مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال یوونتوس می‌گوید که آمار گلزنی فوق‌العاده هموطنش در بارسلونا و رقیب پرتغالی او در رئال‌مادرید به دلیل شرایط متفاوت بازی‌های لالیگا با سایر لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پائولو دیبالا می‌گوید اگر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در لیگی غیر از لالیگا مخصوصاً سری A بازی می‌کردند، نمی‌توانستند بهترین گلزنان حال حاضر فوتبال باشگاهی جهان باشند.

دیبالا در گفت‌و‌گو با نشریه توتواسپورت ایتالیا اظهار داشت: می‌گویم که بازی‌های لیگ ایتالیا از نظر دفاعی در سطح به مراتب بالاتری قرار دارند و بازی دفاعی، سبک سنتی بازی تیم‌های ایتالیایی است. در این کشور برخلاف اسپانیا، باشگاه‌های کوچک بی‌محابا و یکپارچه هجومی بازی نمی‌کنند، اگرچه اتلتیکومادرید از این قاعده مستثنی است، چون فلسفه بازی‌اش را عوض کرده است.

در سری A ایتالیا، گونسالو ایگواین، مهاجم آرژانتینی ناپولی با ۳۰ گل آقای گل است و این در حالی است که در لالیگا لوئیز سوارز با ۳۵ گل آقای گل است، رونالدو با ۳۱ گل در رده دوم و لیونل مسی با ۲۵ گل در سوم برترین گلزنان قرار دارند.

دیبالا درباره تفاوت شرایط لالیگا با سایر لیگ‌های اروپایی از نظر مهیا بودن فرصت گلزنی عنوان کرد: مسی و کریستیانو اگر در ایتالیا بازی می‌کردند، قطعاً نمی‌توانستند در هر فصل ۸۰ یا ۹۰ گل بزنند. شاید آنها هم مثل ایگواین حداکثر ۳۰ گل می‌زدند اما نمی‌توانستند ۸۰ گل بزنند.

مهاجم آرژانتینی یوونتوس که شایعاتی درباره احتمال پیوستنش به دیگر تیم‌های بزرگ اروپا مانند بارسلونا و رئال‌مادرید شنیده می‌شود، تأکید کرد که در ابتدا می‌خواهد در کنار بانوی پیر موفقیت‌هایی را کسب کند که اسطوره‌های این تیم مانند آلساندرو دل‌پیرو و جان‌لوئیجی بوفون کسب کرده‌اند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا تصور می‌کند روزی به جایگاه بزرگان یوونتوس دست پیدا کند، گفت: بله، می‌توانم چنین چیزی را تصور کنم. داستان آنها برای من خیلی جذاب است. آنها ۲۰ سال یک پیراهن را پوشیدند و همین مسائل است که شما را اسطوره یک باشگاه می‌کند. نمی‌دانم که من روزی شبیه لیونل مسی خواهم شد یا نه اما هدفم بردن توپ طلا است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.