هفته بیست و نهم لیگ برتر روز یکشنبه با انجام ۸ دیدار همزمان برگزار می شود و در حساس ترین بازی استقلال صدرنشین میزبان تراکتورسازی تبریز است و پرسپولیس به مصاف گسترش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته ماقبل پایانی لیگ برتر روز یکشنبه با انجام هشت دیدار همزمان برگزار می شود. در این هفته رقابت در صدر و قعر جدول بسیار حساس و هیجان انگیز است. دو سه تیم در انتهای جدول برای فرار از سقوط و سه تیم هم در صدر جدول برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می کنند. نگاهی به این رقابت ها می اندازیم:

استقلال- تراکتورسازی تبریز؛ نبرد پرویز و امیر برای قهرمانی

این مسابقه حساس ترین و مهیج ترین بازی هفته است. جایی که تراکتورسازی تلاش می کند چهارمی خود را در لیگ تثبیت کند و استقلال هم به دنبال حفظ صدرنشینی و رسیدن به قهرمانی است. البته قلعه نویی این مرتبه دوست ندارد زمینه ساز قهرمانی استقلال شود زیرا او سرمربی تیم تراکتورسازی است و برای موفقیت این تیم تلاش می کند و نمی خواهد شانس کسب سهمیه آسیایی برای فصل آینده را از دست بدهد. تراکتورسازان روی کاغذ شانس بسیار بسیار اندکی هم برای قهرمانی دارند و اگر در دو بازی آینده استقلال، استقلال خوزستان و پرسپولیس بازنده شوند و تراکتورسازی پیروز شود در آنصورت قرمزپوشان تبریزی می توانند قهرمان شوند اما این احتمال خیلی ضعیف است.

استقلال هم برای رسیدن به قهرمانی باید هر دو بازی آینده اش را پیروز شود و البته تفاضل گل هم برایش اهمیت دارد. نبرد پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی حساسیت خاص خود را دارد. زور آزمایی دو مربی استقلالی در زمین فوتبال می تواند برای همه فوتبالدوستان جذاب باشد. مظلومی اگر بتواند سه امتیاز را از تیم قلعه نویی بگیرد در آنصورت هم شانس قهرمانی تراکتورسازی را به صفر می رساند و هم احتمالا مانع حضور مجدد این تیم در آسیا خواهد شد.

استقلال در این مسابقه هرایر مگوییان مدافع خارجی اش را در اختیار ندارد و شاید به همین دلیل حنیف عمران زاده به ترکیب اصلی آبی پوشان بازگردد.

پدیده- استقلال خوزستان؛ برد آسان شاگردان ویسی؟

استقلال خوزستان هم در رده دوم جدول و کورس قهرمانی است. آبی پوشان اهوازی اگر بتوانند در این بازی با گل های زیاد پیروز شوند شانس خود را برای قهرمانی افزایش می دهد. بازیکنان پدیده انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارند زیرا پدیده نه شانس کسب سهمیه دارد نه خطر سقوط تهدیدش می کند. بنابراین احتمال پیروزی شاگردان عبدالله ویسی در این بازی بسیار زیاد است. اگر استقلال و پرسپولیس در این هفته مساوی هم بکنند زمینه را برای صدرنشینی ابی پوشان اهوازی فراهم می کنند.

نفت تهران- فولاد خوزستان؛ تلاش شاگردان منصوریان برای چهارمی

نفت هم رقابت تنگاتنگی با تراکتورسازی برای رسیدن به مقام چهارم دارد. شاگردان منصوریان هفته گذشته با پیروزی ۲ بر یک مقابل پرسپولیس صدر را از این تیم گرفتند و به استقلال دادند و شاگردان برانکو هم دو پله در جدول سقوط کردند. بنابراین اگرچه نفتی ها از نظر مالی مشکلات زیادی را تحمل می کنند اما در نتیجه گیری موفق بوده اند. فولاد خوزستان هم دوازدهمی خود را تثبیت کرده اند و تلاش می کنند در هفته های پایانی یکی دو پله دیگر صعود کنند.

استقلال اهواز- سایپا؛ نارنجی پوشان پرحاشیه مقابل تیم سقوط کرده

استقلال اهواز به لیگ یک سقوط کرده و انگیزه ای برای این بازی ندارد. آخرین برد آبی پوشان اهوازی در هفته بیست و سوم مقابل راه آهن رقم خورده است. سایپا هم که در روزهای اخیر به پرحاشیه ترین و خبرسازترین تیم ایران تبدیل شده و ۸ هفته است که رنگ برد را ندیده و در این هفته هم مجید جلالی از هدایت این تیم برکنار شد و پورغلامی و مطهری دستیارانش هم حاضر نشدند به سرمربی خود پشت کنند و پیشنهاد سرمربیگری سایپا را رد کردند تا سعید رجبی به یکباره سکان هدایت نارنجی پوشان را به دست بگیرد.باید دید وضعیت سایپا با سرمربی جدید بعد از تغییر کادرفنی چگونه شده است؟!

