رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ گفت: جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای تیم ملی ما از خرداد ۹۵ آغاز شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران، محمدرضا ساکت در گفت و گو با سایت سازمان لیگ در مورد برگزاری همایش آسیب شناسی لیگ برتر پانزدهم گفت: سازمان لیگ یک رسم بسیار خوب داشته که آن هم ایجاد اتاق فکر و آسیب شناسی لیگ برتر بوده است. همواره در طول فصل مواردی که مورد نظر باشگاه ها، کارشناسان، رسانه ها هست از سوی کمیته مسابقات و کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ رصد شده و جمع آوری می شود و این نقطه نظرات برای فصل آینده مد نظر قرار گرفته می شود. در این فصل هم همایش آسیب شناسی لیگ برتر پانزدهم سه شنبه آینده یازدهم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش بر اساس یک اصل مدیریتی برگزار می شود. هدف این همایش هم بازنگری در سیستم ها و روش هاست که با هدف بالندگی و پویایی فعالیت های سازمان لیگ برگزار می شود. این همایش در فصول گذشته هم برگزار شده است و روز سه شنبه هم در این همایش شماری ازکارشناسان دعوت شده اند تا نقطه نظرات شان را در مورد برگزاری لیگ برتر پانزدهم بدون واسطه با سازمان لیگ در میان بگذارند. نظرات شمار دیگری از کارشناسان نیز در گذشته گرفته شده است. این نظرات در اختیار آقایان بهروان و فتاحی از کمیته مسابقات و شهبازی از کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ قرار گرفته می شود تا از این نظرات استفاده شود.

محمدرضا ساکت با اشاره به اهمیت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار داشت: مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال ایران از خرداد ۹۵ آغاز شده است و به همین دلیل سازمان لیگ تلاش می کند تعامل مثبت و موثری با کادرفنی تیم ملی داشته باشد و از تیم ملی حمایت ویژه خواهیم داشت. سازمان لیگ، باشگاه ها، مسئولان فوتبال و ورزش، رسانه ها همه باید بسیج شویم تا تیم ملی در مسیر حساس و دشواری که پیش رو دارد موفق شود.

مشاور عالی سازمان لیگ تصریح کرد: هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران روز گذشته برای حمایت بیشتر از تیم ملی سه مصوبه داشت و قرار است این مصوبات به باشگاه ها ابلاغ شود تا بتوانیم تیم ملی را بیش از گذشته در عرصه آوردگاه مقدماتی جام جهانی حمایت کنیم. بر این اساس از باشگاه ها می خواهیم که به ملی پوشان خود استراحت فعال بدهند. زیرا بازیکنان ملی پوش بلافاصله پس از اتمام لیگ به اردوی تیم ملی رفته اند و نباید این بازیکنان در تمرینات بدنسازی باشگاه ها حضور داشته باشند زیرا از نظر جسمانی و فیزیولوژی ممکن است پارادوکسی در تمرینات بدنسازی پیش بیاید. دومین مصوبه این است که در دو اردوی آماده سازی تابستانی تیم ملی نهایت همکاری را با کادرفنی تیم ملی داشته باشند. سومین مصوبه هم این است که ۴۰ بازیکن ملی پوشی که نام شان در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت می شود زیر نظر کادرپزشکی تیم ملی قرار داشته باشند و وضعیت جسمانی و فیزیکی آنها مورد ارزیابی مداوم کادرپزشکی تیم ملی باشد.

ساکت در مورد اینکه کشورهایی مثل ایران، ژاپن و عربستان و استرالیا نماینده ای در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا نداشته اند، گفت: لیگ قهرمانان آسیا مسابقات مهمی است اما از سوی برخی کشورهای عربی تبدیل به یک نمایش خاص با حضور بازیکنان تغییر ملیت یافته شده است. در حال حاضر جوهره فوتبال آسیا را می توان در مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا مشاهده کرد. ضمن اینکه باید بگویم دو باشگاه ذوب آهن و تراکتورسازی در آسیا آبروداری کردند. زیرا باید پارامترهایی مثل مسایل مالی، امکانات، لجستیکی باشگاه های ایرانی را با باشگاه های عربی مقایسه کرد و در این شرایط باشگاه هایی مثل تراکتورسازی و ذوب آهن بسیار خوب عمل کرده اند.

وی افزود: العین را من مرموزترین تیم آسیا می دانم و خاطرات تلخ و شیرین زیادی از این تیم داشته ام. بنابراین با مقایسه امکانات مالی و سخت افزاری باشگاه های ایرانی با باشگاه های عربی باید به آقای عباسی و آذری مدیران عامل باشگاه های تراکتورسازی و ذوب آهن، امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی سرمربیان دو تیم و همچنین بازیکنان دو تیم خسته نباشید گفت. زیرا باشگاه های عربی ضمن داشتن امکانات مالی و سخت افزاری گسترده از حمایت های خاص بین المللی هم برخوردار هستند. بنابراین باید به دو باشگاه تراکتورسازی و ذوب آهن دست مریزاد گفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.