بخش فرهنگی باشگاه پرسپولیس با وجود هنجار شکنی‌های دروازه‌بان تیمش همچنان این موارد را نمی‌بیند تا تفاوت یک باشگاه حرفه‌ای با باشگاه‌های غیرحرفه‌ای را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سوشا مکانی با چهره و لباسی عجیب در محل تمرین باشگاه پرسپولیس ظاهر شد که صرف نظر از بحث فرهنگ جامعه ایران، به لحاظ سنی و حرفه‌ای هم بسیار غیر قابل قبول بود.

تی‌شرتی با نقاشی یک شخصیت کارتونی و شلواری کوتاه و زرد و کتانی با رنگ جیغ! این نوع لباس‌ها را شاید بر تن برخی بچه‌های دو ساله در ایران بتوان دید اما برتن یک بازیکن بزرگسال فوتبال در یک باشگاه مهم و بین المللی هرگز چنین لباسی دیده نشده است.

پرسش در ابتدا این است که آیا باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس هیچ متولی فرهنگی ندارد که به این بازیکن تذکر بدهد که فردی شناخته شده و اثرگذار است و در باشگاه مهم و بزرگی توپ می‌زند و به همین دلایل حق ندارد چنین البسه‌ای را به تن کند؟

سوشا مکانی به هیچ وجه رعایت جایگاه خود و شان باشگاه پرطرفدار پرسپولیس را نمی‌کند، او صرف نظر از عکس‌هایی که می‌گیرد و نمی‌داند که این عکس‌ها تا کجا می‌تواند جلو برود، حتی به مثابه یک حرفه‌ای هم عمل نمی‌کند.

در تمام باشگاه‌های بزرگ جهان، لباس بازیکن، و هنجارهای اجتماعی‌اش برای آن باشگاه‌ها مهم است، معمولا لباس‌ها متحدالشکل، اتو کشیده شده و متشخص در اردوها دیده می‌شود اما در خارج از اردوها هم چنین لباس‌هایی را تنها در جشن‌های بالماسکه می‌توانید ببینید نه در بد ورود به محل تمرین یک باشگاه.

برای باشگاه‌هایی مثل بایرن مونیخ و منچستر یونایتد و ... حتی محل رفت و آمد بازیکنان هم مهم است و آنها حق ندارند در محله‌های بدنام شهر، دیده شوند چه برسد به اینکه چنین لباس‌هایی را برتن کنند و به محل تمرین تیم خود بیایند.

این رفتارها علاوه بر اینکه عمر مفید یک جوان رعنای فوتبالیست را در بخش حرفه‌ای کوتاه می‌کند، از سوی باشگاه‌ها هم با برخوردهای جدی مواجه می‌شود.

با این وجود باید دوباره پرسید که بخش فرهنگی باشگاه پرسپولیس دقیقا کجاست و آیا هیچ واکنشی از سوی باشگاه و مربیان این تیم به چنین رفتارهای هنجارشکنانه‌ای وجود ندارد؟ و آیا یک باشگاه حرفه ای اجازه می‌دهد که بازیکن با هر تیپ و قیافه و رفتار اجتماعی با نام آن باشگاه در مجامع عمومی ظاهر شود؟

جواد نکونام روزی که با اوساسونا قرارداد بست حتی اتومبیلش هم مشخص و معلوم بود و حق نداشت اتومبیل دیگری را سوار شود. علی دایی هم نمونه این موارد را در بایرن مونیخ داشت، دیگر بازیکنان نیز همینطور.

باید دید واکنش باشگاه پرهوادار پرسپولیس نسبت به چنین مواردی همچنان، ندیدن و برخورد نکردن است و برای این باشگاه تنها موفقیت در مقطع کوتاه مهم است یا اینکه آینده و اعتبار را هم در باشگاه‌های ایرانی بالاخره مشاهده می‌کنیم؟ هرچند تنها دوبازی دیگر تا انتهای جام باقی مانده و عملکرد فنی سوشا هم اعتبار کافی برای دفاع کردن و ندیدن این مشکلات ایجاد نکرده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴۲ )