در جلسه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی تکلیف ادامه همکاری کی‌روش با فوتبال ایران تا حدود زیادی مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فردا شنبه است؛ یک روز عادی مانند روزهای دیگر. همه مردم پس از استراحت آخر هفته، آماده می‌شوند تا دوباره به محل کار خود بروند و در نهایت روز را به پایان برسانند. این روز عادی است، اما نه برای فوتبال ایران؛ نه برای کارلوس کی‌روش و نه برای علیرضا اسدی، علی کفاشیان و دیگر ارکان فدراسیون فوتبال. فردا می‌تواند روز سرنوشت‌سازی باشد، البته اگر این روز سرنوشت‌ساز مانند تمام روزهای سرنوشت‌سازی ۵ سال اخیر حضور کی‌روش در تیم ملی نباشد. روزهایی که سرمربی تیم ملی همیشه درخواست امکانات داشته، حرف از رفتن زده، خواستند او را برکنار کنند و هر بار یکی از این روزهای سرنوشت ساز آمده، توافق شده و حتی تفاهم‌نامه امضا شده، اما اوضاع تغییری نکرده است.

فردا شنبه است؛ کارلوس کی‌روش پس از صرف صبحانه در منزل همراه با افشین پیروانی و دستیارانش راهی خیابان سئول خواهد شد. مقصد فدراسیون فوتبال است و طبقه چهارم این ساختمان و البته دلیل جدا از بحث امکانات برای تیم ملی، اختلافاتی است که کی‌روش آن را به طبقه سوم فدراسیون ربط می‌دهد. اختلاف با علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال که دفتر کارش در طبقه سوم قرار دارد و مخالف اصلی کی‌روش است. هرچند صحبت‌ها ضد و نقیض است؛ پیروانی می‌گوید دبیرکل فدراسیون فوتبال به کی‌روش گفته « تو را از نظر فنی قبول ندارم» و البته اسدی می‌گوید که «پیروانی وقتی همه حرف‌ها را نشنیده پیش‌داوری نکند».

فردا شنبه است؛ روزی که کی‌روش می‌خواهد با اعضای هیئت رئیسه و اسدی روبه‌رو شود، اما او چند روز قبل از این جلسه به شدت عصبانی می‌شود. کی‌روش پس از بازدید نصرالله سجادی و علیرضا اسدی از زمین کمپ تیم‌های ملی که گفته‌اند زمین مشکل خاصی ندارد علیه معاون وزیر و دبیرکل فدراسیون به تندی موضع می‌گیرد و مصاحبه می‌کند. سرمربی تیم ملی در اظهارنظری قابل تأمل گفته که اسدی فرق بین زمین فوتبال و زمین سیب‌زمینی را نمی‌داند و این مسئله هم انتقاد به دنبال داشته است. انتقاد از اینکه کی‌روش همچون برخی دفعات قبلی، ادبیات درستی به کار نبرده و باید با لحن بهتری با دبیرکل فدراسیون صحبت کند که یکی از این انتقادها را شهرام دبیری، عضو هیئت رئیسه فدراسیون انجام داده است. در ادامه این بار دن گاسپار، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی بود که مصاحبه کرده و گفته است «بی‌صبرانه منتظر دیدار با اعضای محترم هیئت رئیسه مخصوصاً آقای دبیری در روز شنبه هستم تا بتوانم در آن جلسه یکسری مشکلات بسیار جدی که ایشان ملزم به حل آن و همینطور پاسخگویی به خانواده من است را مطرح کنم».

فردا شنبه است؛ روز رو در رویی تمام این افراد که در این چند روز علیه هم صحبت کرده‌اند و البته آتش اختلافات آنها نیز مربوط به یک سال اخیر است. از جایی که علیرضا اسدی در جلسه با کارلوس کی‌روش به سرمربی تیم ملی انتقاد کرد و باعث برافروخته شدن او شد. جایی که کی‌روش عصبانی‌تر از همیشه حرف از رفتن زد و با قول‌های فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش‌وجوانان به کارش ادامه داد. قول‌هایی که بخشی از آن فراهم کردن امکانات برای تیم ملی، داشتن البسه خوب، زمین تمرینی مناسب، اردوهای تدارکاتی و... بود که به جز یک اردو در دبی و یک بازی تدارکاتی با ازبکستان هیچکدام برای کی‌روش و شاگردانش فراهم نشد. حالا سرمربی تیم ملی از تمام این مسائل ناراحتی دارد و استعفای خود را به تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه نیز تقدیم رئیس فدراسیون کرده است. استعفایی که در جلسه فردا به آن رسیدگی خواهد شد.

فردا شنبه است؛ روز تعیین وضعیت کی‌روش و ادامه همکاری‌اش با تیم ملی. مطمئناً ادامه دادن با این شرایط بسیار سخت و دشوار است و البته اختلافات بین کادر فنی تیم ملی با برخی مسئولان فدراسیون این دشواری را دو چندان می‌کند. فردا در جلسه ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد و آتش این اختلافات شعله‌ورتر شود و البته این امکان هم وجود دارد شعله‌ها خاموش شده و دوستی بین کی‌روش و اعضای فدراسیون به وجود بیاید تا تیم ملی هم بتواند با شرایط و امکانات بهتری به کارش ادامه دهد. باید دید آیا این اختلافات به گونه‌ای مدیریت خواهد شد که تیم ملی در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آرامش داشته باشد یا باز هم مدتی آتش‌بس برقرار می‌شود و سپس بیانیه‌های تند و مصاحبه‌های متعدد بیرون می‌آید. ضمن اینکه پس از عبور از جلسه فردا، باید منتظر روز ۱۱ اردیبهشت بود، روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال که تعیین رئیس جدید می‌تواند معادلات درباره کی‌روش را هم تغییر دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )