رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: آقای عنایت با ماله‌کشی و پوشاندن اشتباهات داوری وضعیت داوری بهبود پیدا نمی‌کند.

سیدرضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اظهارات مسعود عنایت رئیس دپارتمان داوری در مورد قضاوت‌های داوران در هفته بیست و هشتم لیگ برتر گفت: در هفته‌ای که گذشت لیگ برتر ایران بدترین نوع قضاوت و اثرگذارترین قضاوت داوران را شاهد بودیم و نتیجه برخی بازی‌ها با اشتباهات داوری رقم خورد. متاسفانه رئیس دپارتمان داوری به جای عذرخواهی از قضاوت پراشتباه داورانش حمایت کرد و برای آنکه سر و صداها را بخواباند در حقیقت خاکستر روی آتشی ریخت که با چیدمان غلط این دپارتمان شعله‌ور شده است.

وی افزود: رئیس دپارتمان فرمودند گل اول نفت به پرسپولیس آفساید نبوده و پنالتی استقلال مقابل سایپا هم کاملا درست بوده است و به توجیه تصمیمات داورانش پرداخت البته ماله‌کشی از هنرها و تخصص‌های رئیس دپارتمان بوده و من و سایر کارشناسان داوری هم به آن اعتراضی نداریم اما آنچه در این میان به داوران و فوتبال ایران لطمه می‌زند کارشناسی‌های مغایر او با صحبت‌های سایر کارشناسان نیست بلکه این ماله‌کشی‌های غلط است که باعث می‌شود به جای اصلاح اشتباهات داوران به آنها آموزش غلط داده شود.

غیاثی تصریح کرد: این گونه رفتارها باعث می‌شود تا داوران درصدد رفع اشتباهات‌شان برنیایند و داوری که خاطرجمع است که اشتباهاتش در زمین توسط رئیسش حسن و کار خوب تلقی می‌شود چرا از اشتباهاتش بترسد. همین تشویق‌های غلط دپارتمان باعث ایجاد فضایی پرحرف و حدیث شده است. با توجه به اینکه رئیس دپارتمان داوری در زمانی که مسئول نیست حتی جرات کارشناسی یک مسابقه را هم ندارد و چگونه این آقای محترم نظر و اجماع اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان داوری را مبنی بر اشتباهات داوران و کمک‌داورانش غلط دانسته و کار اشتباه همکارانش را تایید می‌کند. شاید یکی مثل من با عنایت و دستگاه پرطمطراقش مشکل دارد و بهانه‌گیری می‌کند. آیا همه کارشناسان مثل من هستند؟!

وی افزود: معتقدم مشکلات داوری ناشی از بی‌توجهی رئیس دپارتمان است. اینکه نمی‌داند چه وقتی باید داورش را بازخواست و چه وقتی باید او را تشویق کند. مثلا در یک بازی که بین سپاهان و استقلال اهواز برگزار شد که کمک‌داور توپی که یک متر از خط دروازه گذشته را گل اعلام می‌کند را به خاطر اینکه به وظیفه‌اش عمل کرده تشویق می‌کند و دپارتمان تصور می‌کند او شق‌القمر کرده است و او را تشویق می‌کند و یک بازی پخش مستقیم به او می‌دهد. این در حالی است که اگر مسئول دپارتمان داوری فیلم بازی را مورد بازبینی قرار می‌داد متوجه می‌شد که همین کمک‌داور در بازی پخش مستقیم سه آفساید را به اشتباه اعلام کرد و سه شانس گلزنی را از تیم و مهاجم گرفت. آقای عنایت دوست و برادر عزیز من ماله‌کشی شما به سود داوری فوتبال ایران نیست.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )