سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در تلاش هستیم مشکلات را برطرف کنیم و امیدوارم مشکلات بازیکنان سرباز از امروز برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش در پایان تمرین صبح امروز تیم ملی گفت: ما برای این اردو از مدت‌‌ها پیش برنامه‌ریزی کردیم و با یکسری مشکلات مواجه بودیم که در تلاش هستیم آنها را حل کنیم. ما به دنبال این هستیم که برای حل مشکلات با تاج راهکارهایی در نظر بگیریم.

سرمربی تیم ملی درباره غیبت بازیکنان تراکتورسازی، استقلال و ذوب‌آهن در اردوی تیم ملی اظهار داشت: به هر حال بعضی بازیکنان به خاطر فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در اردو نیستند و امیدوارم این آخرین باری است که این مشکل برای ما به وجود می‌آید.

کی‌روش در مورد زمین تمرین تیم ملی گفت: در این باره به ما قول‌هایی داده شد که در ورزشگاه آزادی تمرینات خود را پیگیری کنیم اما متاسفانه برخی‌ها به این قول‌ها پایبند نبودند. تمرینات تیم ملی باید در بهترین شکل انجام شود و امیدوارم به قول‌ها و وعده‌هایی که می‌دهند پایبند باشند.

وی ادامه داد: طبق دستور رئیس فدراسیون فوتبال به طور موقت و فقط برای این اردو قرار است از البسه جدید استفاده کنیم. طبق صحبتی که با تاج داشتم قرار است از بعد فنی کیفیت لباس‌ها را بررسی کرده و به رئیس فدراسیون فوتبال نظرم را اعلام کنم. وظیفه من این است که از بعد کیفیت و استاندارد لباس‌هایی که در اختیار تیم ملی قرار گرفته را مورد بررسی قرار دهم که آیا این لباس‌ها استاندارد لازم را برای بازی دارد، وظیفه من فقط همین است.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه تکلیف بازیکنان سرباز ملی‌پوش چه می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم از امروز به بعد مشکل سربازها حل شود چون نمی‌شود آنها برای باشگاه خود بازی کنند اما نتوانند به تیم ملی خدمت کنند. تاج همه تلاش خود را می‌کند تا این مشکلات را حل کند.

کی‌روش افزود: جلسه‌ای در سازمان لیگ داریم تا برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. باید برنامه‌‌ای داشته باشیم که منافع باشگاه‌ها و تیم ملی در آن لحاظ شود چرا که ما از خردادماه مسابقات مقدماتی جام جهانی را پیش رو داریم. تمام مواردی که به آنها اشاره کردم با ۳ نتیجه‌گیری به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: نتیجه اول که نقش رسانه‌ها نیز در رسیدن به آن بسیار با اهمیت است این است که ما از خردادماه بازی‌های خود را در رقابت‌های مقدماتی آغاز می‌کنیم و هدف همه ما این است که حضور پرقدرتی در این رقابت‌ها داشته و صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم. اگر نتوانیم وارد جام جهانی شویم این مسئله لطمه زیادی به فوتبال ایران خواهد زد اما برای رسیدن به این هدف همه باید دست به دست هم دهیم تا این هدف ما به واقعیت تبدیل شود.

کی‌روش ادامه داد: توقع هواداران و اهالی فوتبال از تیم ملی است. آنها توقع دارند تیم ملی راهی جام جهانی شود و ما هم باید این توقع را داشته باشیم تیم ملی همه‌گونه مورد حمایت قرار بگیرد. برای مثال باید زمین خوب و با کیفیت در اختیار تیم ملی قرار داشته باشد و هیچ توجیهی در این مورد قابل قبول نیست. اگر قصد بازی دوستانه داشته باشیم باید با بهترین تیم‌ها باشد چنانچه اردویی تشکیل می‌دهیم باید همه بازیکنان در آن حضور داشته باشند چرا که بدون آنها برگزاری تمرین ممکن نیست. نتیجه دوم در این خلاصه می‌شود که همه اعضای باشگاه‌ها و فدراسیون، سازمان لیگ دست به دست هم دهند تا تیم ملی بتواند به هدفش که راهیابی به جام جهانی است دست پیدا کند.

وی اظهار داشت: نتیجه پایانی حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است، این هدف در اولویت فوتبال ایران در یک سال آینده باید باشد.

کی‌روش درپاسخ به این سوال که گفته می‌شود پژوهشگاه صنعت نفت کوچک است، گفت: حرفی در این باره نمی‌زنم، فقط می‌خواهم از مسئولان پژوهشگاه و وزیر نفت تشکر کنم که با کمک آنها توانستیم این زمین را بگیریم. امروز اینجا حضور داریم و باید از مسئولان تشکر کرد. باید بهترین‌ها را در اختیار داشته باشیم، هر زمان که گزینه دوم را انتخاب کنیم این بدان معناست که اشتباه می‌کنیم ما همیشه باید اولین‌ها و بهترین‌ها را داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.