رییس کمیته مسابقات دلایل مخالفت سازمان لیگ با درخواست باشگاه گسترش فولاد تبریز برای تغییر ورزشگاه دیدار با پرسپولیس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا بهروان درباره اینکه گسترش فولاد تبریز درخواست داده بود که بازی با پرسپولیس در ورزشگاه اختصاصی این باشگاه در تبریز برگزار شود، گفت: ورزشگاه اختصاصی باشگاه گسترش فولاد تبریز یکی از بهترین و شیک ترین ورزشگاه های موجود در ایران است با این حال ظرفیت این ورزشگاه کمتر از ۱۰ هزار تماشاگر است و برای این مسابقه که مورد توجه بیشتر اهالی فوتبال است ظرفیتش کم به نظر می رسد. هرچند در ورزشگاه گسترش هیچ وقت شاهد اتفاقی ناگوار و غیرورزشی نبوده ایم با این حال مشکل نور هم در این ورزشگاه وجود دارد.

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: مهم ترین مشکل ورزشگاه گسترش نداشتن نور است. در حال حاضر تمامی مسابقات در این ورزشگاه در زیر نور خورشید برگزار می شود ولی چون در هفته بیست و نهم لیگ برتر مسابقات باید به طور همزمان برگزار شود در آنصورت اگر هوا ابری شود برای برگزاری بازی گسترش و پرسپولیس با مشکل مواجه می شویم. ضمن اینکه برگزاری مسابقات در شرایط مناسب و امن هم از مهم ترین دغدغه های ما خواهد بود. در واقع باید سلامت و امنیت بازیکنان و تماشاگران به طور کامل برقرار باشد.

وی در خصوص تعیین تیم قهرمان در لیگ برتر پانزدهم اظهار داشت: برای تعیین قهرمان لیگ برتر ابتدا امتیاز بیشتر، سپس تفاضل گل تیم ها مدنظر است. در صورتیکه تفاضل گل تیم ها یکسان باشد تیمی که گل زده بیشتر دارد قهرمان خواهد شد. در صورتیکه تیم ها تفاضل گل و گل زده یکسانی داشته باشند در آنصورت بازی رو در روی تیم ها، برای تعیین قهرمان ملاک قرار می گیرد. تمامی تیم های صدرنشین هم بازی های رودروی خود را انجام داده اند و فقط بازی استقلال و تراکتورسازی باقی مانده که این هفته برگزار می شود.

بهروان همچنین در مورد شرایط تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول تصریح کرد: سه تیم انتهای جدول لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد. بر اساس آئین نامه هم شرایط رتبه بندی تیم ها در جدول لیگ برتر ابتدا امتیاز بیشتر، سپس تفاضل گل بهتر و بعد از آن گل زده بیشتر خواهد بود و در نهایت اگر همه این موارد مساوی باشد بازی رو در رو ملاک قرار می گیرد.

وی با اشاره به شرایط حساس در انتهای جدول بین دو تیم سیاه جامگان و ملوان افزود: اگر ملوان و سیاه جامگان در هفته پایانی مسابقات امتیازها، تفاضل گل، گل زده برابر باشد و با توجه به اینکه دیدار دو تیم در انزلی هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده اگر در مشهد هم همین نتیجه تکرار شود در آنصورت یک بازی بین دو تیم سیاه جامگان و ملوان برای حضور در لیگ برتر برگزار می شود.

به گزارش سایت سازمان لیگ، بهروان تصریح کرد: تمامی این موارد در آئین نامه مسابقات دیده شده است و تنها راه فوتبالی در صورت مساوی بودن همه شرایط سیاه جامگان و ملوان همین راه است. با این حال تمامی این موارد را در هیات رئیسه سازمان لیگ هم دوباره مطرح خواهیم کرد تا مصوبه هیات رئیسه را هم در این مورد بگیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.