معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش بر برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در موعد مقرر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نصرالله سجادی در حاشیه مجمع فدراسیون بدمینتون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدمینتون رشته‌ای است که کسب سهمیه در آن سخت است چون قهرمانان جهان در آسیا حضور دارند و سطح این رشته در آسیا بالاست.

وی در ادامه در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات طبق آن چیزی که قبلا اعلام شده، شنبه برگزار خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص اینکه گفته می‌شود مجوز برگزاری انتخابات هنوز صادر نشده است، گفت: من نشنیده‌ام که انتخابات بدون مجوز باشد. دعوت‌نامه‌ها ارسال شده و کفاشیان هم برای من به عنوان عضو مجمع دعوت‌نامه فرستاده و باید انتخابات برگزار شود. اگر مجوز نبوده بر چه اساس ثبت‌نام کرده‌اند.

سجادی در خصوص اینکه در آستانه انتخابات‌ها برخی خود را گزینه وزارت ورزش معرفی می‌کنند و در حال حاضر از سوی تاج برای انتخابات فدراسیون فوتبال و یکی از گزینه‌های فدراسیون جودو چنین چیزی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گاه گزینه‌ای برای انتخابات‌های فدراسیون‌های ورزشی نداریم. چه فوتبال، چه جودو و چه هر رشته دیگر.

وی در خصوص عملکرد قایقرانی و عدم کسب سهمیه مناسب در این رشته گفت: قرار است در این هفته رئیس فدراسیون به همراه دبیرکل در وزارت وزش حاضر شوند و توضیحات خود را ارائه کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، همچنین در ابتدای مجمع فدراسیون در جمع اعضای مجمع عنوان کرد: امسال بزرگترین رویداد ورزشی جهان ورزش که هر ۴ سال یک بار است برگزار می‌شود. المپیک در بالاترین سطح جهان برگزار می‌شود و در فاصله ۱۰ روز پس از آن المپیک برگزار می‌شود. خوشبختانه تا امروز با همدلی که وجود داشته سهمیه‌های خوبی کسب شده و رشته‌هایی که سهمیه المپیک کسب کرده‌اند در اردوهای داخلی و یا خارجی مشغول آماده‌سازی هستند، البته انعکاس آن زیاد نیست که این موضوع از دست وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها خارج است و بر عهده رسانه‌هاست که این زحمات را به اطلاع عموم برسانند.

سجادی خاطرنشان کرد: تا اینجا کار کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک به خوبی پیش رفته و ۴۳ و ۸۸ سهمیه برای المپیک و پارالمپیک کسب شده و هنوز هم این فرصت ادامه دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در فرصت‌ باقی‌مانده با آمادگی کامل در المپیک حاضر شویم. خوشبختانه با ارزیابی‌هایی هم که صورت گرفته مشخص است که تیم‌ها در تلاشند که به خوبی در المپیک حاضر شوند. تعداد سهمیه‌های کسب شده خوب است و هنوز هم چند رشته فرصت کسب سهمیه را دارند. آن چیزی که اهمیت دارد این است که ورزشکاران ما پس از کسب سهمیه بتوانند در المپیک آن طور ظاهر شوند که پاسخ زحمات‌شان را بگیرند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش خاطرنشان کرد: حضور ورزشکاران در مسابقات المپیک، جهانی و قاره‌ای حاصل فعالیت بخش عمده‌ای از جامعه در تمام نقاط کشور است و نمی‌توان آن را به ورزشکار، فدراسیون و مربی خاصی نسبت داد. در همین‌جا از تلاش افرادی که نام‌شان برده نمی‌شود اما برای پیشرفت ورزش تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

سجادی در ادامه عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌های همکاری با فدراسیون‌ها به امضا می‌رسد و همه کمک می‌کنند تا این تفاهم‌نامه‌ها به خوبی اجرا شود و هر ۳ ماه یک‌بار گزارش‌هایی از بررسی عملکرد فدراسیون‌ها ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تصریح کرد: بازی‌های آسیایی جاکارتا دو سال و چند ماه دیگر برگزار می‌شود و تاکید ما بر این است که چون بازی‌های آسیایی بعد از المپیک بزرگترین رویداد قاره محسوب می‌شود، بتوانیم سطح خود را نسبت به رقیبان ارزیابی و عملکرد خود را نسبت به دوره‌های گذشته بررسی کنیم.

وی در پایان گفت: توقع داریم تقویم فدراسیون‌ها نزدیک به اجرا بسته شود و ما نیز آن را ارزیابی می‌کنیم. شما نیز کمک کنید تا تقویم به صورت تمام و کمال اجرا شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.