مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) با رویارویی تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهار‌شنبه) با انجام دیداری بین دو تیم رئال مادرید و منچسترسیتی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بسته می‌شود. شاگردان زین‌الدین زیدان در حالی از ساعت ۲۳:۱۵ به ‌وقت تهران در شهر مادرید پذیرای آبی‌پوشان شهر منچستر هستند که در بازی رفت در انگلیس به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند.

* بازیکنان رئال مادرید در حالی پا به این بازی می‌گذارند که شنبه شب در دیداری خارج از خانه در هفته سی‌و‌ششم لالیگا با نتیجه یک بر صفر از سد رئال سوسیه‌داد گذشتند. در سویی دیگر منچسترسیتی یکشنبه شب در هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر در خانه ساوتهمپتون با نتیجه ۴ بر ۲ تن به شکست داد.

* در حالی که منچسترسیتی برای نخستین بار در تاریخ فعالیتش به مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا رسیده، رئال مادرید برای بیست‌و‌هفتمین بار حضور در این مرحله از مسابقات را تجربه می‌کند. کهکشانی‌ها پیش از این در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۱۳ بار پیروز و ۱۳ بار شکست خورده‌اند.

* آخرین جدال رسمی دو تیم پیش از رویارویی در این فصل به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۳-۲۰۱۲ بازمی‌گردد، جایی که در بازی رفت رئال در مادرید با نتیجه ۳ بر ۲ بر من‌سیتی غلبه کرد و جدال دو تیم در بازی برگشت با تساوی یک - یک در شهر منچستر به پایان رسید.

* رئال مادرید که برای ششمین فصل متوالی به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان راه یافته، تنها در یک فصل موفق به راهیابی به فینال شده است که آن هم به قهرمانی در فصل ۱۴-۲۰۱۳ منجر شد. رکورد بازی‌های خانگی این تیم در مرحله نیمه نهایی شش فصل اخیر لیگ قهرمانان، چهار پیروزی، یک تساوی و یک شکست بوده است.

* کهکشانی‌ها هر پنج بازی خانگی این فصل خود را با برد پشت‌سر گذاشته‌اند. رئالی‌ها در این پنج بازی در سانتیاگوبرنابئو ۱۸ گل زده و ۹ گل هم دریافت کرده‌اند.

* رکوردی که سفیدپوشان مادریدی در بازی‌های خانگی مقابل تیم‌های انگلیسی از خود بر جای گذاشته‌اند، هفت پیروزی، پنج تساوی و دو شکست بوده است. آمار کلی تقابل کهکشانی‌ها با نمایندگان انگلیس هم ۱۳ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۱۰ شکست بوده است.

* منچسترسیتی که در هر دو دوره قبلی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات توسط بارسلونا از گردونه رقابت‌ها حذف شد، رکورد بازی‌های خارج از خانه‌اش برابر نمایندگان اسپانیا دو پیروزی، یک تساوی و پنج شکست بوده است. این آمار در بازی‌های کلی (خانگی و خارج از خانه) برابر تیم‌های اسپانیایی پنج پیروزی، چهار تساوی و هفت شکست بوده است.

* با وجود اینکه منچسترسیتی اولین حضورش در این مرحله را تجربه می‌کند، اما مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی این تیم در فصل ۰۶-۲۰۰۵ با ویارئال تا جمع چهار تیم پیشروی کرد، هرچند تیم این مهندس کارکشته در این دور از رقابت‌ها با نتیجه یک بر صفر مغلوب آرسنال شد و از رسیدن به فینال بازماند.

* نکته جالب در مورد بازی رئال مادرید - منچسترسیتی این است که من‌سیتی در فصل جاری لیگ قهرمانان ۱۸ گل به حریفانش زده است، این در حالی است که کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئالی‌ها به تنهایی ۱۶ گل زده است.

* حضور کریس رونالدو در این بازی هنوز قطعی نیست، اما انتظار می‌رود که فوق‌ستاره کهکشانی‌ها به بازی چهارشنبه برسد. او از ناحیه همسترینگ دچار کشیدگی عضله شده و در تلاش است تا خود را به این بازی حساس برساند. کریس تنها به یک گل نیاز دارد تا با رکورد گلزنی تاریخ این رقابت‌ها که در فصل ۱۴-۲۰۱۳ خودش به ثبت رساند، برابری کند.

* اینکه کریم بنزما بتواند به این بازی برسد، هنوز قطعی نیست، هرچند زیدان در مصاحبه بعد بازی شنبه شب تیمش مقابل سوسیه‌داد گفت که مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها برای این بازی در دسترس وی خواهد بود. او در بازی رفت دو تیم از ناحیه کشاله ران آسیب دید.

* در سوی دیگر منچسترسیتی داوید سیلوا، هافبک اسپانیایی‌اش را در اختیار ندارد که به‌دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ دو تا سه هفته خانه‌نشین خواهد بود.

همچنین در اولین بازی از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان از ساعت ۲۳:۱۵ امشب (سه‌شنبه) بایرن مونیخ در حالی در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا پذیرای اتلتیکومادرید است که در بازی رفت یک بر صفر شکست خورده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.