سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: امسال استقلال در دو جام مدعی است و در جام حذفی هم فینالیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار داشت: برای سومین بار در سال ۹۴ از اهالی رسانه عذرخواهی می‌کنم چون از جاده قدیم کرج به تهران آمدم و ان‌شاءالله این بار دفعه آخرم هست.

وی افزود: ما فردا با تیم صدر جدولی استقلال بازی داریم و پارسال جوری با استقلال بازی کردیم که این تیم پشت سر ما بود. ولی امسال این تیم در دو جام مدعی است و در جام حذفی هم فینالیست. بعد از بازی با الجیش کمتر کار تاکتیکی کردیم و بیشتر کار روحی و روانی انجام دادیم. البته باید آسیب‌شناسی شود که چرا وقتی به انتهای لیگ می‌رسیم کم و کاستی به وجود می‌آید و قطعا سال آینده هم باید مورد حمایت قرار بگیریم تا بتوانیم سهمیه بگیریم.

منصوریان تاکید کرد: من سال‌ها در استقلال بازی کردم و حالا هم احترام ویژه‌ای به تیم فنی استقلال دارم و امیدوارم مظلومی و هواداران استقلال اگر فردا روی نیمکت نشستم برای استادی و شاگردی به قضیه نگاه کنند و من را ببخشند.

منصوریان در خصوص شرایط سینوسی نفت در این فصل گفت: ما در این دو سال تجربه ریاضت مالی را نداشتیم ولی به یک باره این اتفاق افتاد و فکر می‌کنم نسبت به شرایط به وجود آمده روند ما روند بدی نبوده است. این حرکت سینوس وار می‌طلبد که تمام عوامل یک مجموعه به هم وصل باشند تا یک باشگاه به روند نرمال مالی نرسد هیچ وقت نمی‌تواند در سطح اول خودنمایی کند. متاسفانه چون تجربه این شرایط مالی را نداشتیم این اتفاقات رخ داد.

وی در خصوص دیدار با الجیش و حذف این تیم گفت: در خصوص این مسابقه از من نپرسید ولی از پرویز مظلومی ، علی کریمی، و هواداران پرسپولیس تشکر کنم. همچنین از مهدی رحمتی عزیز که همیشه کنار ما هست. از مهدی رحمتی کامیابی‌نیا و نورالهی که تاکنون یک بار او را از نزدیک دیدم ممنون هستم. به خصوص از مردم تشکر می‌کنم که وقتی آنها را در خیابان می‌بینم دلگرمی می‌گیرم. اگر آنها تو را دوست داشته باشند به تو دلگرمی می‌دهند و اگر دوست نداشته باشند با نگاه‌شان همه چیز را به ما نشان خواهند داد.

خبرنگاری گفت قنبرزاده بعد از بازی مدعی شد که تیم نفت پول شام و نهار نداشت که این موضوع باعث ناراحتی بازیکنان شده بود که منصوریان در خصوص این اتفاق گفت: اگر شما اجازه بدهید ما وارد حوزه کلان مجلس و این حرف‌هایی که شما می‌زنید، نشویم.

به گزاش فارس، منصوریان در ادامه نشست خبری تاکید کرد: اگر من بخواهم مجموعه بازیکنان و کادر فنی را برای شما تحلیل کنم باید بگویم که ما خیلی اذیت می‌شویم. اتفاقات چند روز پیش را به یکی از دوستان در وزارت نفت گفتم که ما آمادگی چنین مسائلی مثل مشکلات مالی و غیره را نداشتیم. شما فرض کنید اصلا ما پول نگیریم در بعد دیگر بحث هوادار را هم نداریم و همه این مسائل دخیل است که بازیکنان خسته شوند. به نظر من ۳-۴ برنامه ۹۰ لازم است که بشینیم و تحلیل کنیم چرا تمامی تیم‌های ایرانی توانایی گرفتن اسپانسر را ندارند یا اینکه چرا فوتبال ما را خصوصی اعلام می‌کنند. ما تا سالیان سال باید توسط سیستم دولتی اداره شویم چون قبول کنید که دولتی‌ها هستند که پول باشگاه های ما را می‌دهند.

خبرنگاری گفت شما چطور این حرف را می‌زنید در حالی که یکی از شرکت‌ها و برندهای مهم این مملکت محصولی دارد که اسپانسر کاپیتان تیم ملی ایران است و منصوریان پاسخ داد: شما خودتان گفتید کاپیتان تیم ملی ایران. او یک نفر است. ما ۸۵ میلیون کاپیتان که نداریم. مثالی می‌زنم من عباس بوعذار را با خودم به نشست خبری می‌آورم که یک پسرک سیه چرده، لاغر و ۶۰ کیلویی است شما وقتی او را در خیابان ببینید نمی‌شناسید اما من می‌گویم می‌توان از این بازیکن یک کاپیتان تیم ملی درآورد. اما باید سال‌های سختی بکشم و حالا هم کاپیتان تیم ملی از برندش استفاده می‌کند.

به گزارش فارس، یک خبرنگار دیگر گفت بارها شده که تیم‌ها در فوتبال ایران هزینه کرده‌اند اما جواب نگرفته‌اند که منصوریان گفت: شما برای من مثال بزنید یک مثال بزنید تا پاسختان را بدهم.

باز هم آن خبرنگار تاکید کرد مثلا پرسپولیس همین چند سال پیش بازیکن ۲ میلیاردی گرفت ولی موفق نشد که سرمربی نفت تهران این گونه پاسخ خبرنگار را داد: شما حرف از یک تیم می‌زنید اگر همه تیم‌های ما هزینه کردند و ساختار عوض نشد آن وقت حرف شما درست است. به طور مثال در بوندس‌لیگا اگر تیمی کوچکترین بدهی داشته باشد به یک رده پایین تر می‌رود اما شما تا همین فدراسیون که یک کیلیومتر هم فاصله ندارید مراجعه کنید بالای ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده انضباطی روی میز آقای حسن‌زاده است. اتفاقاً سال بعد همان تیم‌های بدهکار در لیگ شرکت می‌کنند. این حرف من یادتان باشد. ما نمی‌توانیم با هیچ باشگاهی قرارداد ببندیم که هم مباحث اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنیم و هم مباحث مالی را چون همیشه مباحث مالی می‌لنگد و باعث می‌شود اعضای تیم از چارچوب اخلاق حرفه‌ای خارج شوند. من چند روز پیش با آقای تاج جلسه داشتم و به ایشان گفتم خواهش می‌کنم سال ۹۵ اجازه ندهید تیم‌های بدهکار پا به مسابقات بگذارند. حتی اگر از بالا هم به شما زنگ زدند و گفتند فعلا اجازه بدهید این تیم در مسابقات حاضر شود شما قبول نکنید.

منصوریان تاکید کرد: در هیچ زمان از برگزاری مسابقات تاریخ لیگ برتر بدون مشکل نبودیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر لیگ یک سال تعطیل شود بهتر نیست گفت: این ایده بسیار خطرناکی است چون مردم از فوتبال لذت می‌برند. روز گذشته ۷۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند و فضایی ایجاد کردند که جالب بود. اگر فرض کنیم استقلال و پرسپولیس روی هم ۶۰ میلیون هوادار داشته باشند و اگر تنها ۱۰میلیون از این جمعیت پای تلویزیون بنشینند تصور کنید چقدر باید هزینه کنیم تا برنامه‌ای بسازیم که ۱۰ میلیون نفر دو ساعت پای تلویزیون باشند. در آن دو ساعت جوانان کمتر به مسائل منفی توجه می‌کنند و به نظرم این ایده تعطیلی لیگ را پیاده نکید که خطرناک است.

وی با اشاره به راهکاری که برای حل این مشکلات دارد گفت: به نظر من مسئولان ورزش کشور یک سال تمامی بازی های لیگ را برای تماشاگران رایگان کنند. هوادار فوتبال از جنوب شهر می‌آید و جزو قشر ثروتمند نیست. برای یک جوان ۲۰ ساله بلیت خوراک و همه چیز دغدغه است ولی اگر بازی رایگان باشد مطمئن باشید حداقل باشگاه‌هایی مثل استقلال،‌پرسپولیس و تراکتورسازی سرآمد حضور تماشاگران خواهند بود.

این روزها جوانان ایرانی کارلوس کی‌روش را دوست دارند و مردم علاقمند به حضور وی در تیم ملی هستند اما به طور مثال در زمان هایی کی‌روش حرف‌هایی می‌زند که بعضی مواقع دید رسانه‌ها را نادیده می‌گیرد به طور مثال شاید مردم در جزییات کار قرار نداشته باشند اما چطور می‌شود که سرمربی تیم ملی شب گذشته از استعفا صحبت می‌کند ولی فدراسیون امروز به دنبال تمدید پروانه کاری وی برای ایران است. شما به عنوان دوست صمیمی کی‌روش و کسی که در صعود تیم ملی به جام جهانی به خاطر آنالیزهایش در آن سه مسابقه نقش داشته‌اید در این خصوص چه نظری دارید که منصوریان در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بحث حمایت و حامی نیست من عادت دارم اگر یک کلمه از مربی‌ام یاد گرفته باشم هیچ وقت در موردش صحبت نکنم. من همه جا گفته‌ام که خیلی از دوران مربیگری‌ام را به کی‌روش مدیونم چون او برای من وقت گذاشت. من کی‌روش را دوست دارم و سعی می‌کنم به عنوان یک برادر در مقاطع مختلف با او صحبت کنم و افکار عمومی را به او منتقل کنم. من امروز با شما فوتبالی‌ صحبت می‌کنم.

