رئال مادرید و منچسترسیتی در دیدار دوستانه‌ای با خشونت تمام بازی کردند.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش از سال نو ۱۹۷۹، رئال مادرید در یک بازی ظاهرا دوستانه میزبان منچسترسیتی بود. بوسکوف سرمربی مادرید از لویس د کارلوس رییس باشگاه این بازی را درخواست کرد. او می‌خواست با یک تیم بریتانیایی بازی کنند چون احتمال داشت در جام اروپا با ناتینگهام فارست یا سلتیک روبه‌رو شوند. باشگاه این درخواست را پذیرفت و منچسترسیتی را انتخاب کرد چون نه ارزان بود و نه خوب یا نه بد بود.

سیتی تیم چهاردهم جدول لیگ انکلیس بود. این تیم دو بازیکن خاص داشت. یکی از آن‌ها کازیمیرز دینا مشهور بود. او با وجود اینکه سرباز بود توانسته بود اجازه خروج از کشورش لهستان را بگیرد. دیگری مایک رابینسون ۲۰ ساله بود که در تابستان آن سال با ۷۵۶ هزار پوند از پرستون نورث‌اند به این تیم پیوست. این انتقال رکوردی در بریتانیا محسوب می‌شد.

بهای بلیت بین ۷۰۰ تا ۱۰۰ دلار متغیر بود. تقریبا نصف قیمت معمول بلیت ها. بازی در ساعت ۹ شب برگزار می شد و متاسفانه چند روز پیش از بازی موج سرمای شدیدی به همراه باران وارد مادرید شد.

رابینسون درباره این بازی گفت: تابستان سال گذشته در مایورکا حضور داشتم اما این اولین سفرم به اسپانیا برای انجام بازی بود. بازی در سانتیاگو برنابئو هیجان‌انگیز است. پدرم زمانی که کودک بودم به من گفت: تنها جایی که بهتر از انگلیس فوتبال بازی می‌کنند سانتیاگو برنابئو است. در پرستون که بابی چارلتون مدیر بود و نابی استایلیز سرمربی‌ از شگفتی‌های مادرید صحبت کرده بودند و این گونه شد که به جادوی دی استفانو پوشکاش و خنتو فکر کردم. فکر می‌کردم روزی در جایگاه چارلتون بنشینم. این فکر من را به وجد می‌آورد اما... .

اما همه چیز برای شروع بازی بد پیش رفت. باران می‌بارید و تماشاگران کمی برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حاضر شدند. مادرید با این ترکیب به زمین آمد میگل، آنخل، سابیدو، بنیتو، سول، ایسیدرو, آنخل، دل‌بوسکه، گارسیا هرناندس, خوانیتو، سانتیانا و کانینگهام. پس از گذشت ۶ دقیقه از بازی سانتیانا گل نخست را به ثمر رساند. انگلیسی‌ها اعتقاد داشتند گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده اما لامو کاستیو داور مادریدی آن را پذیرفت. خوانیتو با عملکردش آن‌ها را بیشتر عصبانی کرد. از این دقیقه به بعد خطاها شروع شد. سیتی در دقیقه ۱۰ با یک ضربه مستقیم از نقطه کرنر گل تساوی را به ثمر رساند.

زمانی که خوانیتو در دقیقه ۲۵ گل دوم مادرید را وارد دروازه سیتی کرد به خشم انگلیسی‌ها افزود. در این شرایط سرمربی مادرید تصمیم گرفت کانینگهام را محض احتیاط از بازی خارج کند. زانوی او ضربه دیده بود. پولی رینکون به جای او به زمین آمد. او از جنگیدن لذت می‌برد و بازیکن شجاعی بود. کاستیو عملکرد ضعیفی داشت و می‌خواست بازی به جلو پیش برود. میان آنخل و دلی درگیری به وجود آمد و باید دو نفر را اخراج می‌کرد اما این کار را نکرد. در دقیقه ۳۶ خوانیتو دوباره گلزنی کرد. اما بوسکوف دوباره احتیاط کرد و او را تعویض کرد چون بازیکنان حریف خطاهای زیادی روی او انجام می‌دادند.

بوسکوف اعتراف کرد که با این تعویض جو را کمی آرام کرد. در دقیقه ۴۳ شینتون بازی را سه بر دو کرد. بوسکوف آن را به عنوان یک تسکین می‌دید. اما اتفاقات مهم در نیمه دوم رخ دادند. اشتباهات داوری باعث شد دو تیم قوانین را از یاد ببرند که آن باعث به وجود آمدن خشونت در بازی شد. پنجاه خطای شدید در این بازی روی داد. هواداران تا به حال چنین بازی خشنی را از نزدیک ندیده بودند. این نوع بازی در آمریکای جنوبی قابل درک بود اما در اروپا اینچنین نبود.

پولی رینکون در دقیقه ۵۲ در موقعیت کاملا مشهود آفساید گل چهارم مادرید را به ثمر رساند. انگلیسی‌ها خشمگین‌تر شدند. ایسیدرو دو خطای شدید انجام داد اما لامو توجهی به آن نکرد. خطاهای زیادی انجام می‌شد اما داور اغلب سوت نمی‌زد. مالکوم آلیسان سرمربی منچسترسیتی برابر تماشاگران حرکاتی از خود نشان داد که باعث تحریک آن ها شد. او به سمت تماشاگران اجسامی پرتاب کرد، این کار را جلوی بازیکنانش در حالی که در نزدیکی خط کناری زمین درگیری پیش آمده بود انجام داد. در این لحظات گارسیا هرناندس گل پنجم را وارد دروازه سیتی کرد و بازی پنج بر دو شد.

دوباره درگیری‌ها شروع شد. سابیدو بنتیو، ایسیدو، آنخل و رینکون بازیکنان مادرید، رانسون، بوث، بنت، دلی و شینتون از سیتی در این زد و خورد بیشتر شرکت داشتند. رابینسون ضربات زیادی از بنیتو دریافت کرد. در دقیقه ۶۴ بنیتو و بوث دست به یقه شدند و تقریبا در حال خفه کردن همدیگر بودند و یکدیگر را می‌زدند. در نهایت لامو هر دو بازیکن را اخراج کرد.

هنوز بازی هیجان داشت. بنت ضربه محکمی با پای خود به رینکون زد که او به طور معجزه آسایی زنده ماند. در دقیقه ۷۰ و ۷۲ لامو, رانسون و آنخل را اخراج کرد. در ۲۰ دقیقه پایانی بازی نیز با وجود اینکه دو تیم ۹ نفره شده بودند به دنبال ضربه زدن به یک دیگر بودند. خوشبختانه کسی آسیب ندید و بازی با نتیجه پنج بر دو به پایان رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.