کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را در مورد تخلفات صورت گرفته در دیدارهای هفته بیست و هفتم و بیست و هشتم لیگ برتر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود در مورد بعضی از تیم‌های لیگ برتری و لیگ دسته اول را اعلام کرد. بر این اساس در رقابت‌های لیگ برتر در دیدار تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان از سوی تماشاگران تیم استقلال تهران تخلفاتی مبنی بر فحاشی به تیم مقابل رخ داد. تیم استقلال با توجه به تکرار تخلفات به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد که این رای قابل تجدید نظر است. در یکی از دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر بین دو تیم راه آهن و پدیده مشهد، از سوی مجتبی سرآسیابی، مدیر تیم پدیده مشهد تخلفاتی مبنی بر اعتراض به داور و اهانت به وی که منجر به اخراجش شد، صورت گرفت که به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای بنا بر اعلام کمیته انضباطی قطعی است. در یکی دیگر از بازی‌های این هفته هم دو تیم سایپا و ملوان بندر انزلی به مصاف یکدیگر رفتند که به دلیل تخلف علی شجاعی، بازیکن تیم سایپا مبنی بر اهانت به داوری، وی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. مجید جلالی، سرمربی تیم سایپا نیز به خاطر رفتار زننده به توبیخ کتبی و پرداخت ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است.دو رای فوق قطعی است. در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های ذوب‌آهن و صبای قم به مصاف هم رفتند که از سوی حسن استکی، مربی تیم ذوب آهن اصفهان تخلفاتی مبنی بر اهانت به داور مسابقه که منجر به اخراجش شد، صورت گرفت. بر این اساس وی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است. این رای بنا بر اعلام کمیته انضباطی قطعی است. به دلیل داشتن ۵ بازیکن اخطاری از تیم سیاه جامگان مشهد در دیدار مقابل تراکتورسازی تبریز، این تیم به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین این تیم بخاطر فحاشی تماشاگرانش نسبت به داور و عوامل تیم مقابل باید ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. آرای فوق قطعی است. تیم‌های سپاهان و گسترش فولاد در هفته بیست و هشتم به مصاف یکدیگر رفتند. در این دیدار تماشاگران تیم سپاهان تخلفانی علیه داوری انجام دادند. تیم فوق به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. رای فوق قطعی است. در یکی دیگر از دیدارهای این هفته بین تیم‌های تراکتورسازی و ملوان کمیته انضباطی به دلیل فحاشی تیم تراکتورسازی تبریز، این تیم را به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال و تیم ملوان بندر انزلی را بخاطر اهانت به تیم مقابل به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. آرای فوق قطعی است.

کمیته انضباطی در مورد تخلفات صورت گرفته در دو بازی از رقابت‌های لیگ آزادگان نیز آرای خود را اعلام کرد. بر این اساس مسابقه تیم‌های آلومینیوم اراک و مس کرمان سی‌ام فروردین برگزار شد و از سوی محسن جعفری، تدارکات تیم مس کرمان تخلفاتی مبنی بر ورود به زمین مسابقه که موجب اخراجش شد، صورت گرفت. وی به توبیخ کتبی محکوم شد همچنین محمدرضا زینا خیری، بازیکن تیم مس نیز به دلیل اعتراض به داور که منجر به اخراجش شد به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه و پرداخت ۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. آرای فوق قطعی است.

مسابقه دو تیم فولاد یزد و پاس همدان نیز شانزدهم فروردین در ورزشگاه یزد برگزار شد و از سوی نادر هوشیار، بازیکن تیم پاس همدان تخلفاتی مبنی بر فحاشی به بازیکن تیم مقابل که منجر به اخراجش شد، صورت گرفت. وی طبق بند ۹ ماده ۶۵ آیین نامه انضباطی به دوجلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین اکبر محمدی، سرمربی تیم پاس همدان بخاطر اعتراض به داوران و استفاده از الفاظ نادرست که منجر به اخراجش شد، از سوی کمیته انضباطی به توبیخ کتبی و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. تیم فولاد یزد نیز به خاطر پرتاب بطری آب به سمت نیمکت تیم حریف از سوی تماشاگران این تیم، باید ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.هر سه آرای فوق قطعی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.