هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران در گروه خطرناکی قرار گرفته و امیدوارم تیم ملی ما به همراه قطر به جاک جهانی صعود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اشکان دژاگه و جواد نکونام دو بازیکن ایرانی تیم العربی قطر هستند که زیر نظر فرانکو زولا کار می‌کنند از طرفی نتایج نه چندان خوب العربی قطر باعث شده تا روی دو بازیکن ایرانی از طرف هواداران العربی فشارهایی وارد شود و به همین علت روزنامه الوطن در گفت‌وگویی مفصل با اشکان دژاگه پیرامون اتفاقات این تیم و همچنین نحوه صعود تیم ملی به جام جهانی صحبت‌هایی را انجام داده است. متن گفت‌وگوی دژاگه با رسانه قطری به شرح زیر است.

* صحبت‌های زیادی در مورد جدایی‌ات از العربی شنیده می‌شود آیا این صحبت‌ها صحت دارد؟

من تا الان هیچ صحبتی با مسئولان العربی انجام ندادم و در مورد این موضوع فکر هم نمی‌کنم چون تا دو سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارم و تمام تلاشم این است که مفید باشم.

* صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه قرار است در لژیونرهای این تیم تغییرات زیادی صورت بگیرد آیا از این موضوع باخبری؟

من صحبت‌های زیادی دراین زمینه شنیده‌ام ولی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهم چون هیچ مسئولی در این باشگاه با من صحبت نکرده است. من باید تا پایان قراردادم به باشگاه متعهد باشم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

* اگر باشگاه از تو بخواهد که کارت با العربی تمام است چه واکنشی نشان می‌دهی؟

بهتر است این سوالات را کنار بگذارید به این صورت فکر نکنید. من به قراردادم پایبندم و به تیم هم احترام می‌گذارم. تاکنون با وکیلم (مدیر برنامه‌هایم) صحبتی در این مورد نکردم و یک بازیکن حرفه‌ای هستم و می‌دانم که صحبت کردن در مورد قرارداد و جدایی قبل از دو سال آینده (که با العربی قرارداد دارم) حرفه‌ای نیست.

* آیا پیشنهادی از اروپا ،‌ایران و یا قطر داری؟

باز هم تاکید می‌کنم به هیچ پیشنهادی فکر نمی‌کنم و اصلا به فکر جدایی از العربی نیستم.

* این روزها هواداران العربی از نتایج تیم بسیار خشمگین هستند و این تیم در جام امیر قطر هم نتیجه خوبی نگرفته است.

ما فصل بسیار سختی داشتیم بخصوص اینکه در ابتدا نتایج خوبی گرفتیم و جزو ۴ تیم اول بودیم. اما متاسفانه مصدومان زیادی در تیم ما وجود داشت که باعث شد نتایج ابتدای فصلمان را از دست بدهیم. همین عوامل منجر شد تا فصل خوب تمام نشود اما مطمئنا باید برای فصل بعد برنامه‌ریزی مناسبی کنیم تا نتایج خوبی بدست بیاوریم.

* به نظر شما به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای العربی چه چیزهایی نیاز دارد تا دوباره قهرمانی‌هایش را تکرار کند؟

العربی بازیکنان خوبی دارد و خوب هم بازی می‌کنند. امسال مقابل تیم‌های بزرگی مثل لخویا و الجیش نتایج خوبی گرفتیم اما چیزی که العربی نیاز دارد شخصیت قهرمانی است. تیم باید تا آخر فصل بازی‌ها را ببرد و در تمام دقایق بازی برای قهرمانی بجنگد که البته این کار آسانی نیست. من یک بار با تیم زیر ۲۱ سال آلمان قهرمان اروپا شدم و می‌دانم که تا آخرین لحظه جنگیدن کار بسیار سختی است.

* هواداران العربی این روزها انتقادات زیادی از زولا می‌کنند و به نظر تو آیا مشکل از سرمربی است؟

مشکل العربی زولا نیست. بسیاری از مربیان به اینجا آمدند اما نتایج خوبی نگرفتند. زولا آنچه در توان داشته برای تیم گذاشته و یک مربی بزرگ و مشهور است. حتی اگر بهترین مربی جهان به العربی بیاید اما تیم مانند یک خانواده هماهنگ نباشد و خوب بازی نکند چیزی عایدمان نمی‌شود.

* اما مردم می‌گویند سبک بازی تیم زولا اصلا خوب نیست.

من می‌دانم که خیلی‌ها در این مورد صحبت می‌کنند و به همین خاطر تصمیم گرفتم به حرف کسی گوش ندهم مگر اینکه عده‌ای خودشان پیش ما بیایند و به سبک بازی انتقاد کنند. در این مورد حرف و حدیث خیلی زیاد است و بهتر است ما رو در رو با آنهایی که انتقاد می‌کنند صحبت کنیم.

* از عملکرد خودت در این فصل راضی هستی؟

من به همراه همبازیانمان خیلی تلاش کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم اما شانس با ما یار نبود.

* آیا قبول داری مصدومیت‌های پی در پی تو کمی غیر طبیعی بود؟

من در این فصل به خاطر فشارهای زیاد و تمرینات و بازی‌ها به همراه العربی و تیم ملی ایران مصدوم شدم. حتما می‌دانید سفرهای هوایی روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار است. من نمی‌خواهم از دلایل مصدومیتم صحبت کنم چون از این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد ولی تاکید می‌کنم کادر پزشکی العربی خیلی به من کمک کرد و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

* چه زمانی آسیب دیدگی تو تمام می‌شود؟

در مورد آینده نمی‌توانم صحبتی کنم چون همه چیز دست خداوند است. در مورد حضورم در دوحه هم باید بگویم که این روزها کنار تیم تمرین می‌کنم و خانواده‌ام را در آلمان ترک کرده‌ام. قبل از اینکه به اردوی تیم ملی ایران ملحق شوم به خانواده‌ام هم سر خواهم زد.

* نظرت درباره رویارویی تیم ملی قطر با ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی چیست و شانس دو کشور برای صعود را چقدر می‌بینی؟

این بازی به نظرم سخت خواهد بود زیرا هر دو تیم به مرحله نهایی رسیدند و به نظرم این مرحله خطرناک است. ما (تیم ملی ایران) باید بازی‌های خانگی خود را ببریم و سه امتیازها را بگیریم چون می دانیم که صعود به جام جهانی افتخاری بزرگ است.

* تیم ملی قطر پیشرفت خوبی کرده و انتظارات را هم بالا برده است آیا برای قطر شانس صعود قائل هستی؟

من هم قبول دارم تیم ملی قطر پیشرفت خوبی داشته و تمام بازی‌های خود بجز مسابقه آخر را پیروز شده است کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران هم خوب می‌داند که قطر پیشرفت کرده و چندین بار در این مورد اشاره داشته است. به نظرم شانس صعود برای همه وجود دارد و گروه ما نیز بسیار سخت است. زیرا در کنار ما تیم‌های قدرتمندی مثل کره جنوبی و سوریه حضور دارند اما امیدوارم ایران و قطر از این مرحله به جام جهانی بروند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.