سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تأکید کرد، تعویض های زودهنگام در نیمه اول برنامه‌های تیمش را در مصاف با العین به‌هم زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اصفهان، یحیی گل‌محمدی بعد از شکست خانگی تیمش مقابل العین امارات و حذف از لیگ قهرمانان آسیا در نشست خبری اظهار داشت: به تیم العین تبریک می‌گویم و برای این تیم در مراحل بعدی لیگ قهرمانان آرزوی موفقیت دارم. ما در نیمه اول تعویضی زودهنگام داشتیم که همین مسئله برنامه‌های ما را به‌هم زد.

وی در ادامه افزود: در نیمه اول شروع خوبی نداشتیم و دروازه‌مان روی غافلگیری باز شد، اما می‌توانستیم در ادامه به گل تساوی برسیم، متاسفانه از موقعیت‌های خود استفاده نکردیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن یادآور شد: با شروع نیمه دوم دو سه موقعیت خیلی خوب نصیب‌مان شد، اما آنها را هم از دست دادیم تا اینکه در ضدحمله گل خوردیم. این گل حاصل غافلگیری و بی‌نظمی خودمان بود. ما آن‌طور که باید تمرکز نداشتیم و گل‌های راحتی را دریافت کردیم. در ادامه حملاتی را روی دروازه العین تدارک دیدیم، اما زدن سه گل برای برگشت به بازی واقعاً خیلی سخت بود. بازیکنان ما همه تلاش خود را انجام دادند، اما باید بگویم گل‌های ساده‌ای در این بازی دریافت کردیم و فکر نمی‌کردیم به این راحتی دروازه‌مان باز شود. در کل از عملکرد شاگردانم در رقابت‌های آسیایی راضی هستم.

گل‌محمدی همچنین خاطر نشان کرد: در هر صورت ما در مرحله مقدماتی با شایستگی از گروه‌مان صعود کردیم و به‌عنوان نماینده فوتبال ایران عملکرد خوبی داشتیم. امیدوارم از این بازی تجربه لازم را برای بازی‌های آینده‌ای که در پیش خواهیم داشت، بهره برده باشیم. من فکر می‌کنم برنده اصلی این بازی هواداران بودند. آنها به بهترین شکل از تیم حمایت کردند و ما شرمنده‌شان شدیم که نتوانستیم برنده از میدان بیرون بیاییم. بازیکنان ما نهایت تلاش خود را انجام دادند و من فقط می‌توانم بگویم از حمایت هواداران‌مان تشکر می‌کنم، همچنین از همه کسانی که کمک کردند تا تیم به این مرحله برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما بازی بسیار مهمی در فینال جام حذفی مقابل استقلال در پیش داریم و باید با انرژی بسیار مثبتی برای این بازی آماده شویم. جا دارد از مدیرعامل کارخانه، اعضای هیئت‌ مدیره و مدیرعامل باشگاه بابت حمایت‌هایی که در این چند روز از تیم ما داشتند، تشکر کنم. امیدوارم در فینال جام حذفی برنده شویم و با قهرمانی جواب محبت آنها را بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در واکنش به این پرسش که آیا به نظرش ذوب‌آهن در این بازی به آرایش اشتباه کادر فنی خود نباخت، گفت: ما همان آرایش بازی رفت را داشتیم. در آن بازی به ستاره‌های العین فضا ندادیم و نتیجه خوبی هم کسب کردیم، اما در زمین خودمان شرایط فرق می‌کرد و دیدید بازیکنی مثل عبدالرحمان چقدر مؤثر ظاهر شد. واقعاً مهار او کار ساده‌ای نیست. این بازیکن از کمترین فضا به بهترین شکل استفاده می‌کند و واقعاً نابغه فوتبال آسیاست. من به شخصه به خودم می‌بالم که فوتبال آسیا چنین بازیکنی دارد. جدا از عبدالرحمان حریف از چند بازیکن خوب دیگر هم از جمله آسپریلا و بازیکن شماره ۹ برخوردار بود که واقعاً قدرت حفظ توپ خیلی خوبی داشتند. ما فقط نباید عبدالرحمان را مهار می‌کردیم، بلکه چهار پنج بازیکن خوب دیگر هم بودند که سعی در کنترل آنها داشتیم.

گل‌محمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا تیمش در کنترل ستاره تیم العین یعنی عبدالرحمان ناکام بود، یادآور شد: ما تمام تلاش‌مان را کردیم که او را مهار کنیم. شما نگاه کنید بازیکنی مثل آسپریلا چقدر سرسخت بود و قدرت حفظ توپ فوق‌العاده‌ای داشت. ما مقابل آنها نمی‌توانستیم به آرایش دفاعی‌مان دست بزنیم. بازیکنانی که در اختیار داشتند بسیار خطرناک بودند و از کوچک‌ترین موقعیت‌ها گل ساختند. همچنین باید بگویم عبدالرحمان در گل‌ها تأثیر چندانی نداشت و در واقع در صحنه گل اول برادر او پاس داد. باید بگویم گل‌هایی که خوردیم به خاطر جای‌گیری اشتباه و نداشتن آرامش در زمین بود. در صحنه گل دوم واقعاً در جای‌گیری اشتباه داشتیم و گل ساده‌ای را دریافت کردیم. در بین دو نیمه به بازیکنان گفته بودم اگر گل دوم را بخوریم کارمان تمام است و این اتفاق هم رخ داد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: همان‌طور که خود شما خبرنگاران هم اعتقاد دارید تیم ما جوان است و چنین بازی‌هایی به دردمان خواهد خورد. ما می‌توانیم از تجربه‌ای که کسب کردیم در فینال جام حذفی استفاده کرده و با قهرمانی در این جام سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آوریم تا سال آینده در این رقابت‌ها این باخت را جبران کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن همچنین در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا آنها در چند روز اخیر مدام به زمان و مکان برگزاری فینال جام حذفی اعتراض می‌کردند و تمرکزشان روی بازی العین نبود، عنوان کرد: اینکه شما می‌گویید ما نباید از منافع باشگاه دفاع می‌کردیم را قبول ندارم. به‌هر حال شرایطی که به وجود آمده بود کم‌لطفی در حق باشگاه ذوب‌آهن بود و ما نمی‌توانستیم ساکت بنشینیم. تصمیم که گرفته شده بود به ضرر تیم ما بود و باید به شکلی اعتراض خود را به این مسئله نشان می‌دادیم. این حق مسلم باشگاه بود که از حق خود دفاع کند. ما امروز مقابل العین و قهرمان پیشین آسیا حذف شدیم، تیمی که قیمت یک بازیکن آن اندازه بودجه یک سال باشگاه ذوب‌آهن بود.

گل‌محمدی در پایان تصریح کرد: نمی‌شد از تیم ما انتظار زیادی داشت و با این حال من اعتقاد دارم ما این بازی را در لحظه‌ها و ثانیه‌ها واگذار کردیم. شاید اگر تعویض‌های نیمه اول‌مان را انجام نمی‌دادیم شرایط بازی فرق می‌کرد. ما به هیچ وجه تیم دست و پا بسته‌ای مقابل العین نبودیم و مطمئن باشید اگر تعویض اجباری انجام نمی‌دادیم از این مرحله عبور کرده بودیم. در کل باید بگویم ما در این بازی به نوعی اسیر حرفه‌ای‌گری بازی العین شدیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.