لسترسیتی با ۳۷ میلیون پوند هزینه برای خرید بازیکنان جدید توانست به عنوان قهرمانی در لیگ برتر برسد تا کمترین هزینه برای قهرمانی را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت، کاری که لسترسیتی در این فصل انجام داد، از هر منظر یک معجزه بوده است. تیمی که با بازیکنان گمنام توانست خود را به عنوان مدعی در لیگ برتر نشان داد.

هزینه تیم‌های قهرمان لیگ برتر در ۵ فصل گذشته

۲۰۱۲: منچسترسیتی ۶۸.۳ میلیون پوند

۲۰۱۳: منچستریونایتد ۵۷ میلیون پوند

۲۰۱۴: منچسترسیتی ۸۷ میلیون پوند

۲۰۱۵: چلسی ۱۰۸ میلیون پوند

۲۰۱۶: لسترسیتی ۳۷ میلیون پوند

همچنین در طول ۵ سال گذشته ۱۳ تیم در لیگ برتر بیشتر از لسترسیتی هزینه صرف بازیکن جدید کردند که منچسترسیتی در صدر این فهرست است.

لئونارد یولوئا با ۱۰ میلیون پوند و شینجی اوکازاکی با ۷ میلیون پوند گرانقیمت ترین بازیکنان لسترسیتی در این فصل بودند. لستر در ابتدای فصل یک به پنج هزار شانس قهرمانی داشت اما مردان بی نام و نشان این تیم، از ناممکن، ممکن ساختند تا معلوم شود اگرچه سرمایه گذاری کلان در ورزش شرط لازم برای موفقیت است اما کافی نیست چراکه تا همت و عزم بالای بازیکنان و کادر فنی تیم نباشد، این اتفاق هرگز روی نمی دهد.

نگاهی به قهرمانان قبلی لیگ برتر انگلیس نشان می دهد مربیان ایتالیایی راه قهرمانی در لیگ برتر را خوب می‌دانند و بیشتر از مربیان سایر کشورهای جهان با تیم تحت هدایت شان قهرمان شده اند.

قبل از قهرمانی لسترسیتی کلودیو رانیری، کارلو آنچلوتی در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ با چلسی و روبرتو مانچینی در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ با منچسترسیتی هم قهرمان لیگ برتر شده بودند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.