مدیرعامل باشگاه نفت تهران اعلام کرد: فسخ قرارداد بازیکنانی که ۵۰ درصد از مطالبات خود را گرفته بودند تا نوشتن آیین‌نامه‌ای جدید معلق شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران درباره جلسه امروز اظهار داشت: در جلسه امروز دو موضوع مطرح شد. نکته اول در خصوص آیین‌نامه‌ای بود که اگر هر ورزشکاری زیر ۵۰ درصد از قراردادش را می‌گرفت می‌توانست قرارداد خود را فسخ کند. قرار شد این موضوع یعنی فسخ یک طرفه تا نوشتن آیین‌نامه جدید معلق شود.

وی افزود: مورد دیگر مورد بحث در مورد توپ‌هایی بود که سازمان لیگ در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌داد. با ارزیابی که از باشگاه‌ها و مدیریت تیم‌های ملی داشتیم آنها رضایت داشتند و تصمیم این بود که این سرمایه حفظ شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به فروش نفت تهران مدیریت باشگاه را همچنان بر عهده دارید یا خیر، خاطرنشان کرد: وقتی کسی دوران مدیریتش تمام می‌شود عرفا مدیر نیست. من هم اگر در لیگ بودم یا قرارداد را تمدید می‌کردیم یا مدیر جدید انتخاب می‌شد. بنابراین وقتی باشگاه به فروش می‌رسد مدیریت قبلی معنایی پیدا نمی‌کند. فعلا ابراهیمی کارهای سرپرستی را انجام می دهد.

قنبرزاده افزود: هیأت امنا تقاضا داشت با توجه به فعالیت ۱۰ ساله من در باشگاه‌داری در کمیته واگذاری باشم. بحث واگذاری نفت تا هفته آینده قطعی خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ماندن شما در باشگاه نفت به سرنوشت این باشگاه بستگی دارد، خاطرنشان کرد: وقتی نفت واگذار شود هیأت امنای قبلی وجود خارجی ندارند. البته مدیریت جدید می‌تواند از ارکان باشگاه استفاده کند. تعدادی از بازیکنان هم با نفت قرارداد دارند و ادامه همکاری شان بستگی به مالک جدید دارد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا انتقال نفت قانونی است یا خیر، تصریح کرد: به خاطر واگذاری این باشگاه ناراحتم اما این نکته را باید بگویم تمامی موارد انتقال قانونی است. کمیته واگذاری از حقوقدانان معتبر تشکیل شده. تمامی مطالبات بازیکنان هم استخراج شده است، در مکاتباتی که با وزارت ورزش داشتیم نماینده‌ای از سوی وزیر معرفی کرده که رئیس کمیسیون ماده ۵ است و می‌تواند اعمال نظر کند.

قنبرزاده خاطرنشان کرد: اینکه چه کسانی اهلیت خریدن باشگاه را دارند نفت به این موضوع ورود نمی‌کند. اگر قانون اجازه نمی‌دهد نفت به خارج از تهران واگذار شود وزارت ورزش در این خصوص ورود می‌کند. همچنین با توجه به اینکه فرصت کمی بر عهده نقل و انتقالات وجود دارد مزایده و مذاکره بهترین راه است. هفته آینده که قیمت معلوم شد مذاکرات را آغاز می‌کنیم.‌

مدیرعامل سابق نفت درباره لیگ امسال و اینکه به نظر می‌رسید خشن بود، گفت: لیگ امسال جوان بود. بنابراین دوندگی بیشتر می‌شود و بازی فیزیکی‌تر خواهد بود. اگر کارت‌هایی که در مسابقات داده شده به دلایل غیرفنی بوده این موضوع باید ارزیابی شود اما اگر به دلیل برخورد فیزیکی تعداد کارت بیشتر شده خیلی بار منفی ندارد. ما در باشگاه نفت اگر فردی کارت‌های غیرفنی می‌گرفت را جریمه می‌کردیم. همچنین علاوه بر جریمه سازمان لیگ جریمه ای برای ورزشکار در باشگاه در نظر گرفته می‌شد.

وی درباره عدم ثبات مربیگری در برخی تیم‌های لیگ برتری یادآور شد: این بحث مدیریتی است که ثبات آرامش می آورد. طبیعی است یک مدیر در چند سال اول مشکلاتی داشته باشد. بنابراین ممکن است تاوان هم بدهیم. پس انتخاب مدیر باید درست باشد. از طرفی یک سیستم هم نظارت کند تا ثبات ایجاد شود.به عنوان مثال پرسپولیس فردی را انتخاب کرد که استانداردهای بین‌‌المللی داشت و با فرهنگ ایران آشنا بود.حوصله کرد و تیم جوانش نتیجه داد و حتی نزدیک کسب قهرمانی بود. مدیر اگر تصمیم عجله‌ای بگیرد تیمش نتیجه نخواهد داد.

قنبرزاده در ادامه درباره قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس تصریح کرد: من جزئیات قرارداد او را نمی‌دانم اما او باید با مالک جدید تعامل کند. اگر خودم مدیر باشگاه بودم با او کنار می‌آمدم. مطالبات کلی بیرانوند و سایر اعضای تیم در توافق وزارت ورزش و باشگاه مشخص شده است. انتقال نفت هم منوط به پرداخت کلی است. هر کسی که ریالی طلب دارد تا وقتی مطالباتش را به صورت کامل نگیرد سند جابه‌جا نمی‌شود. به عنوان مثال اگر نفت ۸-۷ میلیارد بدهی دارد خریدار باید این بدهی را بپردازد و باقی مطالبات را به باشگاه نفت بدهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.