رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی گفت: اگر رئیس جمهور هم به فدراسیون فوتبال بیاید سیلی که در آن آمده رئیس جمهور را هم با خود می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد ششگلانی در مورد شرایط فعلی فوتبال ایران و در پیش بودن انتخابات ریاست فدراسیون گفت: ارزیابی من از وضعیت فوتبال به ۱۵ سال قبل باز می‌گردد زمانی که اعلام شد فوتبال ما حرفه‌ای شده است و با این نام فعالیت خواهد کرد یکی از هیات فوتبال هایی که به این مسئله اعتراض کرد ما بودیم و گفتیم سازوکار و بستر حرفه‌ای شدن در فوتبال ما وجود ندارد.

وی افزود: مسائلی که در جامعه ما وجود دارد اجازه نمی‌دهد چیزی که در اروپا اتفاق افتاده را در فوتبال ایران داشته باشیم اکنون ۱۵ سال از آن اتفاق گذشته و می‌بینیم که هنوز حرفه‌ای نشدیم. ما سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفتیم از یک سو می‌گوییم دولتی نیستیم و از یک سو همه سازوکارمان به شکل‌های مختلف دولتی است.

رئیس هیات فوتبال ‌آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که ‌آیا هدف این بوده که با گذاشتن نام حرفه‌ای بر روی فوتبال ایران کمتر به سمت دستیابی به این هدف قدم برداریم اظهار داشت: پس از جنگ و در چند دولت این مسئله مطرح شد. اکنون می‌بینید بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در فوتبال هزینه می‌شود ولی هیچ خروجی ندارد این پول‌ها کجا می‌رود. سه چهار سال قبل مجمع عالی هیات فوتبال را داشتیم که مهدی تاج به تبریز آمده بود. او از من پرسید برای بهبود روند وضعیت فعلی چه کاری انجام دهیم که من به او پیشنهاد دادم سه سال در فدراسیون را ببندد تا سازوکارها مشخص شود با این شرایط حتی رئیس جمهور هم به فدراسیون بیاید سیلی که ‌آمده او را هم با خود می‌برد.

وی تاکید کرد: این حرفها و اینکه بگوییم در فدراسیون را ببندد مغلطه نیست اصلا نمی‌خواهد در یک برهه به جام جهانی و مسابقات آسیایی برویم باید وضعیت را بهبود بخشید و شرایط فوتبال را مشخص کرد همه اهالی فوتبال این حرفها را می‌زنند اما عمل نمی‌کنند. ما سیاست‌هایی را در نظر گرفتیم که از آن عدول نمی‌کنیم این سیاست‌ها که وحی نیست اگر در جای ما دچار اشتباه شدیم باید آن‌ها را درست کنیم.

ششگلانی در پاسخ به این سوال که اولویت و برنامه رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید چه باشد گفت: به شخصه خودم از رئیس آینده می‌خواهم این سیاست یک بام و دو هوا را حل کنند ما از یک طرف می‌گوییم مدیریتمان در فوتبال مستقل است و از طرف دیگر وزارت ورزش می‌گوید در قبال مسائل مختلف پاسخگوی مجلس است و حق دارد که توضیح بخواهد. باید تعامل مدیریتی و آیین نامه‌ای در فوتبال ایجاد شود. هر کسی هم بتواند این کار را انجام دهد کاندید منتخب من است وگرنه با ادامه این روند فقط انرژی‌مان را هدر می‌دهیم.

وی یادآور شد: انتظار بنده از رئیس فدراسیون آینده برنامه محور بودن است و شرایط این طور نباشد که او هر روز یک برنامه اعلام کند. باید ساختار باشگاه‌ها و هیات فوتبال‌ها هم مشخص شود که هر کدام دارای چه وظیفه‌ای هستند. از یک طرف مردم از هیات‌های فوتبال در رابطه با باشگاه‌ها انتظار دارند و از طرف دیگر باشگاه‌ها مستقل هستند. دو نگاه در این جا وجود دارد که یکی حرفه‌ای و یکی آماتوری است گاهی مردم بهبود شرایط باشگاه را از من می‌خواهند در حالی که این مسئولیت هیات فوتبال نیست انتظار بنده این است که به این مسائل سروسامان داده شود.

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: زمانی اتفاقی در تبریز افتاد که افراد زیادی مورد پرسش واقع شدند اکنون مشکلی در اهواز اتفاق افتاده و باید یقه چه کسی را بگیرد. البته باید این نکته را هم یادآور شد که گاهی آیین نامه می‌نویسند و به آن عمل نمیکنند مثلا در این مورد که بگویم مسئولیت برگزاری مسابقه با چه کسی است.

وی افزود: جایی که معرکه‌ای به وجود می‌آیند می‌گویند مسئولیت با هیات فوتبال وقتی که هیچ چیزی نشده می‌گویند مسئولیت با باشگاه است اکنون باشگاه‌های ما در رده پایه ساختاری ندارند. کمیته جوانان استعدادیابی می‌کند و از سوی دیگر می‌بینیم هیچ بازیکنی از رده جوانان و امید به بزرگسالان نمی‌آید. این مسائل دردهای فوتبال است. ما بیشتر فکرمان معطوف به اداره فدراسیون و روابط آن با دولت و وزارت می‌شود. متاسفانه شرایطی که در اروپا وجود دارد را نمی‌توانیم در ایران پیاده کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.