یشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس در این فصل موج تازه‌ای را راه انداخت تا هم از نظر فنی شاهد تحول باشیم و هم تا حدی از نتیجه‌گیرایی در فوتبال ایران کم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا امامی‌فر در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: بعد از چند سال در این فصل اتفاق مهمی در پرسپولیس روی داد. این اتفاق بازگشت آرامش به باشگاه و تیم بود و باعث شد مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و تماشاگران با هم به یک وحدتی برسند. از نظر فنی هم شاهد یک تغییر و تحول اساسی در فوتبال ایران بودیم. چندین و چند سال بود که فوتبال ایران به شدت نتیجه‌گرا شده بود. البته هنوز هم هست ولی با موج جدیدی که پرسپولیس ایجاد کرد، این مساله کمتر شد و این تفکر و وسوسه را ایجاد کرد که مدیران در بخش فنی به مربیان زمان بدهند. در سال‌های اخیر شرایط اینگونه بود که مربیان برای بقای خودشان و اینکه نتیجه بگیرند تفکرات تدافعی را دنبال می‌کردند و این مساله مردم را از فوتبال دلزده کرده بود.

برانکو که آمد ۲-۴-۴ لوزی را آورد و فوتبال دلخواه مردم به نمایش در آمد. این درست که در خط دفاع آن طور که باید نبودیم و برانکو هم هر چه تلاش کرد، این مشکل کامل حل نشد اما این سبک بازی به درسی برای مربیان تبدیل شد و البته پرسپولیس و بازیکنانش هم به هویت اصلی خودشان برگشتند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم سیستمی که پرسپولیس در این فصل اجرا کرد، در فوتبال ایران رواج پیدا کند. البته نکته‌ای هم وجود دارد. برانکو در نیم فصل دوم دو فصل قبل به ایران آمد. او در این مدت به سبک بازیکنان آشنایی پیدا کرد و با توجه به نقاط قوت و ضعفی که وجود داشت و با توجه به تجربه‌اش سیستم ۲-۴-۴ را انتخاب کرد. شما وقتی این سیستم را مطالعه می‌کنید می‌بینید با توجه به نفراتی که پرسپولیس در اختیار داشت، بهترین تصمیم بود ولی ممکن است برای یک تیم دیگر ۱-۳-۲-۴ یا ۳-۳-۴ مفید باشد اما به طور کلی اعتقاد دارد موج تازه پرسپولیس در بخش فنی هم به رواج بازی هجومی و شیوه ۲-۴-۴ کمک کند.

برانکو، جان تازه‌ای به فوتبال ایران داد ولی اینکه قهرمانی را به دو گل دادیم، درسی برای همه تیم بود. فکر نمی‌کنم تا به حال شرایط اینگونه پیش آمده باشد و بازیکنان باید حس کرده باشند، هر گلی که می‌خورند و هر گلی که نمی‌زنند چه نتایجی دارد. یعنی فقط امتیاز مهم نیست، بلکه تک تک گل‌ها اهمیت دارد.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس سال بعد در سه جام حضور دارد. اگر بخواهند قهرمان شوند، باید همه چیز حساب شده باشد. من حتی می‌توانم از عبارت قهرمانی آسیا استفاده کنم ولی در توقعی منطقی، یک برنامه‌ریزی چند ساله برای این هدف لازم است. در هر صورت پرسپولیس باید به شکلی یارگیری کند که یک سر و گردن از بقیه تیم‌ها بالاتر باشد. حتی اگر شرایط مالی فراهم باشد، بازیکنان خارجی درجه یک جذب شوند. همچنین باید به نکته‌ای درباره قهرمانی استقلال خوزستان اشاره کرد. هر چند اگر بعضی مسائل برای پرسپولیس پیش نمی‌آمد، جام قهرمانی به پرسپولیس می‌رسید ولی یکی از مهمترین دلایل قهرمانی استقلال خوزستان از نظر من، دروازه‌بان و مدافعان آن بودند که با عملکردشان گل‌های کمی دریافت کردند. شما اگر گل نخورید یک قدم جلو هستید. البته تیمی که حمله می‌کند طبعا بار دفاعی کمتری دارد ولی تیم پرسپولیس که این همه خوب حمله کرده و موقعیت ایجاد می‌کند با تقویت فاز دفاعی، برای قهرمانی مشکل خاصی نخواهد داشت.

امامی‌فر درباره بازیکنانی که جذب می‌شوند، تصریح کرد: بازی کردن در پرسپولیس واقعا با بازی در سایر تیم‌های لیگ فرق می‌کند. بازیکنان درجه یک بسیاری به پرسپولیس آمدند ولی در اینجا موفق نبودند چون در اینجا خوب بودن از نظر فنی و حتی بدنی کافی نیست، روح و روان و رفتار بازیکن هم مهم است. در این ارتباط قدیمی‌هایی مثل علی پروین می‌توانند در قالب یک کمیته، کمک‌های زیادی در مرحله بسته شدن تیم بکنند. گاهی یک بازیکن خوب است ولی شما از روی تجربه با دلایلی که دارید، پیش بینی می‌کنید او مناسب پرسپولیس نیست. این نظرات قدیمی‌ها می‌تواند کمک کند. بازیکنانی هم که می‌آیند باید بدانند برای موفق شدن در پرسپولیس باید مراقب خیلی چیزها باشند و از نظر بدنی و فنی هم به آمادگی خیلی بیشتر از گذشته نیاز دارند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )