دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا در شرایطی آغاز می‌شود که شاگردان سیمئونه با تکیه به اندوخته‌ای ارزشمند از بازی رفت و با هدف ارائه یک بازی دفاعی دیگر به خانه باواریایی‌ها می‌روند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نخستین بازی از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۳:۱۵ فردا شب (سه‌شنبه) تیم فوتبال بایرن‌مونیخ در شرایطی میزبان اتلتیکومادرید است که در یکی دو هفته اخیر اوضاع بر وفق مرادش نبوده است.

باواریایی‌ها هفته گذشته در دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها، در رخنه به دیوار دفاعی چند لایه تیم دیه‌گو سیمئونه ناکام ماندند و نتوانستند گل زیبایی که سائول نیگوئس به آنها زد را جبران کنند تا دست خالی و با قبول شکستی خطرناک به خانه برگردند. باخت یک بر صفر بازی رفت بدان معناست که به ثمر رسیدن یک گل از اتلتیکو در بازی برگشت، باواریایی‌ها را به زدن سه گل به دارنده مستحکم‌ترین خط دفاعی در میان تیم‌های حاضر از این دوره لیگ قهرمانان اروپا محکوم می‌کند.

شاگردان پپ گواردیولا امیدوار بودند این هفته با کسب پیروزی خانگی برابر بورسیا مونشن‌گلادباخ و مسجل کردن چهارمین قهرمانی متوالی‌شان در بوندس‌لیگا، برای پذیرایی از شاگردان دیه‌گو سیمئونه روحیه‌ای مضاعف بگیرند اما حریف سرسخت‌شان باج نداد تا بازی با تقسیم امتیازات خاتمه یابد و انتظار باواریایی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی یک هفته دیگر تمدید شود.

بایرن‌مونیخ در بازی رفت، تمام تلاش خود را برای از هم پاشیدن خط دفاع مستحکم اتلتیکومادرید انجام داد اما حضور پرتعداد شاگردان سیمئونه سد محکمی مقابل بازی هجومی باواریایی‌ها قرار داد تا این تیم برای اولین بار پس از باختش به آرسنال در دور رفت از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل جاری، تن به شکست دهد.

برخلاف بایرن‌مونیخ که با قبول یک تساوی خانگی و قبول شکست در بازی رفت، خودش را برای دور برگشت رقابت‌ها آماده کرده است، حریف اسپانیایی این تیم دلایل زیادی برای خوشبین بودن به صعود به فینال دارد، افتخاری که دو سال پیش نیز آن را تجربه کرد.

اتلتیکو در ابتدای هفته جاری در یک بازی خانگی در هفته سی‌و‌ششم لالیگا - دیداری که در آن سیمئونه به هفت بازیکن کلیدی تیمش استراحت داد تا برای سفر به آلمان آماده بمانند - موفق شد رایو وایکانو را با نتیجه یک بر صفر شکست و همچنان به کورس شانه‌به‌شانه خود با بارسلونا و رئال‌مادرید برای فتح لالیگا ادامه دهد.

اتلتیکومادرید تحت‌هدایت دیه‌گو سیمئونه در سه فصل اخیر برای دومین بار است که به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان راه پیدا می‌کند، این در حالی است که باواریایی‌ها برای پنجمین فصل متوالی به این مرحله از رقابت‌ها رسیده‌اند.

دو تیم پیش از این دو بار به مصاف هم رفته‌اند که به فینال جام باشگاه‌های اروپای ۱۹۷۴ برمی‌گردد، جایی که بازی با نتیجه تساوی یک - یک به پایان رسید. با این نتیجه بازی تکراری بین دو تیم (تنها فینال جام اروپا که تکرار شد) دو روز بعد برگزار شد که این بار بایرنی‌ها با نتیجه ۴ بر صفر از سد روخی‌بلانکو گذشتند و فاتح این رقابت‌ها شدند.

در دومین بازی از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه، رئال‌مادرید میزبان منچسترسیتی خواهد بود. بازی رفت این دو تیم بدون گل مساوی شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.