مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال بدون حضور نماینده مربیان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از ساعت ۰۹:۳۰ فردا (شنبه) برگزار می‌شود و مصطفی آجورلو، مهدی تاج و عزیزالله محمدی برای پست ریاست با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مجمع فدراسیون فوتبال ۷۴ عضو دارد و متشکل از وزیر ورزش و معاون او، مدیران باشگاه‌ها، رؤسای هیئت‌ها و ... است. در این میان سرمربی تیم ملی فوتبال نیز یک رأی دارد اما در اساسنامه آمده که سرمربی «ایرانی» می‌تواند رأی دهد و به همین دلیل کی‌روش (که البته در ایران هم نیست) حق رأی ندارد.

در این شرایط سرمربی تیم امید باید جایگزین کی‌روش شود اما با توجه به اینکه تیم امید هم سرمربی ندارد و محمد خاکپور قطع همکاری کرده، نماینده مربیان در مجمع فردا حضور نخواهد داشت. پیش‌تر صحبت‌هایی مبنی بر حضور امیرحسین پیروانی سرمربی تیم جوانان در مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده مربیان به میان آمده بود که این اتفاق رخ نخواهد داد.

بدین ترتیب در صورت حضور تمام اعضا، ۷۳ نفر (با در نظر گرفتن عدم حضور نماینده مربیان) در مجمع فردا حق رأی دارند و طبق اساسنامه در مرحله اول رئیس جدید با دوسوم آرا (۴۸ رأی) انتخاب می‌شود. در صورتی که کار به مرحله دوم کشیده شود باید دید مجمع به دو سوم آرا توجه می‌کند یا «نصف + یک» رأی.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.