مدیرعامل سپاهان گفت:معتقدم که انسان نباید به هر اظهارنظری پاسخ دهد چرا که پاسخ این طور مسائل به موقع داده خواهد شد.

اصغر باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اظهارات محرم نویدکیا در برنامه نود گفت:‌ معتقدم که انسان نباید به هر اظهارنظری پاسخ دهد چرا که پاسخ این طور مسائل به موقع داده خواهد شد. مسائلی که مطرح شد اگر واقعیت داشته باشد یا حتی صحت هم نداشته باشد روزی زمان آنها را مشخص خواهد کرد که این ادعاها صحت داشته یا خیر.

وی ادامه داد: الان سپاهان نیاز به آرامش دارد چون در حال بازسازی هستیم. چون می‌خواهیم از شرایط گذشته رهایی پیدا کرده و دوباره به جایگاه اصلی بازگردیم. در واقع نباید خودمان را وارد بازی‌هایی کنیم که در آن هر کسی یک ادعایی را بیان می‌کند که البته صحت و سقم آن هم مطرح نیست. در واقع معتقدم شنونده باید عاقل باشد و آن کسانی که این حرف‌ها را شنیده‌اند خودشان می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند که این صحبت‌ها درست بوده یا خیر.ما نیز به موقع چیزهایی را که باید مطرح خواهیم کرد.

باقریان در مورد اینکه آیا قصد شکایت از نویدکیا را دارید یا خیر، گفت: شکایت چرا؟ احساس می‌کنم افرادی که با این لحن‌ها صحبت می‌کنند بیشتر به خودشان ضربه می‌زنند تا دیگران. شاید این طور حرکات یک نوع حرکات انتحاری باشد.چون می‌خواهند با این طور صحبت‌ها طرف مقابل را تحت فشار قرار دهند اما خودشان تحت فشار قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سپاهان افزود: نباید جو را به سمتی ببریم که موجب تخریب و تباهی شود. چون فوتبال درست شده تا مردم از آن لذت ببرند و اگر بخواهیم فوتبال را وارد مسائل حاشیه‌ای کنیم نه تنها مردم از آن لذت نمی‌برند بلکه باعث رنجش خاطر طبقات مختلف اجتماعی خواهد شد. اگر بخواهیم به جای اینکه به سمت جذابیت‌ها و نشاط اجتماعی برویم به سمت مسائل ناراحت‌کننده برویم این کارها درست نیست. چون باید فوتبال ما را به سمتی ببرند که نشاط اجتماعی ایجاد کند و جالب نیست که با این صحبت‌ها به جای آرامش به مردم ناامیدی و ناراحتی ارائه کنیم.

وی گفت:‌همه جای دنیا نتایج مثبت و منفی وجود دارد. اما اینکه بخواهیم با یک باخت همه چیز را به هم بزنیم و همه را محکوم کنیم و آرامش و نشاط را از جامعه بگیریم کار درستی نیست. اگر کسی تحت فشار هست چرا باید این حرف‌ها را بزند. برخی مواقع امثال ما مسئولان هم تحت فشار قرار می‌گیریم اما نباید فشار را منتقل کنیم. اگر نمی‌توانیم فشار را تحمل کنیم حق هم نداریم که آن را به دیگران هم منتقل کنیم.اجازه دهیم مردم از فوتبال لذت ببرند. حالا یکسال هم نتایج مثبت است و یکسال منفی و عوامل مختلفی در این نتایج تأثیرگذار هستند که باید آنها را بررسی کرد و برای از بین بردن نتایج ضعیف باید عوامل آن را از بین برد.

مدیرعامل سپاهان یادآور شد: اینکه اگر قهرمان نشویم بخواهیم همه را محکوم کنیم یا جو را ناآرام کنیم اینطور نمی‌شود. اگر با کسی مشکل داریم چرا باید قاعده بازی را به هم بزنیم یا کسانی را محکوم کنیم که واقعیت نداشته باشد.این نتایج در دنیا طبیعی است و نمی‌شود که یک تیم همیشه برنده باشد چون آن زمان دیگر بازنده‌ای نداریم.

وی گفت: بازی تراکتورسازی و النصر را دیدید که چه جمعیتی برای حمایت از تراکتور به ورزشگاه آمد اما این تیم نتیجه نگرفت اما قرار نیست همه چیز را زیر سوال برد. بازیکنان و مجموعه عوامل این تیم تلاش خود را کردند اما نتیجه حاصل نشد. حالا بیاییم دنیا را محکوم کنیم که چطور بشود. اگر در فوتبال برد و باخت نباشد و برنده از قبل مشخص باشد و یا یک تیم همیشه قهرمان باشد دیگر چه جذابیتی باقی می‌ماند و چرا باید اصلا مبارزه یا مسابقه بدهیم.

