از هفته پیش تا این هفته چه اتفاقی در باشگاه پرسپولیس افتاده که برانکو نسخه ۱۴ سال قبل پروین را وارد جنگ رسانه ای کرده است؟

به گزارش خبرنگار مهر، به چهارده سال قبل برمی‌گردیم، دو روز قبل از بازی آخر اولین دوره لیگ حرفه‌ای ایران. علی پروین به روزنامه مهم وقت یک تیتر می‌دهد: استقلال قهرمان می‌شود از همین حالا به آنها تبریک می‌گویم.

پرسپولیس دو امتیاز کمتر از استقلال داشت، این یعنی آنکه با مساوی هم استقلال قهرمان لیگ می شد چون تفاضل گلش بهتر بود. خیلی ها متوجه نشدند که پروین چرا این حرف را زد. او با این حرف بازیکنان استقلال را از حالت جنگجویی به حالت جشن گرفتن تغییر مسیر داد. خیلی ها آن روز تصور کردند پروین تسلیم شده که این حرف را زده اما این حرف از روی تسلیم شدن نبود، یک تاکتیک جنگی بود که در نهایت استقلال را در انزلی شکست داد و پرسپولیس را قهرمان اولین دوره لیگ حرفه ای کرد.

چند روز قبل طاهری طی مصاحبه ای اعلام کرد که از پروین استفاده خواهد کرد، حتی پروین به باشگاه پرسپولیس رفت و آنجا جلسه گذاشت، به فاصله یک روز بعد هم پروین و هم برانکو در مصاحبه هایی جداگانه اعلام کردند که استقلال قهرمان می شود.

در واقع تقارن زمانی و بازگشت به گذشته به ما کد می‌دهد، کد اول این است که پروین با طاهری به توافق رسیده و طاهری و برانکو می‌خواهند از تجربه و هوش ذاتی پروین استفاده کنند چون حالا برانکویی که هفته قبل می‌گفت پرسپولیس قهرمان می‌شود، در چرخشی صد و هشتاد درجه‌ای اعلام می‌کند استقلال قهرمان می‌شود(البته این حرف را در گفتگویی نوروزی زده).

کد دوم این است: برانکو وارد فضای بازی رسانه‌ای شده است و نمی‌خواهد از قدرت رسانه استفاده نکند. آیا این تقارن زمانی و شباهت تاریخی حرف‌ها تصادفی است یا نشانه ورود پروین به پرسپولیس و البته مصاحفه برانکو با این پیشکسوت؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.