عضو فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر لزوم ارائه لایحه «نظام جامع باشگاه‌داری کشور»، گفت: وجود مفادی درخصوص نحوه بهره‌برداری از حق‌پخش مسابقات می‌تواند مشکل میان صدا و سیما و فوتبال را حل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین گروسی با اشاره به شدت گرفتن اختلافات میان صداوسیما و فدراسیون فوتبال بر سر حق‌پخش مسابقات فوتبال، گفت: این مشکل سالیان متمادی میان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال وجود داشته و باید پذیرفت با تهدید و حرف و حدیث‌های رسانه‌ای نمی‌توان آن را حل کرد؛ به همین دلیل وزارت ورزش باید «لایحه نظام جامع باشگاه‌داری کشور» را که قوانین مرتبط با بهره‌برداری از حق پخش مسابقات را در خود نیز جای داده باشد، تنظیم کند تا در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه فوتبال ایران هنوز از برخی قوانین حرفه‌ای دنیا بهره‌ای نبرده است و همچنان حق‌پخش و برندسازی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که نهادی برای رسیدگی به مشکل میان صداوسیما و فدراسیون فوتبال وجود ندارد؛ اگر وزارت ورزش بتواند لایحه جامع درخصوص موضوعات و قوانین مورد نیاز فوتبال ارائه دهد برای بسیاری از مشکلات حقوقی آن فکری خواهد شد.

گروسی با بیان اینکه دود عدم تفاهم صداوسیما با فدراسیون فوتبال به چشم مردم و ورزش حرفه‌ای کشور خواهد رفت، اضافه کرد: درصورت تدوین نظام جامع باشگاه‌داری کشور می‌توان به آینده فوتبال امیدوار بود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه اگر شرکت‌های تجاری به ارائه تبلیغات محیطی اطراف زمین مسابقات فوتبال رغبت دارند به واسطه اهمیت فوتبال و پخش آن از طریق رسانه ملی توامان است، توضیح داد: اگر فوتبال نبود رسانه ملی به درآمد حاصل از تبلیغات نمی‌رسید در حالی که فدراسیون فوتبال نیز به پخش رسانه ملی نیاز دارد، درواقع رسانه ملی باید دست از زیاده خواهی بردارد و حق سهم فدراسیون را در نظر بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به رئیس صداوسیما اشاره کرده است که درصورت عدم پرداخت حق فدراسیون فوتبال از تبلیغات تلویزیونی مسابقات اجازه حضور دوربین‌های رسانه ملی را به ورزشگاه نخواهد داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.