سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: بازیکنان پرسپولیس شیطنت کردند و با نشان دادن عدد ۴ و ۶ هواداران ما را تحریک کردند.

سیاوش بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه بعد از برنامه شب گذشته ۹۰ مقصر اتفاقات تلخ ورزشگاه تختی را چه کسی می‌داند، اظهار داشت: عادل فردوسی‌پور شب گذشته به من فرصت کافی نداد. او به جای صحبت با مسئولان سیاسی و انتظامی باید با افراد ورزشی حاضر در ورزشگاه صحبت می‌کرد. فرصت یک دقیقه زمانی برای دفاع نمی‌گذارد. همه به عدالت و شرافت فردوسی‌پور واقف هستیم اما او دیروز عادل بودن را فراموش کرد.

وی افزود: هر کسی که کمی با ورزش آشنا باشد می‌داند تنها ۱۰ درصد ورزشگاه به تیم میهمان اختصاص داده می‌شود. فردوسی‌پور به جای اینکه به خاطر این مسئله مسئولان سیاسی و انتظامی را به چالش بکشد بهتر بود مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون را به خاطر این اقداماتشان که بیش از حد مجاز به پرسپولیسی‌ها جایگاه دادند به چالش بکشد.

سرمربی استقلال اهواز، در پاسخ به این سوال که اتفاقات ورزشگاه تختی بسیار تلخ بود و جای هیچ‌گونه دفاعی ندارد، تصریح کرد: همه از اتفاقاتی که رخ داد ناراحت شدیم. بنده هم مثل تمام مردم ناراحت هستم. نباید کاسه کوزه را سر مسئولان اهواز شکست. مسئولینی که می‌گویند ما از ۲۰ روز قبل پیش بینی این اتفاقات را می‌کردیم اگر به من ۲۰ روز قبل می‌گفتند قرار است به جای ۱۰ درصد قانونی ورزشگاه ۶۰ درصد به هواداران پرسپولیس جایگاه بدهند می‌گفتم با این وضعیت بهتر است بازی را در ورزشگاه غدیر برگزار کنند.  تنها ۶ هزار بلیت به هواداران استقلال فروخته شد و معلوم نیست ۱۵ هزار پرسپولیسی با چه مجوزی به ورزشگاه آمدند.

وی در ادامه در مورد اینکه قبل از ورود بازیکنان به زمین به سمت پرسپولیسی‌ها سنگ پرتاب می‌شد، خاطرنشان کرد:‌ بازیکنان پرسپولیس شیطنت کردند و با نشان دادن عدد ۴ و ۶ هواداران ما را تحریک کردند. وقتی هوادار مظلوم استقلال اهواز که برای حمایت از تیمش به ورزشگاه‌ آمده این واکنش‌ها را می‌بیند تحریک می‌شود. متاسفانه شاید این تصاویر در اختیار فردوسی‌پور قرار نداشته که او نشان نداده است. مجری برنامه ۹۰ باید می‌دانست که حتما عاملی محرک وجود داشته که این اتفاقات رخ داده است.

سرمربی استقلال اهواز در ادامه در پاسخ تأکید کرد: اکنون ورزشگاه تختی با همین کیفیت وجود دارد. سال بعد اگر تیم بابل و ... به لیگ برتر بیایند که همین ورزشگاه تختی را هم ندارند آیا آن زمان هم نمی‌خواهند بازی را در ورزشگاه میزبان برگزار کنند.  وقتی طبق قانون تنها ۱۰ درصد باید به تیم میمهان اختصاص بگیرد و میزبان لطف می‌کند ۲۰ درصد ورزشگاه را در اختیار آنها می‌گذارد اما به همین مقدار جا هم بسنده نمی‌شود و افراد زیادی راهی ورزشگاه می‌شوند وظیفه سرپرست و کانون هواداران پرسپولیس است که با صحبت و اقدامشان افراد اضافی که به ورزشگاه آمدند را راهی منزل کنند.

وی در مورد اینکه بازیکنان استقلال اهواز با وجود سقوط در پایان بازی می‌گفتند در صورت پیروزی در سه دیدار پایانی در لیگ برتر می‌مانند، تصریح کرد:‌ فردوسی‌پور نباید بازیکن جوان ما را به تمسخر می‌گرفت و این کار صحیح نبود. بازیکن جوان ما از نتیجه بازی با ملوان خبر نداشت. آنها در جریان بازی تیممان با پرسپولیس بودند و نمی‌دانستند در دیداری که تقریبا همزمان بود چه نتیجه‌ای رقم خورده است. برای فردوسی‌پور زشت است که این تصاویر را پخش کند در حالیکه بازیکن ما نتیجه سایر بازی‌ها را نمی‌دانسته و فکر می‌کرده ملوان شکست خورده است. ما و بازیکنانمان زیر فشار چوب سنگ پرسپولیسی‌ها از نتیجه بازی با ملوان خبر نداشتیم.

بختیاری‌‌زاده تأکید کرد: دوست ندارم از بینی دشمنم هم خون بیاید چه برسد به دوستداران ورزش. واقعا افرادی که در ورزشگاه دچار مشکل شدند همه مثل فرزندانم هستند. متاسفانه سازمان لیگ که دنبال اینترنتی کردن بلیت ورزشگاه‌ها است نمی‌تواند اقدامی کند که بیش از ۱۰ درصد ورزشگاه به هواداران میهمان تعلق نگیرد. متاسفانه در بازی روز جمعه بسیاری از بچه‌ها و بازیکنان ما سنگ خوردند و اتفاقات خوبی نیفتاد.

وی در پایان گفت: یکی به من بگوید گناه استقلال اهواز چه بود که ما را محروم کردند. مگر باشگاه مسئول نظم و انضباط ورزشگاه است که چنین جرایمی برایمان در نظر گرفتند. شورای تأمین و مسئولان به ما می‌گفتند بازی در غدیر برگزار شود ما تمکین می‌کردیم. گناه ما چیست که از حضور هوادارانمان محروم شدیم. در ورزشگا‌ه‌ها دیگر هم این اتفاقات افتاد چرا آنها را جریمه نکردند در دیدار پرسپولیس و ملوان در انزلی هم همین مشکل وجود داشت چرا با آنها برخورد نکردند و تنها برای استقلال اهواز سریع تصمیم گیری‌ می‌کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۸ )