کلاس آموزشی پنج روزه داوری فوتبال بانوان فیفا که از ۱۳ اردیبهشت ماه در آکادمی ملی فوتبال آغاز شده بود، ظهر امروز به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، کلاس آموزشی پنج روزه داوری فوتبال بانوان فیفا که از ۱۳ اردیبهشت ماه در آکادمی ملی فوتبال آغاز شده بود، ظهر امروز به پایان رسید. در این دوره کریسیتنا زوکولای مدرس استرالیایی و تریسی سوفیا لاول مدرسی از آفریقای جنوبی آخرین موارد مرتبط با داوری روز فوتبال و همین‌طور آمادگی جسمانی را برای داوران ایرانی تدریس کردند.

همچنین در این دوره از داوران تست آمادگی جسمانی هم به عمل آمد و عملکرد آنها مورد بررسی دقیق قرار گرفت. در ادامه مراسم اختتامیه دبیرکل فدراسیون به همراه مدرسان این دوره گواهی شرکت در دوره به داوران اهدا کردند. همچنین در در پایان این مراسم هم هدایایی از سوی فدراسیون فوتبال به مدرسان این دوره اهدا شد.

گفتنی است، دکتر علیرضا اسدی، مسعود عنایت، دکتر زهره هراتیان، غلامرضا سلیمانی و فاطمه فهمیی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون ضمن تبریک عید مبعث گفت: بسیار خوشحال هستم که در کنار شما عزیزان هستم و این باعث افتخار من است که شاهد رشد و شکوفایی توسعه علم داوری در حوزه فوتبال برای بانوان هستیم. خوشبختانه در فدراسیون فوتبال بحث آموزش برای بانوان و آقایان به طور یکسان پیش می رود و این نگاه جنسیتی وجود ندارد همه با هم برابر هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: از اینکه می بینم بانوان در زمینه فوتبال و علی الخصوص داوری در حال فعالیت هستند، خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانیم مسئولیتی که بر گردن ما هست را به درستی انجام دهیم.

دبیرکل فدراسیون در ادامه افزود: تمام کسانی که در فوتبال فعالیت می کنند نیاز دارند که آموزش، تجربه و اعتماد به نفس به آنها تزریق و شخصیت حقیقی و حقوقی شان به خوبی تعریف شود.

این عوامل باعث رشد می شود ضمن اینکه باید با هم هماهنگ شویم. داوری امر بسیار مهم و قضاوت کار مشکلی است. باید فضا به سمتی هدایت شود که فوتبال و فوتسال بانوان ما سازماندهی شود و علی الخصوص در بحث داوری رشد داشته باشیم. همچنین به نظرم می رسد که کار بزرگی باید در بحث فرهنگی برای حضور بانوان در امر ورزش انجام شود. من از شما می خواهم که به روز باشید و این مستلزم زحمت و مقاومت زیادی است.

دکتر اسدی در پایان گفت: از اینکه مدرسان خارجی دانش خود را در اختیارمان می گذارند باید بهترین استفاده را از این تجربه و دانش ببریم. بدون شک ماهها تلاش برای برگزاری دوره های پیشرفته صورت می گیرد تا شما اکنون در این دوره گرد هم آیید و از دانش و مقررات روز دنیا اطلاعات خوبی را به دست آورید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.