضاع باشگاه را بهم ریخته است.

شرایط استقلال به گونه ایست که کسی نمی داند فردای جام حذفی تکلیفش چیست؟ افشارزاده اولین کسی است که تکلیف خود را نمی داند، سرپرست این باشگاه ظاهرا با نظر سجادی معاون وزیر ورزش برای ژیمناستیک خیز برداشته و به احتمال زیاد رئیس این فدراسیون می شود. همین ثبت نام در واقع به همه بازیکنان و مربیان می نمایاند که سرپرست از این باشگاه خواهد رفت. حتی اگر این اتفاق رخ ندهد و افشارزاده بتواند با نظر وزیر در استقلال بماند الان همه اینگونه فکر می‌کنند که افشارزاده با توجه به آن ثبت نام از استقلال خواهد رفت.

سه مربی با استقلال قرارداد بسته اند!

به هیات مدیره هم که نگاه می کنیم متوجه برخی شایعه ها در پی حذف رئیس هیات مدیره می شویم که دیگر در مجلس شورای اسلامی نیست و عملا برش و قدرت قبلی را ندارد. این در حالی است که او با منصوریان مذاکره کرده و لیست بازیکنان این مربی را هم در دست دارد.

در هیات مدیره معینی شدیدا به مربی خارجی معتقد است و می گویند از مذاکره با اسکوچیچ حمایت می کند. مذاکره ای که اسکوچیچ در رسانه های کرواسی از آن پرده برداری کرده و اعلام توافق با استقلال کرده است. در همان هیات مدیره البته هستند کسانی که در صورت پیروزی مظلومی در جام حذفی به نفع او رای می‌دهند و با جام و کسب سهمیه راضی هستند.

منصورپورحیدری هم از این طیف حمایت می کند. به رده های پایین تر که وارد می شویم گروهی را می بینیم که سعی کردند فرهاد مجیدی را سرمربی کنند که البته با مخالفت مسئولان بالادستی مواجه شده و حالا سعی می کنند فرهاد را کمک مربی یک مربی خارجی کنند.

مظلومی بدون تمرکز!

این اتفاق ها درحالی رخ می دهد که مظلومی باید تیمش را متمرکز نگه دارد. در بعد فنی کار سخت تر هم هست، استقلال خسرو حیدری و البته سجاد شهباززاده را ندارد و به این ترتیب روز سختی خواهد داشت. این اما همه مشکلات استقلال نیست.

لیگ برتر تمام شده و تیم ها به استراحت رفته اند و بازیکنان بسیاری قراردادهایشان تمام شده به این ترتیب استقلال مشکل نگه داشتن تیم در شرایط مسابقه را دارد. بازی با تیم ملی دانشجویان و گل ابریشم موید این نکته است که استقلال مشکل حریف تمرینی دارد. این نکته را کنار این موضوع بگذارید که استقلال با تیم دانشجویان ۴ بر ۴ مساوی کرد و با گل ابریشم هم یک بر یک!

بازی در محله استقلالی‌ها

با این حال بازی در خوزستان را باید نقطه عطف این دیدار برای استقلال دانست. بازی در خانه استقلالی‌ها عملا استقلال را در موقعیت برتر قرار می‌دهد چون استقلال در خوزستان شاید بیش از همه ایران طرفدار داشته باشد اگر حرف‌های این هفته حسین کعبی را به یاد داشته باشید :« ما ۹ تا برادر هستیم که هشت تای آنها استقلالی هستند! » متوجه می شوید که چه اتفاقاتی در خوزستان برای ذوب آهن در انتظار است.

ذوب آهن منظم، غریب و خسته!

هر چقدر استقلال از بی حریفی می نالد ذوب آهن از آن طرف بوم افتاده است، این تیم در رفت و آمد به آنسوی خلیج فارس است و بازی با رقبای گردن کلفت در لیگ قهرمانان آسیاست. این موضوع البته می‌تواند ذوب آهن را در شرایط مسابقه قراردهد اما می تواند این تیم را خسته هم کرده باشد. سفر پشت سفر مثا مارکوپولو و البته بازی‌های سنگین ممکن است ذوب آهن را تحلیل برده باشد.

در باب مربی و مدیریت ذوب آهن از ثبات بسیار بیشتری نسبت به استقلال برخوردار است هم آذری و هم گل محمدی تقریبا می‌دانند که سال آینده هم در این تیم خواهند بود و از حالا برنامه بازیکن گیری و نگه داشتن بازیکنان خودشان را شروع کرده اند. آنها البته سه لیست در بازار نقل و انتقالات ندارند بلکه یک لیست دارند که آن را از گل محمدی گرفته اند. ذوب آهن از بعد فنی وضعیت خوبی دارد و البته زیر فشار آسیایی هاست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.