سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان با رد ادعای فدراسیون عراق تاکید کرد که دیدار برگشت تیم ملی این کشور با تیم عراق باید در عربستان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست این فدراسیون برای دیدار با عربستان موافقت کرده است. بر این اساس مقرر شده بود دیدار عراق و عربستان در ایران برگزار نشود و عراقی‌ها کشورهای مالزی و استرالیا را به جای ایران پیشنهاد دادند مشروط بر اینکه آنها هم برای دیدار برگشت در عربستان به میدان نروند.

این صحبت‌ها با واکنش سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان مواجه شده است. «عدنان معیبد» در این خصوص تاکید کرد که عربستان به هیچ عنوان حق میزبانی از عراق را از دست نخواهد داد.

معیبد گفت: ما به موفقیت خودمان مطمئن بودیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا ما را از بازی در داخل ایران در سطح ملی و باشگاهی منع کرده بود. فیفا هم این رای را تایید کرده بود.

وی افزود: در هر صورت ما تحت هیچ شرایطی در ایران بازی نخواهیم کرد. اگر عراق با نظر فیفا بتواند در کشور خودش میزبان باشد ما به این کشور می‌رویم ولی بازی در ایران برای ما ممکن نیست.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد: امیدوارم که عراقی‌ها خیلی زود زمین بی طرف را برای بازی با عربستان انتخاب کنند ولی بازی برگشت ان شاءالله در عربستان خواهد بود. ما از این حق کوتاه نخواهیم آمد.

معیبد یادآور شد: تیم ملی عراق در عربستان بازی خواهد کرد و ما هم از حضور برادرانمان در عربستان خوشحال خواهیم شد. فیفا تیم ملی عراق را از بازی در خاک خودش بازداشته است و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اجازه نمی‌دهد تیم‌های عربستانی به ایران بروند.

وی درباره اینکه عراقی‌ها دو کشور استرالیا و مالزی را برای میزبانی پیشنهاد کرده‌اند، گفت: این حق آنهاست. ما مشکلی با انتخاب مالزی و استرالیا نداریم. پیش از این عراق مسابقاتش را در اردن برگزار می‌کرد. الان تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس آماده میزبانی از عراق هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.