عضو شورای نظارت بر صداوسیما، دلیل ایجاد تنش میان صداوسیما با فدراسیون فوتبال در ‎زمینه حق پخش را نبود قرارداد در این زمینه دانست و گفت: فدراسیون فوتبال بخواهد، شورا ورود و رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرمضان شجاعی کیاسری با اشاره به مشکل و عدم تفاهم رسانه ملی و فدراسیون فوتبال بر سر حق پخش آگهی‌های تلویزیونی بازی‌های فوتبال، گفت: صداوسیما و فدراسیون فوتبال هر دو به درآمد حاصل از آگهی‌های تبلیغاتی نیاز دارند به‌همین دلیل باید به نحوی با هم به تفاهم برسند؛ چراکه بخش عمده‌ای از درآمدهای رسانه ملی از تبلیغات تلویزیونی حاصل می‎شود و گران‎ترین آگهی‌ها در زمان بین دو نیمه مسابقات فوتبال پخش می‌شود.

صداوسیما و فدراسیون فوتبال درآمد حاصل از تبلیغات را بین خود تقسیم کنند

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند راه برای حل این مشکل وجود دارد، افزود: یکی از این راه‌ها اختصاص ردیف بودجه از سوی دولت به صداوسیما یا فدراسیون فوتبال است؛ زیرا درآمد رسانه ملی نسبت به قبل کاهش داشته و در حال حاضر این سازمان باید بتواند ۶۰ درصد بودجه خود را از محل آگهی ها تأمین کند.

وی گفت: راه دیگر به توافق رسیدن این دو نهاد با یکدیگر است؛ به‌عنوان مثال مشخص شود سود حاصل از درآمد مالی تبلیغات تلویزیونی قبل، میانه و بعد از بازی‌های فوتبال به فدراسیون فوتبال تعلق گیرد و تبلیغات اطراف زمین به رسانه ملی برسد.

رسانه ملی در گذشته نیز سهم حق پخش فدراسیون فوتبال را پرداخت نمی‌کرد

شجاعی‌کیاسری با بیان اینکه رسانه ملی در گذشته نیز که درآمد مکفی داشت سهم حق پخش فدراسیون فوتبال را پرداخت نمی‌کرد، افزود: دلیل این تخطی و عدم همکاری صداوسیما با فدراسیون فوتبال نداشتن قانون و قرارداد مشخص در این زمینه است.

وی درباره بررسی این موضوع در شورای نظارت بر صداوسیما، بیان کرد: فدراسیون تاکنون به شورا جهت حل مشکل خود نامه ای ارسال نکرده است؛ در حالی که اگر به دنبال ورود شورا است، باید کتبا و رسما درخواست بررسی موضوع را داشته باشد تا شورای نظارت بر صداوسیما به‌عنوان داور مشکل آن‌ها را حل کند چراکه هر سه قوه در این شورا نماینده دارند.

نهاد و شورای برای رسیدگی به این اختلاف‌ها تعیین‎تکلیف نشده است

شجاعی کیاسری با تاکید بر اینکه نهاد و شورایی برای رسیدگی به این اختلاف‌ها تعیین‎تکلیف نشده، گفت: تا زمانی که مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست نداشته باشند شورای نظارت و هیچ دستگاه، نهاد نظارتی و قضایی دیگر حق دخالت جهت حل این مشکل را نخواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با اشاره به اینکه کساد بازار و سنگینی هزینه‌ها سبب شده هیچ یک از این دو نهاد نتوانند از حداقل درآمدهای که می‌توانند به دست آورند بگذرند، ادامه داد: دولت می‌تواند لایحه‌ای در قالب قوانین باشگاه‌داری تدوین کند و حق و حقوق ورزش و باشگاه ها را از درآمدهای صدا و سیما نیز به صورت شفاف و روشن در آن درج کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به رئیس صداوسیما اشاره کرده است که درصورت عدم پرداخت حق فدراسیون فوتبال از تبلیغات تلویزیونی مسابقات اجازه حضور دوربین‌های رسانه ملی را به ورزشگاه نخواهد داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.