وی افزود: قبول کنید که خیلی فوتبالی کی‌روش را زده‌ایم. هر کس رسید او را نقد کرد. از شما سوال می‌کنم شمایی که شاید تصور کنید ما برای کی‌روش زیاد هزینه می‌کنیم. چقدر حاضر بودید پرداخت کنید تا آن شادی که بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی رخ داد دوباره تکرار شود. شاید اگر یک مربی در چنین سطحی نداشتیم روزی حسرت می‌خوردیم و می‌گفتیم ای کاش هزینه می‌دادیم و مردم را خوشحال می‌دیدیم. او چه در همان ابتدا با صعود تیم ملی هزینه های ۴ سال ابتدایی‌اش را پس داد چون جوایز حضور ما در جام جهانی به فدراسیون برگشت وقتی یک بازی سنگین را می‌بازید خودتان پیش خود می‌گویید ای کاش فلان قدر هزینه می‌کردیم تا مردم خود جوش و نه اینکه به در خانه‌هایشان برویم و آن‌ها را صدا کنیم تا به خیابان‌ها بریزند. قبول کنید ما کره را در اولسان بردیم. آن هم بدون پلی آف و صعود مستقیم به جام جهانی.

وی تاکید کرد: من می‌خواهم نگاهی هموطنانه به کی‌روش داشته باشیم و نگوییم او از بیرون به ایران آمده است. باور کنید اگر من به جایی بروم و مربیگری کنم پرچم کشورم را در جانماز می‌گذارم ولی پرچم هیچ کشور دیگری را به گردن نمی‌بندم ولی کی‌روش این کار را کرد. چرا او پرچم امارات در دست نگرفت؟ می‌دانید که در این کشورها چقدر پول خرج می‌کنند. مدام می‌گویند کی‌روش مربی رئال مادرید بوده سوال من این است پس چرا من را مربی رئال نکردند. او جزو ۱۳ مربی برتر جهان بوده و فکر نمی‌کنم هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم کار درستی باشد که چپ و راست کی‌روش را بزنیم! من به عنوان یک ایرانی و مربی سیاست صحبت کردن و مصاحبه‌های داخل کشور را می‌دانم اما کی‌روش که از این موضوع مطلع نیست. البته در این بین بعضی‌ها در مسیری که کی‌روش در پیش دارد اطلاعات غلط هم به او می‌دهند که این کار درست نیست.

منصوریان با انتقاد از مسئولان برگزاری جلسه با دبیرکل یوفا و صحبت‌های روز گذشته افشین پیروانی گفت: اتفاقات چون می‌دانم ایفانتینو از طریق کارلوس (در این لحظه سرمربی نفت از خبرنگاران عذرخواهی کرد و گفت:) کی‌روش به ایران آمده است و یکی از دلایل آمدن او به تهران کی‌روش بود. من تصور می‌کردم به این نشست دعوت می‌شوم و به همین علت پلنی را آماده کرده بودم که ارائه کنم. اول اینکه او دبیرکل است و احتمال دارد رئیس فیفا شود. می‌خواستم در این فرصت نابسامان فوتبال ایران را به او معرفی کنم و از او بخواهم یک کمک مالی بلاعوض به فدراسیون ایران انجام دهد. حتی ۷ استان انتخاب کرده بودم که ایفانتینو میهمان ما باشد و با هزینه‌های ما به خوزستان، مازندران،‌ گیلان و اصفهان سفر کند و تا بداند فوتبال کشور ما چه استعدادها و البته زیرساخت‌هایی دارد.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کردم این گروه متفکر! از نفراتی که در جام‌های جهانی ۷۸، ۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ نفراتی را به این نشست دعوت می‌کند چون معمولا سایر کشورها ستاره‌هایشان را اینگونه معرفی می‌کنند ولی تا آنجا که من می‌دانم علی دایی ۳ ساعت قبل از برگزاری مسابقه تیمش از این موضوع خبردار شده و وقتی آقای گل جهان را ۳ ساعت قبل از بازی دعوت می‌کنند دیگر وای به حال ما.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود دوستان صمیمی ترابیان در این نشست حضور داشتند گفت: اصلا این موضوع به دوستان ربطی ندارد. ما هستیم که فوتبال بازی می‌کنیم و اگر فوتبال وجود نداشته باشد نه اسپانسری هست. نه بردی و نه تبلیغاتی. من این گله را به کفاشیان به صورت خصوصی می‌کنم.

به گزارش فارس، سرمربی نفت تهران به هنگام خروج از سازمان لیگ تولد حضرت زینب و روز پرستار را تبریک گفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.