ملوان - صبای قم؛ تلاش قوی سپید برای بقا

ملوان برای بقا باید در این هفته پیروز شود تا شاید کارش به هفته آخر و مسابقه مستقیم با سیاه جامگان نکشد وگرنه شاید این دو تیم طبق اعلام سازمان لیگ مجبور شوند برای بقا یک دیدار خارج از لیگ در زمین بی طرف انجام بدهند. علی دایی و صبای قم هم در روزهای گذشته حاشیه های زیادی داشتند و سرمربی سایپا با مالک باشگاه جنگ رسانه ای داشته است. ملوان در خانه برای گرفتن سه امتیاز متحد شده است. باید دید نبرد علی دایی با رفیق قدیمی اش محمد احمدزاده چه نتیجه ای را رقم می زند. ملوان اگر در این بازی پیروز شود باعث سقوط رسمی راه آهن به لیگ یک می شود.

راه آهن- سپاهان؛ سقوط تیم قدیمی؟

راه آهن برای بقا باید سه امتیاز را بگیرد و امیدوار هم باشد که ملوان پیروز نشود وگرنه این تیم قدیمی و ریشه دار هم سقوط می کند. سپاهان هم با زاغی نژاد مربی ایرانی اش در لیگ خوب نتیجه گرفته هرچند در آسیا شکست خورد. سپاهان تلاش می کند در پایان فصل رتبه اش تک رقمی بماند.

ذوب آهن- سیاه جامگان؛ نبرد بهترین تیم آسیا با تیم ته جدولی

شاگردان گل محمدی با پیروزی های درخشان مقابل حریف عربستانی مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند . بازیکنان ذوب آهن پنجشنبه از امارات به اصفهان برگشتند و کمتر از ۲ روز برای این بازی در لیگ برتر فرصت داشته اند. بزرگترین مشکل گل محمدی برای این بازی خستگی بازیکنان است. سیاه جامگان هم برای بقا تلاش می کند و بازیکنانش انگیزه زیادی در این بازی دارند و به اندازه کافی هم استراحت کرده اند. باید دید بهترین تیم آسیا در مرحله گروهی چه نتیجه ای مقابل شاگردان فرهاد کاظمی می گیرد.

گسترش فولاد تبریز- پرسپولیس؛ شاگردان برانکو به صدر برمی گردند؟

گسترش در رده هشتم جدول است و این رتبه برای شاگردان فراز کمالوند راضی کننده به نظر می رسد و بازیکنان این تیم بعید است خودشان را مقابل پرسپولیس به آب و آتش بزنند. پرسپولیس اما با تمام توان و انگیزه به تبریز رفته است. شاگردان برانکو برای اینکه همچنان در کورس قهرمانی باقی بمانند باید در این بازی پیروز شوند. پرسپولیس دوست ندارد در یک هفته مانده به پایان رقابت ها از کورس قهرمانی عقب بماند. سرخپوشان اگر از تبریز سه امتیاز سوغاتی برای هواداران شان بیاورند تنور لیگ تا هفته پایانی جذاب می ماند. اگر استقلال خوزستان و استقلال مقابل حریفانشان امتیاز از دست بدهند شاید شاگردان برانکو با پیروزی مقابل گسترش دوباره به صدر برگردند.

برنامه هفته بیست و نهم لیگ برتر

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۵

استقلال تهران- تراکتورسازی تبریز- ساعت ۱۸- ورزشگاه آزادی تهران

پدیده خراسان- استقلال خوزستان- ساعت ۱۸- ورزشگاه ثامن مشهد

نفت تهران- فولاد خوزستان- ساعت ۱۸- ورزشگاه تختی تهران

استقلال اهواز- سایپا- ساعت ۱۸- ورزشگاه تختی اهواز

ملوان بندر انزلی- صبای قم- ساعت ۱۸- ورزشگاه تختی انزلی

راه آهن- فولاد مبارکه سپاهان- ساعت ۱۸-ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران

ذوب آهن- سیاه جامگان مشهد- ساعت ۱۸- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

گسترش فولاد تبریز- پرسپولیس- ساعت ۱۸- ورزشگاه یادگار امام تبریز

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.