در پایان مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۲۸ گل به ثبت رسید که میانگین ۲.۳۷ گل برای هر بازی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با انجام ۹۶ مسابقه به پایان رسید. در این مرحله ۲۲۸ بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت که میانگین ۲.۳۷ گل در هر بازی را به ثبت رساند.

در زیر نگاهی به گروه‌های هشت‌گانه می‌اندازیم:

گروه A

سپاهان یکی از نماینده‌های ایران در این گروه حضور داشت. زردپوشان اصفهانی کار خود را با برد امیدوارکننده ۲ بر صفر برابر النصر آغاز کردند اما نتوانستند به روند پیروزی‌های خود ادامه بدهند.

سپاهان در ادامه پنج شکست متوالی را تجربه کرد و با سه امتیاز در قعر این گروه قرار گرفت. باخت سنگین ۴ بر صفر برابر الاتحاد عربستان تلخ‌ترین خاطره نماینده ایران از مرحله گروهی بود.

در گروه اول تیم لوکوموتیو با ۱۰ امتیاز به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کرد. کار برای تعیین تیم دوم به بازی‌های رو در رو کشید. النصر دبی با یک پیروزی ۲ بر یک و یک تساوی بدون گل مقابل الاتحاد عربستان راهی مرحله بعد شد.

گروه B

در این گروه دیگر نماینده اصفهانی حاضر در لیگ قهرمانان خوش درخشید و با کسب ۱۴ امتیاز بهترین تیم مرحله گروهی لقب گرفت. ذوب‌آهن و لخویا با دریافت تنها دو گل، بهترین خط دفاع مرحله گروهی را به نام خود ثبت کردند.

پرگل‌ترین تساوی مرحله گروهی در این گروه رقم خورد، جایی که در هفته اول دو تیم النصر و بنیادکار با نتیجه ۳ بر ۳ امتیازها را تقسیم کردند.

در گروه دوم تیم لخویای قطر با ۹ امتیاز پس از نماینده ایران به دور حذفی صعود کرد.

گروه C

تراکتورسازی تبریز به عنوان نماینده ایران در این گروه قدرت‌نمایی کرد. تیم متحول شده امیر قلعه‌نویی با برد پرگل ۴ بر صفر مقابل النصر در هفته اول برای دیگر رقبای خود خط و نشان کشید.

سرخ‌پوشان تبریزی در ادامه روند رو به رشد خود را حفظ کردند و با چهار برد و دو باخت به عنوان صدرنشین گروه سوم به مرحله حذفی راه یافتند.

الهلال عربستان نیز با پیروزی هفته آخر برابر تراکتور و کسب ۱۱ امتیاز، مجوز حضور در مرحله بعد را گرفت.

گروه D

الجیش قطر که با حذف نفت تهران در مرحله پلی‌آف (۲ بر صفر) پا به این مرحله گذاشته بود، با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه چهارم شد.

العین امارات نیز با ۱۰ امتیاز جواز حضور در مرحله حذفی را گرفت و نماینده‌های عربستان و ازبکستان در جایگاه‌ها بعدی ایستادند.

گروه E

دو تیم ۱۰ امتیازی از این گروه به مرحله بعد راه یافتند. چونبوک موتورز کره‌جنوبی به دلیل دو پیروزی با نتایج ۲ بر یک و ۳ بر صفر برابر اف‌سی توکیو جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

چونبوک با ۹ گل خورده در مرحله گروهی، ضعیف‌ترین خط دفاعی را در میان تیم‌های صعود کرده به مرحله حذفی دارد.

نماینده‌های چین و ویتنام به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

گروه F

اف‌سی سئول کره جنوبی با ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشینی این گروه دست یافت. نماینده کره با پیروزی ۶ بر صفر مقابل بوریرام تایلند، قاطع‌ترین برد مرحله گروهی را به نام خود ثبت کرد. این تیم با ۱۷ گل زده زهردارترین خط حمله را به خود اختصاص داد. تیم شاندونگ لیونینگ چین نیز با ۱۱ امتیاز به مرحله بعد راه یافت.

بوریرام تایلند با ۱۶ گل خورده، یک گل زده و کسب تنها یک امتیاز ضعیف‌ترین تیم این دوره از مسابقات نام گرفت. جدول این گروه در ذیل قابل مشاهده است:

گروه G

تیم شانگهای چین با ۱۲ امتیاز راهی مرحله حذفی شد. در این گروه برای مشخص شدن تیم دوم کار به بازی های رو در رو کشیده شد.

در بازی‌های مستقیم دو تیم سوون سامسونگ کره جنوبی و ملبورن ویکتوری استرالیا که امتیاز برابری داشتند، مشخص شد که این دو تیم در استرالیا به تساوی بدون گل دسته یافته و در کره‌جنوبی نیز تساوی یک بر یک را تجربه کرده‌اند. بدین ترتیب تیم ملبورن ویکتوری به دلیل گل زده در خانه حریف جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آورد.

گروه H

اف‌سی سیدنی به عنوان یکی از دو نماینده استرالیا در مرحله بعد حاضر است. این تیم با ۱۰ به عنوان صدرنشین صعود کرد و اوراوا رد دیاموندز ژاپن با کسب ۹ امتیاز و جایگاه دومی جواز حضور در مرحله بعد را گرفت.

در این گروه گوانگژو چین مدافع عنوان قهرمانی با ۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و از صعود به مرحله حذفی بازماند.

گروه هشتم این دوره از مسابقات با ۱۶ گل، کم‌گل‌ترین گروه مرحله مقدماتی بود.

در جدول زیر عملکرد کامل ۱۶ تیم صعود کرده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا قابل مشاهده است:

دیدارهای رفت تیم‌های حاضر در مرحله حذفی در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت انجام می‌شود.

سه شنبه ۲۸ اردیبهشت: ملبورن ویکتوری استرالیا - چونبوک موتور کره‌جنوبی الهلال عربستان - لوکوموتیو ازبکستان لخویا قطر- الجیش قطر النصر امارت - تراکتورسازی ایران اف‌سی توکیو ژاپن- شانگهای چین

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت: اوراوا رد ژاپن - اف‌سی سئول کره‌جنوبی شاندونگ لیونینگ چین - اف‌سی سیدنی استرالیا العین امارات - ذوب‌آهن ایران

دیدارهای برگشت مسابقات در تاریخ ۴ و ۵ خرداد ماه برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.