باشگاه بایرن‌مونیخ اعلام کرد که دستیاران سرمربی پیشین این تیم همراه با او به انگلیس می‌روند تا به او در مأموریت جدیدش در منچسترسیتی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم چهار نفره دستیاران پپ گواردیولا که در باشگاه‌های بارسلونا و بایرن‌‌مونیخ به او کمک می‌کردند، او را در تیم بعدی‌اش منچسترسیتی نیز همراهی خواهند کرد.

کارل هاینتس رومنیگه، مدیر باشگاه بایرن‌مونیخ که روز گذشته (چهارشنبه) در یک ضیافت ناهار در رستورانی در مونیخ با گواردیولا و دستیاران او خداحافظی کرد، اظهار داشت: یک بار دیگر باید صمیمانه‌ترین تشکرهای خود را از پپ گواردیولا به خاطر دوران فوق‌العاده‌ای که در کنار هم داشتیم اعلام و برای او و تیمش، آرزوی موفقیت کنم.

دومنس تورنت، لورنزو بوئناونتورا، کارلس پلانچارت و مانل استیارته، چهار دستیار گواردیولا بودند که در بارسلونا و بایرن‌مونیخ کار کرده‌اند و حالا همراه او به ورزشگاه اتحاد می‌روند. تورنت از زمانی که گواردیولا سرمربی بارسای B بود در کنارش کار می‌کرد و حالا در منچستر هم دست راست او خواهد بود.

پلانچارت هم که در نقش استعدادیاب و تحلیل‌گر فیلم ویدئویی به گواردیولا کمک می‌کند و از سال ۲۰۰۷ در بارسلونا کارش را آغاز کرد، در منچسترسیتی به همین کار ادامه خواهد داد. در همین حال بوئناونتورا هم در نقش مربی بدنساز من‌سیتی به سرمربی اسپانیایی این تیم کمک خواهد کرد. او از سال ۲۰۰۸ در بارسلونا همکاری‌اش را با گواردیولا آغاز کرد.

آخرین نفر از میان دستیاران گواردیولا که بایر‌ن‌مونیخ را به مقصد من‌سیتی ترک خواهد کرد، استیارته است که دوست صمیمی او و دستیار شخصی‌اش محسوب می‌شود. او در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ در بارسلونا به عنوان مدیر روابط خارجی باشگاه فعالیت داشت.

چهار دستیار گواردیولا در منچسترسیتی با ژابیر مانسیسیدور ملحق می‌شوند که سال ۲۰۱۳ همراه با مانوئل پیگرینی به ورزشگاه اتحاد رفت و در نقش مربی دروازه‌بان‌ها فعالیت داشته است. او تنها عضو باقیمانده از کادر فنی قبلی من‌سیتی است که در این تیم به کارش ادامه خواهد داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.