سرمربی تیم جوانان پس از قرعه کشی رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: برای کسب سهمیه جام جهانی و قهرمانی در آسیا، شاهد جدال تنگاتنگی بین حریفان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین پیروانی پس از قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا به سایت فدراسیون فوتبال گفت: دیگر هیچ تیمی در آسیا ضعیف نیست و این موضوع به نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا از دهه قبل باز می‌گردد چرا که AFC با فراهم کردن شرایط و در اختیار گذاشتن فرصت به تیم‌هایی مانند ویتنام، یمن، تایلند و کشورهایی از این قبیل، فوتبال آسیا را در رده‌های پایه دچار تحول کرد.

وی افزود: اکنون با برگزاری قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا، متوجه می‌شویم که هیچ تیمی کار راحتی ندارد و برای کسب سهمیه جام جهانی باید تلاش کرد. بدون شک همه تیم‌ها در سطح آسیا در حال رشد هستند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان (زیر ۱۹ سال) کشورمان درباره همگروهی ایران با تیم‌های یمن، ژاپن و قطر خاطرنشان کرد: قطر قهرمان دوره قبلی رقابت‌های قهرمانی آسیاست. تیم ژاپن تیم بسیار قدر و مدعی در سطح آسیا بوده و تیم یمن نیز در دوره گذشته از گروه خود صعود کرد و عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشته است. ما کار سختی پیش‌رو داریم. ضمن اینکه ایران نیز به عنوان حریفی قدر برای دیگر تیم‌ها محسوب می‌شود و بازی کردن دیگر تیم‌ها مقابل ما چندان آسان نخواهد بود.

پیروانی درباره دیگر گروه‌های این مسابقات گفت: همه تیم‌ها در این مسابقات کار سختی دارند. اگر بخواهیم سهمیه جام جهانی را به دست بیاوریم چه در رده‌بندی و چه در فینال یا مرحله گروهی فرقی نمی‌کند که با چه تیمی بازی می‌کنیم. مهم برای ما و هر تیمی نوع تدارکات و اردوهای آماده‌سازی و در نهایت حضور در تورنمنت‌های مختلف است. از شب گذشته که قرعه‌کشی صورت گرفت، گروه‌های آنالیز ما در دانشگاه و کادر فنی فعالیت خود را آغاز کرده تا بتوانیم قدم به قدم و با برنامه پیش رویم تا در مسابقات پیش‌رو عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مهمترین دغدغه ما بازی تدارکاتی است. باید در تورنمنت‌های خوب حضور داشته باشیم تا بازیکنانم با شرکت در تورنمنت‌ها و برد و باخت تجربه کسب کنند و در صورت شکست در بازی، بتوانند به شرایط آن مسابقه برگردند و در نهایت به نتیجه مورد نظر برسیم. از کمیته فنی و جوانان درخواست حضور در مسابقات و تورنمنت‌های چهار تیمی را داشته‌ایم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم و تیم کاملاً آماده‌ای را به مرحله نهایی رقابت‌ها اعزام کنیم. بدون شک با مشخص شدن گروه‌ها، تیم‌هایی هستند که بخواهند با ما بازی کنند و ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم. اگر تدارکات خوبی داشته باشیم قطعاً یکی از مدعیان اصلی این مسابقات خواهیم بود. عصر دیروز با مسئولان کمیته فنی و جوانان و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال نشستی را برگزار کرده و در خصوص کمپ آلمان به بحث و تبادل نظر پرداختیم. اگر کمپ آلمان برگزار شود، کمک بسیار خوبی به عملکرد بازیکنان خواهد کرد.

سرمربی تیم جوانان درباره برگزاری تورنمنت سنگاپور و دیدار تدارکاتی با لهستان گفت: قرار بود تا تورنمنت سنگاپور با حضور تیم‌های ازبکستان، استرالیا، ایران و سنگاپور برگزار شود. با توجه به همگروهی ازبکستان و استرالیا، مشخص نیست که این تورنمنت برگزار شود یا اینکه تیم جایگزینی برای این دو تیم در نظر گرفته خواهد شد تا مسابقات برگزار شود. بازی با تیم لهستان نیز یک دیدار تدارکاتی مفید خواهد بود.

پیروانی گفت: هر بازی تدارکاتی خوب ما را یک گام به موفقیت نزدیک می‌کند. امیدواریم شرایط برای‌مان به گونه‌ای فراهم شود که در اردوهای تدارکاتی، بازی‌های دوستانه و بین‌المللی خوبی را برگزار کنیم تا در رقابت‌های قهرمانی فوتبال جوانان آسیا موفق باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.