سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست سعودی‌ها برای برگزاری بازی نمایندگان فوتبال باشگاهی این کشور برابر تیم‌های ایرانی در خاک یک کشور بی‌طرف موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان سعودی در لیگ قهرمانان اروپا در جایی غیر از خاک این دو کشور برگزار می‌شود. کمیته برگزاری رقابت‌های AFC در اواخر ماه ژانویه اعلام کرده بود که اگر اوضاع و روابط ما بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران تا ۱۵ مارس (روز گذشته - سه‌شنبه) به شرایط عادی برنگردد، بازی نمایندگان این کشور در خاک کشور ثالث برگزار می‌شود و امروز (چهارشنبه) این اتفاق قطعی شد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای که برای هر یک از فدراسیون‌های فوتبال ایران و عربستان سعودی ارسال کرده، نوشته است: در نهایت تأسف باید اعلام کنیم که در لحظه نگارش این نامه، دولت عربستان سعودی هنوز محدودیت‌های مربوط به سفر اتباع این کشور به جمهوری اسلامی ایران را لغو نکرده است. این محرومیت شامل معافیت برای تیم‌های فوتبال نمی‌شود. علاوه بر این هیچ پیشرفت چشمگیری در روابط میان دو کشور فوق‌الذکر صورت نگرفته است که این اصلی‌ترین عامل برای اتخاذ تصمیم نهایی از سوی کمیته برگزاری رقابت‌های AFC بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )