دبیر کل فدراسیون فوتبال عراق فاش کرد و گفت: AFC دو بند به قانون فیفا در انتخاب کشور ثالث اضافه کرد تا میزبانی ایران را از ما مقابل سعودی‌ها بگیرد!

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون فوتبال عراق پس از آنکه در رقابت‌های مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با عربستان همگروه شد، کشمکش و درگیری میان عراق و سعودی‌ها برای میزبانی تهران آغاز شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر دو روز پیش رایی سیاسی را صادر کرد و اعلام کرد عراق می‌تواند تمام بازی‌های خود به استثنای بازی عربستان در تهران برگزار کند.

فدراسیون عراق به خاطر این رای AFC به فیفا شکایت کرد تا حق خود را بگیرد و اعلام کرد که اگر سعودی‌ها حاضر نشوند به تهران بیایند آنها نیز به عربستان نمی‌روند.

در جدیدترین خبر صباح محمد رضا دبیرکل فدراسیون عراق از شکایتشان به فیفا پرده برداشت و در مصاحبه با روزنامه المدی گفت: شکایتی که نزار احمد مشاور قانونی فدراسیون عراق به فیفا علیه AFC ارائه داده است شامل ۶ برگه است.

وی افزود: شکایت ما به فیفا به این خاطر است که کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون شکنی کرده است زیرا قبل از قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قانونی در انتخاب کشور ثالث وجود نداشت که یک کشور با یک کشور دیگری مشکلات سیاسی داشته باشد، نتواند در آنجا بازی کند!

دبیرکل فدراسیون عراق از دست کاری AFC در قانون انتخاب کشور ثالث پرده برداشت و گفت: دو بند جدید به قانون انتخاب کشور ثالث بعد از قرعه‌کشی مرحله نهایی از سوی AFC اضافه شده است! چرا قبل از قرعه‌کشی و همگروه نبودن عراق با عربستان چنین بندی نبود. این دوبند عبارتند از: اگر کشور انتخابی به عنوان میزبان مشکلی سیاسی با کشورهای میهمان داشته باشد و اجازه صدور ویزا برای انها ندهد، نمی‌تواند آن کشور را به عنوان میزبان انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، چنان که مشاهده شد کنفدراسیون فوتبال آسیا به ریاست شیخ سلمان در قضیه اختلاف عراق و عربستان تا جایی پیش رفته است که بندهایی را به قانون اضافه می‌کند. این کارشکنی آشکار AFC برای همه مشخص است و مسئولان عراق باید در قبال این نقض قانون از سوی مقامات AFC موضع قدرتمندانه بگیرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.