باقریان با بیان اینکه در نقل قول‌ها به جای واقعیت‌ها سعی می‌‌کنیم از واقعیت‌ها فرار کنیم تأکید کرد: هر کسی باید در جایگاه خودش قرار بگیرد. اینکه در جایگاه دیگران تصمیم‌گیری کنیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر نمی‌رسد سیستم در به وجود آمدن این شرایط در پرورش بازیکنی مانند نویدکیا در همه چیز دخالت می‌کند مقصر است، گفت: اگر چنین سیستمی بوده باشد و اگر صحبت‌هایی که مطرح می ‌شود واقعیت داشته باشد بسیار غلط است. حتی اگر من هم این کار را کرده باشم کار غلطی کردم. اما بحث من این است که اجازه دهیم هر کسی جای خودش باشد. اگر ادعای ساختار می‌کنیم و می‌گوییم بهترین تیم در ایران بودیم و هستیم اجازه دهیم هر چیزی جای خودش باشد. اگر قرار باشد جایگاه‌ها از دست برود مطمئنا این مسائل به وجود می آید.

باقریان ادامه داد: به طور مثال شنیده‌ام که فلان بازیکن در فلان باشگاه تیم می‌بندد یا در فلان باشگاه، یک نفر جای مدیر تصمیم می‌گیرد. این طوری سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و همین می‌شود که در دنیا هیچ چیز نمی‌شویم. اگر من بخواهم به جای رئیس فدراسیون یا وزیر ورزش تصمیم بگیرم آن زمان اجازه داده‌ام بازیکن تیم من هم به جای من تصمیم بگیرد و همین بحث‌ها به فوتبال لطمه می‌زند. حالا یک جایی این مسائل عیان شده و بیرون می‌زند و یک جایی هم سال‌ها در خفا می‌ماند. اما واقعیت ملموس تیم ما این است که هر کسی در جای خودش باشد.

وی در مورد اینکه نویدکیا گفته بود نتایج سپاهان به خاطر مدیریت ضعیف این تیم است، گفت:‌اشکال ندارد. الان هم قرار نیست وارد این مباحث شویم چون این صحبت‌ها یک موشکافی و بررسی دقیق می‌خواهد که با حضور همه عوامل باید انجام شود.

باقریان در مورد اینکه تا چه اندازه صحبت‌های نویدکیا صحت دارد، گفت: هر کسی باید در رده‌ای که بوده از خود دفاع کند. من نمی‌توانم به جای گذشتگان از آنها دفاع کنم.

مدیرعامل سپاهان در مورد اینکه اتفاقات شب دیدار با استقلال که نویدکیا از آنها صحبت کرد چه اندازه صحت دارد، گفت: خیلی از آن موارد و ادعاها آن چیزهایی نیست که اتفاق افتاده. شاید من از دیدگاه خودم بررسی می‌کنم و یک چیزی را می‌گویم. اما وقتی جایم را عوض کنم دیگر مقصر یک نفر دیگر است. اینکه یک طرفه به قاضی برویم معمولا هم راضی برمی گردیم اما همه عوامل باید باشند تا بررسی دقیق‌تری نسبت به این ادعاها انجام شود.

وی در مورد اینکه برخی می‌گویند نویدکیا فصل گذشته سم سپاهان بود، گفت: هر کسی مسئول افکار و عقاید خودش است. اما وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد خیلی از افراد می‌توانند تأثیرگذار باشند. اگر قرار است واقعا بررسی کنیم باید به دقت مسائل را بررسی کرد تا ببینیم چه کسانی عملکرد مثبت یا منفی داشتند.اگر مسائل را واقعی بررسی کنیم زمان نیز همه چیز را مشخص خواهد کرد اما نمی‌توان یکسری را کاملا مقصر یا یکسری را کاملا مبرا دانست.

باقریان در پاسخ به این سوال که اگر به گذشته برگردد باز هم استیماچ را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کند یا خیر، گفت: چند بار گفته‌ام که استیماچ یکی از مربیان کاردان و فوتبال بلد و فنی و البته با شخصیت است و شاید شرایط زمانی و مکانی برای موفقیت او فراهم نبوده است.

وی در پایان گفت: برای من باشگاه اهمیت بیشتری نسبت به افراد دارد. الان در حال تغییر و تحولات هستیم و دوست داریم یک جو آرام و سازنده ایجاد کنیم و افراد جدیدی که مشغول کار می‌شوند در یک فضای مثبت به فکر پیشرفت سپاهان باشند و نه چیز دیگری.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.