ممکن است سرنوشت هشتمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های در پانزدهمین دوره این رقابت‌ها دوباره برای استقلال تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شرایط جدول رده‌بندی لیگ برتر برای استقلالی‌های تهران تداعی‌کننده روزهای خوش آنها در لیگ هشتم است. هم‌اکنون و در لیگ پانزدهم سه تیم استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس با ۵۱ امتیاز شانس قهرمانی دارند و ممکن است چهره تیم قهرمان با تفاضل گل مشخص شود. در فوتبال ایران فقط یکبار آن هم در لیگ هشتم اتفاق افتاده است که تیم قهرمان با تفاضل گل جام قهرمانی را بالای سر ببرد و آن تیم، تیمی نیست جز استقلال.

استقلال که لیگ هشتم را بسیار بد شروع کرده بود و با یک تغییر مدیریتی (روی کارآمدن واعظ آشتیانی به جای فتح‌الله‌زاده) متحول شد و تا قهرمانی نیز پیش رفت. آبی‌پوشان پایتخت با ۷۰ گل‌زده رکورد بهترین خط حمله تاریخ ادوار لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند و همین خط حمله آتشین عامل اصلی قهرمانی آنها در هشتمین دوره لیگ برتر شد.

در فاصله یک هفته مانده به پایان هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ذوب‌آهن با مربیگری ابراهیم‌زاده با سه امتیاز اختلاف نسبت به استقلال، آماده برگزاری جشن قهرمانی بود و استقلال برای قهرمانی نیاز به یک معجزه داشت. آبی‌پوشان در صورت پیروزی برابر پیام در مشهد و شکست ذوب‌آهن مقابل فولاد با تفاضل گل بهتر قهرمان می‌شدند، اتفاقی که در نهایت رقم خورد.

در نهایت در هفته پایانی فولاد با نتیجه عجیب ۴ بر یک ذوب‌آهن را برد تا استقلال با تک گل جانواریو در مشهد جشن قهرمانی بگیرد. آرش برهانی هم با ۲۱ گل‌زده نقش مهمی در این موفقیت داشت. استقلال در پایان هفته سی‌وچهارم در امتیاز ۶۶ با ذوب آهن برابر شد، اما به‌دلیل تفاضل گل ۳۶+ به عنوان قهرمانی دست یافت.

در لیگ پانزدهم نیز استقلال تفاضل گل بهتری نسبت به دو رقیب دیگر خود دارد و ممکن است دوباره با تفاضل گل بهتر جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )