دبیر و سخنگوی هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم گفت: باشگاه صبا به هیچ عنوان در بلاتکلیفی نیست و به زودی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در اختیار بخش خصوصی قرار داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال گزارشی که امروز درباره بلاتکلیفی و نا مشخص بودن وضعیت باشگاه صبای قم منتشر شد خبرنگار فارس نتوانست با مدیرعامل این باشگاه و همچنین رئیس هیأت مدیره باشگاه صبا در خصوص وضعیت این تیم گفت‌وگو کند اما دبیر و سخنگوی هیأت مدیره باشگاه صبای قم به خبرنگار فارس از آخرین شرایط این باشگاه بعد از لیگ پانزدهم گزارشی ارائه کرد.

سیدعلی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از بین تیم‌هایی که به استان‌های مختلف واگذار شده‌اند، باشگاه صبا نه تنها وضع نسبتا مناسبی دارد بلکه روزهای خوشی نیز به خود دیده است و وضعیتی که الان ما داریم، بلاتکلیفی نیست بلکه باشگاه در حال برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای لیگ جدید به سر می‌برد، ضمن اینکه نقل و انتقالات لیگ از ۲۵ خرداد آغاز می‌شود و لیگ جدید نیز از مرداد ماه استارت می‌خورد، پس باید با مدیریت اهداف باشگاه را پیش ببریم.

وی ادامه داد: کسب سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا با رتبه چهارمی لیگ یازدهم، قرار گرفتن در رتبه‌ ششم لیگ‌های هشتم و نهم، مقام هفتمی دوره اخیر لیگ برتر و معرفی مربیان جوان و با دانشی همچون عبدالله ویسی که هم اکنون بهترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود، اینها همگی حاصل حضور مثبت صبا در قم و تاثیرگذاری مطلوب این باشگاه در فوتبال ایران است و تلاش ما این است که این حضور مثبت صبا در قم تداوم داشته باشد.

دبیر و سخنگوی هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم افزود: معرفی بازیکنان جوان و جویای نام به سطح اول فوتبال ایران که بعدها بسیاری از باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر آنها را جذب کردند و همچنین معرفی استعدادهای فوتبال قم که سیدمهدی حسینی، محسن کرمی و داود بهادری سه نمونه آن در لیگ پانزدهم بودند و توسط کادر فنی به عنوان بازیکن اصلی تیم ایفای نقش کردند نیز از جمله دستاوردهای دیگر صبا محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری موفقیت‌های دیگر نیز داشته‌ایم،‌ از جمله قهرمانی در جام شهدا که با غلبه بر تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس و ذوب‌آهن به دست آمد و صبا مجموعا در سال‌هایی که نماینده قم در لیگ برتر فوتبال ایران است با کمترین امکانات، اما با تدبیر مدیریت خود در مواجهه با سختی‌های مالی بهترین نتایج را در لیگ گرفته است.

زاهدی عنوان کرد: در پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نیز که با رتبه هفتمی صبای قم همراه بود، این شانس را داشتیم که به سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا دست پیدا کنیم، پس خوب است که قضاوت در خصوص صبای قم کمی عادلانه باشد.

فارس: چرا صبا در بلاتکیلفی قرار گرفته است؟

صبا به هیچ عنوان در بلاتکلیفی نیست، زیرا مسیر و چگونگی اقدامات قانونی و لازم را سیدمهدی صادقی استاندار قم تبیین کرده و استانداری به عنوان مالک این باشگاه در نظر دارد در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، باشگاه صبا در اختیار بخش خصوصی قرار داده شود.

در راه انجام این امر، اقدامات لازم اولیه از جمله ارزش‌گذاری باشگاه، هماهنگی‌های لازم با سایر نهادهای مرتبط از جمله فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ برتر، سازمان خصوصی سازی و نهادهای نظارتی به صورت مقدماتی انجام گرفته و این باشگاه نیز مانند برخی باشگاه‌های دیگر از جمله نفت تهران آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

فارس: آیا تا به حال کسی برای خرید صبا پیشنهاد داده است؟

بله، چندین نفر از افراد حقیقی و حقوقی خواستار در اختیار گرفتن باشگاه صبای قم هستند که به صورت اولیه مورد ارزیابی نیز قرار گرفته‌اند و در روزهای آینده به یاری خدا این امر مسیر نهایی خود را طی خواهد کرد و باشگاه صبا نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

فارس: با وجود اینکه اعضای هیأت مدیره باشگاه صبا معرفی شده‌اند اما آقای ابوالفتحی رئیس هیأت مدیره در تماسی که خبرنگار فارس با وی داشت گفته مسئولیتی در صبا ندارم، نظر شما چیست؟

همانگونه که در رسانه‌ها به صورت رسمی اعضای هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم معرفی شده‌اند، ایشان رئیس هیأت مدیره باشگاه صبا هستند، اما علت عدم پاسخگویی به سئوالات خبرنگار فارس، ناهماهنگی در زمان مصاحبه بوده است.

فارس: از آقای کشوری‌فرد مدیرعامل باشگاه صبا هم خبری نیست؟

ایشان چند روزی است که از نظر جسمانی وضع مناسبی ندارد و در مرخصی استعلاجی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.