هافبک تیم فوتبال نفت تهران اعلام کرد از انتخاب سرمربی تیم ملی به‌عنوان بهترین مربی خارجی پس از انقلاب خوشحال است.

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت نفت تهران، حرف‌وحدیث‌های بازی این تیم برابر پرسپولیس و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: با توجه به شکست پرسپولس، چقدر شانس کسب سهمیه آسیا را دارید؟

به این امید داریم که در لیگ چهارم شده و با برتری استقلال مقابل ذوب‌آهن در فینال جام حذفی شانس کسب سهمیه را داشته باشیم، اما اینکه بگوییم قطعی شده است، درست نیست.

* تسنیم: با شکست پرسپولیس باعث صعود استقلال به صدر جدول شدید. آیا این فرضیه درست است که استقلال با شکست تراکتورسازی به نفت شانس صعود بدهد؟

این قضیه درست نیست. من و همه بازیکنان برای وجهه خودمان بازی کردیم. پرسپولیس ۲۱ هفته نباخته بود و با زحمت و تلاشی که انجام دادیم، این طلسم را شکستیم. این افتخار برای خودمان است و ربطی به استقلال ندارد. با شکست پرسپولیس، جایگاه خودمان را درست کردیم. مطمئناً استقلال برای خودش بازی می‌کند تا با غلبه بر تراکتورسازی قهرمان شود.

تسنیم: پیش از دیدار با پرسپولیس برخی‌ها عنوان کردند که به همراه سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند پرسپولیسی هستید و مقابل این تیم محکم بازی نمی‌کنید.

این قضیه در مورد من صدق نمی‌کرد. در مورد سیدجلال و بیرانوند مشخص بود و رسانه‌ها آنها را بازگو کرده بودند. بازیکن تا زمانی که لباس تیمی را بر تن می‌کند، باید به آن عرق و تعصب داشته باشد.

* تسنیم: مانند برخی از بازیکنان به صفحه شخصی‌ات حمله‌ نکردند؟

خوشبختانه صفحه‌ای ندارم و سعی می‌کنم در صفحات مجازی نباشم، چون برخی افراد از خجالت آدم در می‌آیند! خودم دیدم که با هر برد و باختی چه اتفاقی می‌افتد و برخی دوستان با آبروی بازیکن چطور بازی می‌کنند.

تسنیم: نمونه‌اش علیرضا بیرانوند است.

دقیقاً، اگر جای بیرانوند بودم، صفحه‌ام را می‌بستم. متأسفانه برخی‌ها صحبت‌هایی را مطرح کردند که در شأن و شخصیت آنها نبود.

* تسنیم: پس از گلی که به پرسپولیس زدی، به مانند بوکسورها به هم‌تیمی‌هایت مشت زدی. این شادی از قبل هماهنگ شده بود؟

من و وحید بوحمدان پنج سال پیش در نفت مسجدسلیمان چنین شادی انجام داده بودیم و این بار برای تهییج تماشاگران نبود. قبل از بازی من و بوحمدان قرار گذاشتیم که هر کسی گل زد، مثل پنج سال پیش دوباره چنین شادی گلی انجام دهیم. من به بوکس هم علاقه دارم و خواستم این کار را انجام دهم.

* تسنیم: بحث مشکلات مالی باشگاه نفت به کجا رسید؟

باور کنید هنوز نمی‌دانم مالک باشگاه چه کسی است و با چه کسی سر و کار داریم. وقتی بازیکن از لحاظ روحی خراب باشد، کافی است کوچک‌ترین مصدومیتی برای او به‌وجود بیاید تا همه چیز از بین برود. ما تصمیم گرفته‌ایم از لحاظ روانی خودمان را آزار ندهیم تا ببینیم چه تقدیری برای‌مان رقم می‌خورد. تا پیش از بازی با پرسپولیس به هتل نمی‌رفتیم و تنها روز بازی دور هم جمع می‌شدیم و نهار می‌خوردیم. تیم ما مثل تیم محلات شده بود. با این وضعیت گرفتن چنین نتایجی یعنی کار خارق‌العاده‌ای کرده‌ایم. خیلی از تیم‌ها بودند با مشکلات مالی به لیگ دسته اول سقوط کردند.

* تسنیم: بگذریم، شب گذشته در نظرسنجی برنامه نود، کارلوس کی‌روش با فاصله کم نسبت به برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان بهترین مربی خارجی انتخاب شد. نظرت چیست؟

طبیعتاً از این قضیه خوشحالم، چون با کی‌روش کار می‌کنم. مربیانی که در این نظرسنجی قرار داشتند، به‌نوعی فوتبال ایران را تحت‌تأثیر خود قرار داده‌اند. برانکو چه زمانی که تیم ملی بود و چه اکنون که در پرسپولیس حضور دارد، نتایج خوبی گرفته است. همه می‌بینیم که برانکو در پرسپولیس چه تحولی ایجاد کرده است. به خاطر نداریم که پرسپولیس در سال‌های گذشته چنین بازی‌های زیبایی انجام داده باشد. کی‌روش هم نتایج خوبی با تیم ملی ایران گرفته و تیم ملی ماه‌هاست در رتبه نخست آسیا قرار دارد. درست است که برخی افراد برای کی‌روش حاشیه درست می‌کنند، اما او می‌‌تواند تاریخ‌ساز شده و تیم ملی را دو دوره متوالی به جام جهانی ببرد.

* تسنیم: برای فصل آینده جه تصمیمی گرفته‌ای؟

همه تلاشم را می‌کنم تا خارج از کشور بروم و امیدوارم هر چه خیر و صلاح است، اتفاق بیفتد. اگر رفتن به خارج منتفی شود، به گزینه‌های داخل فکر خواهم کرد.

* تسنیم: پرسپولیس و استقلال فرقی ندارد؟

واقعیتش را بخواهید در فوتبال پولی نگرفته‌ام و باید جایی بروم که هم از لحاظ فوتبالی جای پیشرفت داشته باشم و هم مالی ارزش داشته باشد. بنابراین برایم فرقی نمی‌کند به کدام تیم بروم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.