انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی روز شنبه قرار است انجام شود که خطرات زیادی این انتخابات را تهدید می کند که می‌تواند کل این انتخابات را کنسل یا تغییرات زیادی در آن ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سرنوشت فوتبال ایران رسید، شنبه هجدهم اردیبهشت سال ۹۵ همان روزی است که فوتبال ایران قاعدتا باید آینده خود را بشناسد، اما آیا چنین می شود و انتخابات در موعد مقرر با همین کاندیداها برگزار می شود و خروجی خواهد داشت؟

این بزرگترین پرسش اهالی مردد فوتبال ایران است که طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر موارد مختلفی از ورود نهادهای غیر ورزشی، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و نهادهای بازرسی را به راس هرم فوتبال دیده‌اند و هنوز جواب شفاف و قانع کننده‌ای پس از این ورودها به دست نیاورده‌اند و به این ترتیب باید گفت که این انتخابات با توجه به روشن نشدن بسیاری از پرونده‌ها و اتهام ها با خطرات زیادی مواجه شده است.

کارنامه ضعیف کاندیداها

اولین خطر این است که کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیداهای معتبر و کارنامه داری نیستند، نه اینکه کارنامه ای نداشته باشند، آنها کارنامه دارند اما در قیاس با مدیران دیگر که به جام جهانی صعود کرده اند، رئیس فدراسیون یا باشگاه های معتبر بوده اند یا قهرمانی های مختلفی را در کارنامه خود، چه در بعد داخلی و چه در ابعاد خارجی دارند، سه گزینه ریاست از اعتبار کافی برای ریاست بر فدراسیون فوتبال ایران برخوردار نیستند و این خود به قدر کافی نگران کننده هم هست چرا که سپردن سکان فوتبال ایران به کاندیداهایی که کارنامه های بین المللی ندارند، نوعی آزمون و خطا محسوب می شود.

مربی که برای یکی از کاندیداها رای جمع می کند

دومین خطر، به خبرهای پشت پرده باز می‌گردد، خبر تماس اطرافیان یک مربی برای جمع کردن رای به سود یکی از کاندیداها که اگر ثابت شود، با واکنش مواجه خواهد شد این یکی از این خطرهاست و احتمال دادن رای سفید از سوی بخشی از مجمع که می تواند انتخابات را باطل کند، خطر دیگری محسوب می شود. از اینها بالاتر خطر تصمیم هایی است که امشب در جلسه‌ای خاص اتخاذ می‌شود و نتیجه‌اش برای فردا غیر قابل پیش بینی است.

دخالت غیر فوتبال

سومین خطر اخذ رای از مسیرهای غیر قوتبالی است و احتمال ورود وزارت ورزش و برهم خوردن محاسبات فوتبال. این موضوع مدت‌هاست که در فوتبال ایران وجود دارد و وزارت ورزش و پیش از آن سازمان تربیت بدنی علاقه فراوانی داشت که در موارد تخصصی فوتبال دخالت ویژه ای داشته باشد و رئیس را با سیاست های خود و نه سیاست‌های فوتبالی همسو کند.

پرونده‌های خاتمه نیافته

خطر چهارم، بر هم خوردن معادلات در آخرین دقایق است، تصور کنید با توجه به پرونده‌های بازی که طی ماه‌های اخیر برای فدراسیون فوتبال ایجاد شده و هنوز خاتمه نیافته است، روز مجمع به برخی کاندیداها اجازه شرکت در انتخابات داده نشود که در این صورت همه معادلات و لابی ها در کسری از ساعت به هم خواهد ریخت و حتی می تواند هر کدام از این پرونده ها، یا ضعف کاندیداها عملا منجر به عدم انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال شود.

کرسی نایب رئیسی در قاره

خطر پنجم از دست رفتن کرسی نیابت کنفدراسیون فوتبال آسیا است که در صورت عدم انتخاب کفاشیان می‌تواند همه چیز را آنجا در قاره تحت تاثیر قرار دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.