در میان تمامی تیم‌های انگلیسی، قرمزپوشان شهر منچستر، بیشترین جوایز نقدی را به توجه به جایگاهی که لیگ برتر داشته‌اند، کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه منچستریونایتد اگر فصل آینده در جمع هشت تیم برتر لیگ به کارش پایان دهد، به رکوردی جدید از حیث کسب جوایز مالی در تاریخ لیگ برتر یعنی از سال ۱۹۹۲ تا کنون خواهد رسید.

طبق تحقیقی که توسط مؤسسه «اسپریدکس» صورت گرفته است، شیاطین سرخ تا کنون با توجه به جایگاهی که در پایان هر فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس داشته‌اند، ۸۷۰.۲ میلیون پوند جایزه نقدی گرفته‌اند که این رقم فصل آینده در صورت قرار گرفتن‌شان در میان هشت تیم بالای جدول به یک میلیارد پوند خواهد رسید که رقمی بی‌سابقه است.

در این فصل، تیم فوتبال آرسنال در کسب جوایز نقدی از سوی سازمان لیگ برتر بیشترین سهم را داشته و جایزه نقدی که به نایب قهرمان لیگ برتر تعلق گرفته ۱۰۰.۹ میلیون پوند بوده است. این در حالی است که لسترسیتی، قهرمان لیگ برتر ۹۳.۲ میلیون پوند جایزه نقدی گرفته است. حتی استون‌ویلا که به‌عنوان قعرنشین جدول به لیگ دسته اول فوتبال انگلیس سقوط کرد نیز این فصل ۶۶ میلیون پوند از سازمان لیگ برتر انگلیس پاداش گرفته است.

حداقل رقم پاداشی که تیم‌های انگلیسی از فصل آینده دریافت خواهند کرد، افزایش خواهد داشت و هر یک از آنها در هر جایگاهی که به کارشان پایان دهند، به‌طور حتم ۱۰۰ میلیون پوند دریافت خواهند کرد.

در ۲۴ سال گذشته سازمان لیگ برتر انگلیس به تیم‌هایی که در این لیگ بازی کرده‌اند، مجموعاً ۱۴.۸ میلیارد پوند پاداش نقدی داده است که ۱.۶۴ میلیارد دلار آن در این فصل میان ۲۰ تیم حاضر در رقابت‌ها تقسیم شد.

از اولین فصل برگزاری لیگ برتر انگلیس (۹۳-۱۹۹۲) تا کنون منچستریونایتد پیشتاز کسب پاداش نقدی است و پس از آن هم تیم‌های آرسنال و لیورپول در رده‌‌های دوم و سوم قرار دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.