تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن این فرصت را دارند خرداد ماه سال آینده در دیداری تدارکاتی در تهران به مصاف هم بروند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا چندی پیش در مالزی قرعه‌کشی شد و ۱۲ تیم‌ حاضر در این رقابت‌ها در ۲ گروه ۶ تیمی حریفان خود را شناختند.

بر همین اساس تیم ملی ایران در گروه A این رقابت‌ها با سوریه، قطر، چین، ازبکستان، کره‌جنوبی و در گروه B رقابت‌ها نیز تیم‌های استرالیا، تایلند، عراق، امارات، عربستان با ژاپن همگروه شدند.

در این میان و طبق اعلام فدراسیون عراق تیم ملی این کشور که البته با ایران همگروه نیست قرار است بازی‌های خود را به میزبانی کشورمان و در تهران برگزار کند که این بهترین فرصت را برای تیم ملی ایران به وجود می‌آورد تا یک دیدار تدارکاتی مناسب را برنامه‌ریزی کند.

البته برنامه رقابت‌ها به شکلی است که طی بازه‌های زمانی روزهای فیفادی در سال جاری میلادی و سال آینده، هر کشور دو دیدار را برگزار می‌کند تا عملاً فرصتی برای دیدارهای دیگر باقی نماند اما در این بین در هفته‌های پنجم و هشتم از ۱۰ هفته برگزاری رقابت‌ها، هر تیم در بازه زمانی فیفا دی، فقط یک دیدار را برگزار می‌کند تا به این ترتیب فرصت برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی برای تیم‌های حاضر در رقابت‌ها باقی بماند.

در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا تیم ملی ایران در تاریخ ۲۵ آبان ماه امسال مهمان سوریه است و عراق هم در خانه امارات به مصاف این تیم می‌رود. با این حال این فرصت برای ایران و عراق وجود دارد که در آبان ماه امسال و قبل از سفر به کشورهای حریف برای برگزاری دیدار مقابل حریفانشان در مقدماتی جام جهانی در دیداری تدارکاتی به مصاف یکدیگر بروند.

همچنین در هفته هشتم رقابت‌ها نیز که ۲۳ خرداد سال آینده برگزار می‌شود یک بار دیگر این فرصت برای تیم‌ها وجود دارد که یک دیدار تدارکاتی دیگر را در بازه زمانی فیفا دی برگزار کنند.

در این میان تیم ملی ایران در این روز به مصاف ازبکستان می‌رود و عراق نیز در تهران به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت تا این فرصت استثنایی و مناسب برای کشورهای ایران و ژاپن وجود داشته باشد تا در تهران یک دیدار تدارکاتی دیگر را با یکدیگر برگزار کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.