علیرضا منصوریان کنار زمین در بازی با پرسپولیس تا مرز حمله قلبی پیش رفت اما سرانجام سرافراز بود.

داریوش سعیدی - خبرگزاری خبرآنلاین: شاید تمامپرسپولیسی ها امروز می گویند علیرضا منصوریان در بازی با تیم شان ضد فوتبال بازیکرده است. نفت او تقریبا در ۹۰ دقیقه بازی سعی می کرد با بازی بسته و دفاعی متراکممانع از نفوذ تیم برانکو شود. تیمی که به همه تیم های لیگ گل زده بود و خط حمله ایآتشین داشت ، در برابر نفت شاید در مجموع ۳ موقعیت کلیدی هم خلق نکرد. اما چرا تیمنفت این تفاوت را با باقی تیم های لیگ برتری در مصاف با پرسپولیس داشت؟

پرسپولیسی که اگر اراده کند به هر تیمی گل میزند چطور در دام نفت افتاد؟ تیمی با بحران مالی و مشکلاتی عدیده؟ منصوریان و تیمشچه کردند که صدرنشین لیگ را به زیر کشیدند؟ تیمی که با این ۳ امتیاز از حالاتقریبا قهرمانی اش قطعی می شد.

منصوریان برای تقابل با پرسپولیس از شماتیکیاستفاده کرد که پیشتر کارلوس کروش در ابعادی بزرگتر برای آرژانتین برنامه ریزیکرده بود. او بازی و وظایف بازیکنان را لحظه به لحظه و منطقه ای طراحی کرده بود.ابزاری که باعث می شد حریف در این تور خسته شود و با عصبی شدن ، اشتباه کند.تاکتیکی که برانکو برایش پلان دومی نداشت و نتوانست از آن بگذرد. او در شرایط گیرکردن در پرس میانی زمین ، با کم کردن فرشاد احمدزاده وآوردن بنسون سعی کرد بازی رامستقیم ادامه دهد و خط هافبکش را حذف کرد. نکته ای که دستیاران منصوریان درباره اشمی گویند:«برانکو نتوانست علیرضا را سورپرایز کند. او همان طور که برنامه ریزیکرده بودیم در پازل نفت بازی کرد. وقتی نتوانست از فرصت غافلگیری استفاده کند ،خودش غافلگیر شد و پرسپولیس پیش چشم هوادارانش بازی را باخت.»

در این بازی منصوریان ۹۰ دقیقه کنار زمین اکتداشت. فریادها و حرکت های بی پایان. چه اتفاقی سبب می شد تا علی منصور این طور جوشو خروش داشته باشد و از فوروارد نوک تا دروازه بانش را مدام با حرف هایش به پیشبخواند؟ یکی از دستیاران علی در این باره می گوید:«او تقریبا داشت همان کاری را میکرد که کارلوس کروش در بازی با آرژانتین انجام داده بود. اما چند تفاوت وجود داشت.در آن بازی تیم کارلوس برابر یکی مثل مسی ۱۴ ثانیه کم آورد. اینجا علی تمام حواسشبود هیچ بازیکنی یک قدم اشتباه نداشته باشد. البته باز هم ۵ یا ۶ اشتباه رخ دادولی شکر خدا پرسپولیس مسی نداشت. » آن همه جوش و خروش منصوریان و حالت های صورت وگفتارش بی شک ناشی از همین استرس برای بازیکنانش بوده است. او در روز بازی باپرسپولیس خودش لیبروی تیمش بود و داشت بازیکنانش را از روی خط می چید!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )