با حمایت مرکزگسترش سینمای مستندوتجربی قرار است مستندی درباره پر افتخار‌ترین تیم ایرانی که توانسته جام‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف کسب کند ساخته شود این مستند مروری بر تاریخچه باشگاه استقلال است.

به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس، تا به این لحظه مستند‌های در حوزه ورزش ساخته شده است. مخصوصاً مستند‌هایی در ارتباط با تیم‌های بزرگ و پر طرفدار کشورمان همچون استقلال و پیروزی که گویا با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قرار است که مستندی درباره پر افتخار‌ترین تیم ایرانی که توانسته جام‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف کسب کند ساخته شود.

استقلال باشگاهی که همچون رقیب خود پیروزی طرفداران زیادی دارد قرار است درباره تاریخچه‌اش مستندی به نام «آبی تر از آسمان» ساخته شود و کارگردانی آن را مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر عهده کامبیزرضا اخوان صفا گذاشته است.

او در این مستند بنا دارد تاریخچه باشگاه استقلال را مرور کند. این نگاه از طریق روایت سایرین انجام خواهد شد قرار داد این پروژه اواخر سال ۱۳۹۴ بسته شده است و به احتمال زیاد این اثر باید تا آغاز جشنواره بین المللی سینما حقیقت به پایان برسد اما هنوز اطلاعاتی از اینکه مستند ساز روایت خود را از طریق کدام بازیکنان باشگاه استقلال روایت می‌کند در دست نیست، اما گویا سال گذشته که سینمای مستند با ساخت مستند ناصر حجازی آبی شد امسال نیز برای دومین سال پیاپی رنگ سینمای مستند آبی می‌شود.

کامبیزرضا اخوان‌صفا، مدیر شبکه تماشا پیش از مدیریت این شبکه، مسئولیت‌های متعددی در تلویزیون داشته است. او که در رشته کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده، از سال ۱۳۶۸ با سازمان صداوسیما همکاری دارد. اخوان پیش از آن که تهیه‌کنندگی در تلویزیون را تجربه کند به عنوان کارشناس برنامه‌های خارجی در شبکه یک مشغول به کار بود. سپس به عنوان تهیه‌کننده، برنامه‌هایی چون «هنر هفتم» را تهیه کرد که اولین برنامه سینمایی تلویزیون بعد از انقلاب بود. اخوان بعد از ساخت چند برنامه ترکیبی برای شبکه‌های یک و جام‌جم، چند برنامه مستند برای شبکه یک ساخت که از میان آنها می‌توان به مستند «تمرکز، تواضع، افتخار» اشاره کرد که جوایز متعددی را از آن اخوان کرد. وی سال ۱۳۸۴ مدیریت تامین برنامه شبکه یک را به عهده گرفت و سال ۹۱ قائم‌مقام شبکه یک شد و از بهمن ۱۳۹۱ نیز جزو کسانی بود که در راه‌اندازی شبکه تماشا نقش داشت.

باشگاه فوتبال استقلال تهران یکی از پر هوادارترین باشگاه‌های فوتبال در ایران است که در سال ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیانگذاری شده‌است. استقلال تا پیش از انقلاب ایران تاج نام داشت.

استقلال با دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا «مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۱–۱«مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۰۲–۲۰۰۱»، پُرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی و سومین باشگاه پرافتخار تاریخ قاره آسیا محسوب می‌شود.

استقلال همچنین با ۸ قهرمانی در بالاترین دسته فوتبال ایران، لیگ منطقه‌ای ایران یک بار، جام تخت جمشید یک بار، لیگ قدس یک بار، جام آزادگان ۲ بار و لیگ برتر ۳ بار، دومین تیم پرافتخار در لیگ ایران و با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم در جام حذفی ایران است. در مجموع استقلال با کسب ۱۶ عنوان قهرمانی در لیگ، جام حذفی و جام باشگاه‌های آسیا پرافتخارترین تیم ایران است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۴ )